wtorek, 8 maja 2018

Lekkie ochłodzenie

Witam Was kochani, dziś nieco chłodniej.
Chłodniej oczywiście w cudzysłowie bo przecież wiecie jak lubię te nasze blogowe pogaduchy :)
Rzeczywiście dziś trochę się ochłodziło. Temperatura w dzień spadła do 22 stopni a niebo było zachmurzone. Podobno nawet coś padało ale jak wróciłam z pracy było sucho jak zwykle. Jak dla mnie to prawie termiczny komfort więc postanowiłam popołudnie spędzić w szklarni - czas w końcu wysadzić pomidory i paprykę. W tym roku wyjątkowo późno ale przez ostatnie dni w szklarni była sauna i zwlekałam czekając na to lekkie ochłodzenie. Wszystko poszło sprawnie więc dzień uważam za dobrze wykorzystany. Nie o pomidorach jednak chciałam pisać lecz o kartce na majowe wyzwanie u Ulci. To oczywiście kartka bożonarodzeniowa, z zimowym klimatem a więc lekkie ochłodzenie :)
Oto moja interpretacja majowej mapki.
Jak widzicie znowu nakombinowałam! Strasznie ostatnio wymyślam, chyba mi się odrobinę znudziło robienie typowych kartek. Zaczęło się od tego, że sprzątając w regale z rzeczami potencjalnie przydatnymi znalazłam srebrną folię samoprzylepną. Dylemat - albo mi się do czegoś w końcu przyda albo wyrzucę. Nie wyrzuciłam... Kawałek folii nakleiłam na kawałek falistej tektury, efekt mi się spodobał więc kombinowałam dalej. Taka srebrna tekturka skojarzyła mi się z zimą więc pomyślałam o wyzwaniu z mapką. Dopasowałam grafikę, wykroiłam ramkę i kilka gałązek a potem dokleiłam dwa ozdobne odlewy z masy Dass. Brzegi kartki wykończyłam białą farbą. Kompozycja jest dość prosta, lekko przestrzenna bo wszystkie elementy kleiłam na kostkach dystansowych.
Nieskromnie przyznam, że podoba mi się efekt. Resztę folii schowałam bo jednak się przydaje :)
A co Wy myślicie o takiej nietypowej kombinacji?
Kartka powstała według takiej mapki:
Wiadomość z ostatniej chwili - leje jak z cebra!!! Lunęło dokładnie w tej chwili i nie mogę uwierzyć, że to się dzieje na prawdę - nasza ziemia przyjmie każdą ilość wody, rośliny w ogrodzie bardzo tego potrzebują. Cóż za wspaniałe zakończenie dnia! Chyba z tej radości zrobię sobie jakąś kartkę :)
Buziaki dla wszystkich.


52 komentarze:

  1. Zazdroszczę tego deszczu :-) U nas susza ,chmury ciemne tylko przechodzą nad nami :-(
    Pięknie wygląda ta metaliczna folia na karbowanym podkładzie .
    Wspaniale wygląda ta delikatna ażurkowa ramka pod grafiką :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Ewuniu, że Ci się podoba. Dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Wow, jaki słodki Mikołaj:) U nas ani kropli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś. Podobno deszczowy front nadchodzi na cały kraj więc jest nadzieja :)

      Usuń
  3. I bardzo fajnie Ewuniu, że pokombinowałaś z karteczką, bo efekt końcowy jest super. A u nas cały dzień słońce i ciepełko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu. U nas też ciepło a po deszczu powietrze pięknie pachnie :)
      Serdeczności.

      Usuń
  4. Ewuniu! Bardzo piękny efekt wyszedł Ci z tego pokombinowania, Deszczyk w Maju, Coś wspaniałego - Pozdrawiam Gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś wspaniałego Krysiu :) Dziękuję i przesyłam gorące pozdrowienia.

      Usuń
  5. Witaj Ewuniu. U nas słońce, bezchmurne niebo, 29 stopni i lekki wietrzyk. No i koszmarna wręcz susza. Deszcz jest bardzo potrzebny. Kartka jak zwykle cudowna, Mikołaj może przyniesie nam deszczowe prezenty ;-) Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno maj ma być majowy no i zimna Zośka ciepła :) Strasznie się cieszę z tego deszczu, wiosenna susza to nic dobrego.
      Dziękuję Andrzejku i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ewuniu Ty zawsze kombinujesz z sukcesem:) Poszukiwanie nowości w pracach myślę, że u Ciebie to norma:)))
    Urocza kartka i fajnie oglądać Mikołaja gdy na dworze ciepło i słonecznie!
    U mnie cudownie, ale ogród trzeba podlewać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nam się wczoraj podlewanie upiekło, spadło na prawdę mnóstwo wody i obyło się bez gradobicia :) Masz rację Anusiu, największą frajdę sprawia mi kombinowanie i wymyślanie - to świetna zabawa.
      Ściskam Cię bardzo mocno!

      Usuń
  7. Świetna kartka Ewciu :) To wygląda jakby Mikołaj miała zaraz wyjść z kartki i przynieść prezenty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, bardzo mi miło!
      Przesyłam buziaczki.

