wtorek, 2 października 2018

Nieróżowe okulary

Witajcie kochani.
Dawno nie filozofowałam :) Jesienne dni jednak przynoszą ze sobą melancholię, trudno tego uniknąć. Poddaję się więc tęsknocie za latem, zachwycam resztkami czerwieni w ogrodzie i powoli przyzwyczajam się do coraz dłuższych wieczorów. Czasem dopada mnie jesienna chandra a wtedy lekarstwa szukam oczywiście w pracowni. Chcę Wam dziś pokazać mój ostatni obraz na desce.
Nieróżowe okulary to stan ducha. Przeciwieństwo okularów różowych w dosłownym tego słowa znaczeniu. Miewam takie chwile, ostatnio jakby częściej. Nagle zjawia się smutek jakiś nierealny, rzeczywistość staje nierzeczywista a kolory bledną. Na szczęście chwila taka nie trwa długo - pojawia się słońce i wszystko znika tak samo nagle jak się pojawiło.
Tak czuję jesień i tak to namalowałam...
Pozdrawiam Was jesiennie i ciepło!

44 komentarze:

  1. Melancholijna, ale piękna, kolorowa jesień, a dama w masce pewnie tęskni za balem. Śliczny obraz Ewuniu.:) Serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, te tęsknoty :) Jednak bez nich bylibyśmy ubodzy...duchowo.
      Dziękuję Madziu i przesyłam uściski.

      Usuń
  2. Cudowna kolorystyka i piękna, zamyślona kobieta :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  3. Myślę, że zbytnio nie możemy narzekać na wrzesień, wszak był on pięknym i słonecznym miesiącem :). Jednak ta tajemnicza dama na desce robi wrażenie. Czasami melancholia bywa pozytywna, czego przykład przedstawiłaś na tym obrazie. Ściskam mocno i przesyłam moc pozytywnych myśli. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melancholia nie musi być smutna Karolinko, bywa refleksją bądź wzruszeniem a czasem tęsknotą. Taka jest jesień :)
      Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  4. Witaj Ewuniu. Ciekawie zinterpretowałaś jesień... Tak melancholijnie, ale zarazem pozytywnie. Ja widzę kobietę w masce, to jesień, która może sprawić nam niespodziankę po zdjęciu tej maski:)))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta maska ma jedną zaletę - można ją zdjąć. Czasem nie jest to łatwe a jednak możliwe :) Dziękuję Anusiu i mocno Cię ściskam.

      Usuń
  5. Oj rzeczywiście tak jakoś smutno, melancholijnie i jakby z troską ta jesień przedstawiona. Aż chciałabym teraz zobaczyć jej drugą wersję w pięknych energetycznych kolorach :) Bo ja to niepoprawna optymistka jestem i zawsze staram się myśleć pozytywnie i radośnie, mimo wielu przeciwności losy jakie mnie już w życiu spotkały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej smutasem jestem :))) Moim zdaniem ten obraz nie jest smutny, może melancholijny i nieoczywisty. Jest tu też nutka optymizmu - nieróżowe okulary wystarczy zdjąć i znów poczuć radość.
      Każdy ma jednak inne spojrzenie a ja opinie czytam z ogromną ciekawością.
      Dziękuję Lidziu i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ta melancholia dobrze działa na Twoje artystyczne inspiracje. Piękne dzieło Ewuniu. W dzisiejszym dniu składam Ci życzenia nieustającej opieki Aniołów i wielu szczęśliwych, wypełnionych Miłością, rocznic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piękne życzenia Basiu, dziękuję z całego serca. Dzięki Tobie się dowiedziałam jak bardzo wyjątkowy jest dzień naszej rocznicy.
      Serdeczności :)

      Usuń
  7. Ewuniu, jeszcze będzie kolorowo i ciepło. Weekend ma być piękny! Jesień jednak służy Twojej wyobraźni. Deseczka jest cudowna! Bardzo mi się podoba. Jesteś prawdziwą artystką, serdeczności Ewuniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja tak myślę Andrzejku, zapewne przed nami jeszcze wiele przyjemnych dni. Szkoda mi tylko lata, już za nim tęsknię :)
      Dziękuję za serdeczny komentarz i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ewuniu! Kolejna Przepiękna praca,ja za latem nie tęsknię więc Jesień mi nie przeszkadza ,A nawet ją lubię, Uwielbiam też te jesienne wieczory w ciepłym pokoiku - Pozdrawiam Cię Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja lubię jesień choć jej początek jest nieco przygnębiający.
      Dziękuję Krysiu i serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  9. Pięknie wyglada jesień w Twoim wydaniu Ewuniu,cudnie namalowana dama w masce w pięknej kolorystyce,bardzo mi się podoba :)
    Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Marylko, serdecznie dziękuję i mocno ściskam :)

      Usuń
  10. Ewo jak zawsze zachwycasz, przepiękny obraz, pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Edytko i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  11. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego na jesienny czas :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna praca Ewuniu ,od kolorów i tła nie mogę oderwać oczu .Chwile zawsze przemijają , na Twojej pracy pozostał piękny czas lekkiego wyciszenia zastanowienia i tajemnicy na tle
    jesiennego słonecznego dnia . Bardzo mi się podoba ,bardzo .Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Grażynko, serdecznie dziękuję za ciepłe słowa.
      Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

      Usuń
  13. Ewuniu droga, gdyby jesień była zawsze taka jak na Twoim obrazie, byłaby mają ulubiona porą roku.
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Małgosiu jak bardzo kochasz lato więc to niewątpliwie komplement :)
      Serdecznie Ci dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  14. Bardzo nastrojowa praca, nietuzinkowa, piękna!!! Podziwiam Ewuniu Twój talent! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu, jest mi bardzo miło. Ja również cieplutko Cię pozdrawiam.

      Usuń
  15. Wzdycham na widok Twojego obrazu Ewuniu! Taka jesień dla wszystkich byłaby niestraszna.
    Serdeczności ślę:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Nieoczywiste, trudne do określenia stany ducha. Niby nic a jednak coś.... Jak Twoja dama z chłodem nad głową ale patrzy na kolorowe kwiaty. Szarość i kolor tak jak w życiu. Dużo słońca, tego w środku duszy Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie to ujęłaś Ewuniu, serdecznie dziękuję.
      Serdeczności :)

      Usuń
  17. Ewo... czarujesz swoimi pracami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe Joasiu, dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  18. Bardzo piękna praca, robi wrażenie na obserwatorach :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaka tajemnicza ta Twoja jesień :) piękna na w sobie coś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna z ulotnych chwil, które udało mi się złapać :)
      Dziękuję Aguś!

      Usuń
  20. Świetny projekt Ewuś. I Twoje przemyślenia też bardzo lubię. Tak, jesienią zawsze dopada nas melancholia...przemijanie, nostalgia, tęsknota. Część naszego życia:) ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Moniczko, część naszego życia. Czas na refleksję zawsze jest dobry a jesień sprzyja takim właśnie przemyśleniom.
      Dziękuję za miły komentarz i jesiennie pozdrawiam.

      Usuń
  21. Przepiękna praca, podziwiam!
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Aniu i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  22. Oj ty czarodziejko rewelacyjna praca tylko podziwiać pozdrawiam i sciskam Cie mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arletko i przesyłam serdeczne uściski.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.