niedziela, 15 kwietnia 2018

Wypalona

Witam Was kochani w ten słoneczny, niedzielny poranek.
Dziś postanowiłam nieco polechuniować. Wczorajszy dzień spędziłam bardzo aktywnie na świeżym powietrzu. Pracowałam oczywiście w ogrodzie a ponieważ ziemia jest wszędzie bardzo nisko mój kręgosłup zdecydowanie domaga się pozycji odwrotnej :) Oj, starość nie radość ...
Mimo tego nie czuję wypalona, wręcz przeciwnie - wiosna szybko potrafi akumulatory naładować.
Co do wypalania - chcę Wam pokazać dziś jakie postępy zrobiłam w dziedzinie "wypalania ogniem".
Uparta jestem i nie odpuszczam zbyt łatwo ale ta wypalarka jakoś słabo ze mną współpracuje. Miałam nadzieję na znacznie lepszy efekt tymczasem wypalone linie żyją swoim życiem. Szybko się zorientowałam, że wybrałam nieodpowiednie drewno. Niejednolita struktura powodowała, że ostrze ześlizgiwało się z linii, w innych miejscach robiąc głębokie bruzdy. Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo :) Nowe doświadczenie - krok do przodu. Wypaliłam, okrasiłam odrobiną farb, poprzecierałam i gotowe:
Do kolejnej próby muszę się rozejrzeć za odpowiednim kawałkiem drewna.
Życzę Wam kochani wspaniałego, niedzielnego wypoczynku!

61 komentarzy:

  1. Według mnie wyszło pięknie. Świetnie zestawione kolory z czernią ,która podkreśliła odpowiednio urodę kobiety .Ja jestem zachwycona Twoją pracą :-) Udanej niedzieli Ewo i szybkiej regeneracji kręgosłupa ( ja też walczyłam wczoraj z chwastami i przesadzałam rośliny ) :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ewuniu. Ty też odpocznij, przed nami długi sezon ogrodowych prac :) Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Moim zdaniem Ewuniu to wypalanie wychodzi Ci znakomicie, obrazek jest bardzo ciekawy!!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniczko, czuję się zmotywowana do dalszych prób.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  3. Jest pięknie powiem cudnie .Bardzo podoba mi się wypalanie ,kolorystyka /ten minimalnie dodany róż wygląda przecudnie/ , wspaniałe wypukłości i dodane wzory .Zachwyciłaś mnie przecierkami i zdradzę Ci ,że cichutko wypatrywałam ich długo i teraz je widzę i cieszę się podziwiając tak piękna pracę .Kobieta romantyczna ,delikatna silna , dumna i skromna - mocny cień podbródka odwraca uwagę i wprowadza inny element niż uroda kobiety. Wczoraj też cały dzień pracowałam w ogrodzie .Pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Grażynko, nie spodziewałam się aż tak pozytywnej opinii. Mocno Cię ściskam :)

      Usuń
  4. Efekt jest zachwycający. A ogródek wymaga zbyt dużo od kręgosłupa!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Basiu, trzeba się nieźle nagimnastykować :)
      Dziękuję i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  5. Dzień dobry, piekny ten obraz, podziwiam talent, moja mama robiła takie piękne rzeczy, ja niestey po niej odziedziczyłam z tego zero.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko, bardzo mi miło! Ja również pozdrawiam Cię serdecznie i ciepło.

      Usuń
  6. Piękna praca Ewo...
    niestety ostatnio czuję się wypalona w stosunku do rękodzieła; zmęczenie daje o sobie znać ale jeszcze trochę i będę mieć 10 dni wolnego więc odpocznę i naładuję akumulatory
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy czasem potrzebuje odpoczynku Joasiu, to na pewno minie razem z wiosennym przesileniem. Bardzo Ci dziękuję za odwiedziny i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  7. Oj tak, wypalanie to nie prosta sprawa, w miękkim drewnie ani się zorientujesz, jak już " dziura na pół metra ", ale to fajna zabawa, a Twoje poczynania, po mimo własnej krytyki, są rewelacyjne. Ta postać żyje swoim życiem, jest piękna i nostalgiczna, po prostu cudna :)
    Pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ręka jeszcze nieporadna, nie potrafię odpowiednio regulować nacisku ostrza ale podobno ćwiczenie czyni mistrza :) Traktuję to jako zabawę i ciekawe doświadczenie. Cieszę się Bożenko, że Ci się podoba!
      Przesyłam gorące pozdrowienia.

      Usuń
  8. Ewuniu, może i ta wypalarka nie współpracuje z Tobą, ale w efekcie końcowym wyszła Wam piękna praca.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Alinko i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  9. Podziwiam Twój talent! Następne wspaniałe dzieło!
    Co do wypalenia to niestety tak sie czuję, nawet wiosna ze swoja soczystościa zielenia nie pomaga:(
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Mam nadzieję, że Twoje wypalenie szybko minie :)
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  10. przez to praca ma duszę...

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoja praca Ewuniu wybornie się prezentuje! Wiem, że Ty widzisz inaczej, bo jesteś jej autorką, jednak zdjęcia nie pokazują żadnych niedoskonałości. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że pójdzie łatwiej ale to trudna technika i jak każda wymaga wielu ćwiczeń. Cieszę się Alinko, że Ci się podoba.
      Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  12. Uwielbiam taki zapach palonej deski - zapach z dzieciństwa :) miłam taka wypalarkę i na deseczkach ze sklejki cuda sie robiło :) ale takiego obrazu to bym nie wyczarowała. Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś! Zapach rzeczywiście jest przyjemny byle nie za długo :) Obraz wypalałam małymi kawałkami żeby zbyt długo nie wdychać. Następny mogę już robić na świeżym powietrzu.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  13. mnie się bardzo podoba, prześliczne kolorki nadałaś, super ten obraz, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Madziu, dziękuję i również pozdrawiam!