      Usuń
  8. Ewuniu,piękną karteczkę wykombinowałaś !!! Nieraz opłaca się poeksperymentować jak widać :)
    Pozdrawiam Cię miło ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie jak się lubi :) Dziękuję Ilonko za miły komentarz i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  9. Podziwiam Cie Ewo za to eksperymentowanie i to z niego powstaje. Ja się zawsze boję , że mi coś nie wyjdzie i zmarnuję cenny czas przed wszytkim. Więc chyba póki co pozostanę tradycjonalistką :-)
    Efekt Twoich eksperymentów bardzo mi sie podoba , zwłaszcza dodanie tych ornamentów z masy . Całośc kompozycji wyszła rewelacyjnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierz mi Aniu, że i mnie czasem nie wychodzi, nie każdy eksperyment się udaje. A czasu mi nie żal, każda chwila spędzona w pracowni jest miła. Każdy z nas ma swój sposób, najważniejsze żeby sprawiało nam to radość.
      Ślicznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  10. Szczęściara! Trochę wody dostałaś z góry, a Nasza Babcia z konewkami po ogródku lata
    a selery schną na potęgę ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też latałam ale z wężem - woda naprzód i złotóweczki lecą :) To jednak tylko namiastka, nie ma to jak solidny deszcz.
      Serdeczności!

      Usuń
  11. Ewo Ty masz talent do kombinowania a rezultaty możemy podziwiać.
    Świetna karteczka z piękną kompozycją.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu, bardzo mi miło.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  12. Zawsze podziwiam Twoje spojrzenie - potrafisz wyłowić rzeczy z pozoru nieprzystające czy nieuzyteczne i je tak skomponować, że wszystko wygląda cudnie. Bardzo fajna kartka Ci wyszła.
    A deszczu zazdroszczę.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu, jesteś kochana :)
      Ja również serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  13. Ewuniu, efekt jest wspaniały, podziwiam Twoją umiejętność wspaniałego dobrania i skomponowania poszczególnych elementów.
    U mnie też lało, ale krótko.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu. Polało nam solidnie, padało prawie całą noc. Po wielodniowej suszy rośliny wyraźnie odżyły :)
      Buziaczki!

      Usuń
  14. Śliczna karteczka, folia robi niesamowity efekt. U mnie dopiero dziś zaczyna się ulewa i burza, oby nie narobiło szkód. Pozdrawiam Ewuniu.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wielu miejscach było gradobicie więc i zniszczenia - to przykre. Nam się udało ale to podobno początek pory deszczowej, kto wie co przyniesie?
      Dziękuję Madziu i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  15. witam Cię Ewuś dziękuję za milutki komentarz a kartka wyszła wyśmienicie

    OdpowiedzUsuń
  16. Ewuś te Twoje kombinacje wyszły super! Karteczka świetna, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Bogusiu, ślicznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  17. Przepiękna kartka powstała,uwielbiam te Twoje kombinacje,zawsze Ci wychodzą fantastyczne prace :)
    U mnie też popadało,wszystko pięknie rośnie,niestety chwasty również,działka powoli mi nimi zarasta,a ja nie mam na nic czasu,tak mi się jakoś ostatnio życie poukładało -:)
    Pozdrawiam serdecznie Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Marylko, chwasty rosną na potęgę i trudno nadążyć z pracami.
      Dziękuję Ci za ciepłe słowa i mocno ściskam :)

      Usuń
  18. Dobrze,że kombinujesz Ewuniu,przez to Twoje prace mają charakter i odpowiedni klimacik.Karteczka jest zachwycająca.
    Serdeczności ślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Małgosiu, serdecznie dziękuję i również serdeczności przesyłam.

      Usuń
  19. Przepiękna interpretacja majowej mapki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniały pomysł na zimową karteczkę Ewo;) No rzeczywiście powiało od niej zimowym chłodem;)Ale swoim postem to mnie naprawdę rozbawiłaś, tzn. zakończeniem;) Ja też czekam na deszcz, a tu nic?! Gdyby chociaż trochę popadał, to chyba też zrobiłabym z radości jakaś karteczkę;) a nawet trzy! Bo znudziło mi się ciąganie węża po ogródku;) Pozdrawiam Cię Ewuniu gorąco i życzę miłego weekendu z cichym deszczykiem pod wieczór;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu za sympatyczny komentarz. Karteczkę zrobiłam, a jakże :) Wczoraj znów padało całe popołudnie a weekend zaczął się trochę pochmurnie. Mimo wszystko jestem zadowolona z darmowego podlewania, jak na zimnych ogrodników wciąż jest ciepło. Tobie również życzę udanego weekendu!

      Usuń
  21. Wspaniała interpretacja mapki i ciekawe zastosowanie błyszczącej folii .Folia na Twojej pracy bardzo ładnie zdobi i przełamuje szorstkość tektury falistej i nie zakrywa całkowicie jej naturalności .Piękna karteczka .Pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Grażynko, że Ci się podoba. Dziękuję i mocno ściskam :)

      Usuń
  22. Kartka jest świetnie zrobiona i taka z klimatem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  23. Świetnie pokombinowałaś z mapką, karteczka bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  24. Powiało chłodem, ale cudnie biało się zrobiło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczna karteczka Ewuniu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nieźle nakombinowane :) wyszła bardzo fajna karteczka :)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.