      Usuń
  14. Wyszło cudownie, pięknie dobrałaś barwy Ewuniu. Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu, jest mi bardzo miło.
      Serdeczności!

      Usuń
  15. Podziwiam Twoje dzieło. Nie widzę żadnych niedoskonałości.Świetne kolory
    i masz rację trening czyni mistrza. Pozdrawiam i miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu, to bardzo motywujące. Ja również pozdrawiam Cię serdecznie i wiosennie.

      Usuń
  16. Ewuniu widzę że też ciągle szukasz czegoś nowego. Wypalanie w drewnie do łatwych chyba wcale nie należy , ale jak Cię znam dojdziesz w niedługim czasie do perfekcji. Choć w zasadzie już to co tu pokazałaś jest świetne. Ty masz dobra rękę do takich prac.
    Pozdrawiam i dobrego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po świątecznym maratonie muszę trochę odpocząć od kartek :)
      Bardzo dziękuję Anusiu i mocno ściskam.

      Usuń
  17. Śliczna jak zawsze praca,pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  18. Ewuniu kobieto wielu talentów, świetnie to wypalanie Ci idzie. Co do drewna to się nie znam ale z tego co mój rzeźbiarz mówi on też tylko w danym gatunku robi rzeźby a wypalankę już w innym. Załatwiałam mu kiedyś kawałek topoli bo rodzice ścinali i brzozy do wypalania ponoć dobre i najlepszy efekt na nich wychodzi. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój rzeźbiarz Agniesiu ma rację. Moje drewienka są z odzysku, podkradam je z zapasów do kominka :) Mało profesjonalne ale to tylko zabawa.
      Cieszę się, że mimo wszystko mój obraz Ci się podoba.
      Przesyłam przytulaski!

      Usuń
  19. Ewuniu, piękna i bardzo intrygująca kobieta, powiedziałabym kobieta - zagadka. Masz złote ręce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, to intrygujący komentarz :) Może masz rację?
      Gorąco Cię pozdrawiam.

      Usuń
  20. Ewuniu, niby jestem taka wygadana, ale brak mi słów by opisać mój podziw dla Twojego talentu, który pozwala takie piękne rzeczy tworzyć ... czuć w nich Twoją duszę ... dech mi zapiera :-)) Ściskam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co odpowiedzieć Dorotko, jestem wzruszona - dziękuję za każde słowo. Dla mnie, amatorki to prawdziwe wyróżnienie.
      Serdeczności :)

      Usuń
  21. Kompletnie nie znamsię na wypalaniu w drewnie i nie jestem w stanie ocenic fachowości Twojej Ewuniu pracy, ale to co widzę jest wspaniałe. Wiem, że za niedługo będziesz wypalała po mistrzowsku. Tylko troszkę cierpliwości i wprawy. Pozdrawiam Ewuś serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O fachowości nie ma mowy Haneczko, po prostu dostałam w prezencie wypalarkę i próbuję swoich sił :) Dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  22. Podziwiam, bo ja nawet ręką bym tego tak ładnie nie wymalowała, a co dopiero trzymając jeszcze dodatkowy sprzęt w ręce stworzyć coś tak ładnego. Masz Ewuniu talent i już :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Lidziu za serdeczny komentarz i przesyłam uściski :)

      Usuń
  23. kochana, praca jest wspaniała, wypalaj dalej takie cudeńka:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowicie uchwyciłaś wyraz twarzy - świetne! :D
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agatko i również gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  25. Oj, ja nie widziałam tej wypalonej damy...Jest piękna. Bardzo ciekawa praca, sliczna kobieta. Ewuniu, nawet nie wiem, że są wypalarki do tworzenia takich dzieł! Ja napis "list" wypalałam rozgrzanym gwoździem...średniowiecze.
    Ostatnio mało zaglądam do internetu, wiadomo prace ogrodowe w zwolnionym tempie:) Dbaj o siebie, ciepło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama pewnie nie wpadłabym na to, nigdy nie myślałam o wypalaniu. To zwykła wypalarka z różnymi końcówkami, których jeszcze nie wypróbowałam. Fajna zabawa ale wolę jednak farby :) Cieszę się Aniu, że Ci się podoba. Buziaczki!

      Usuń
  26. Dla mnie praca jest piękna. Nie widzę mankamentów technicznych. Jeżeli nawet nie takich linii oczekiwałaś to przecież to cały urok rękodzieła ! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Ewuniu, to cały urok rękodzieła :) Dziękuję i mocno ściskam.

      Usuń
  27. Ewuniu! Coś Wspaniałego jest ta wypalanka, Tak pięknie wypalić to jest naprawdę wielka sztuka, Podziwiam i wypalankę i Ciebie - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Krysiu za ciepłe słowa i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  28. Ewuniu jest pięknie! Może miałas trochę inna koncepcje, ale mimo Twoich uwag, wyszło wspaniale! Efekt końcowy naturalnie powala. Syn dobrze wiedział co podarować 😊
    Miłego i slonecznego weekendu😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie pełne jest niespodzianek Gosiu :) Serdecznie dziękuję i również życzę Ci wspaniałego, weekendowego wypoczynku.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.