środa, 30 października 2019

Szkatułka

Witajcie kochani!
Dziś trochę z innej beczki :))) Nosiłam się z tym projektem od dawna ale jakoś czasu nie było.
W końcu jednak przysiadłam i jest - moja pierwsza szkatułka. Ozdabiałam już nie jedną i to różnymi technikami ale ta jest zupełnie inna. Po pierwsze zrobiłam ją od początku do końca samodzielnie, wykorzystałam do tego grubą tekturę. Po drugie opanowałam w końcu metodę suchego pędzla i nieskromnie powiem, że jestem z siebie dumna bo dokładnie takich efektów szukałam od dawna.
Popełniłam kilka błędów ale specjalnie nie zakłócają odbioru estetycznego a ja wiem co na przyszłość poprawić.
Zrobiłam też kilka fotek z etapu powstawania szkatułki ale najpierw pokażę Wam efekt końcowy.
I jak Wam się podoba? Sporo pracy, świetna zabawa, kompletny recykling i minimum kosztów:)))
Wszystko zaczęło się od solidnego, kartonowego pudła z którego wycięłam ścianki szkatułki.
Następnie okleiłam całość zwykłym białym papierem. Papier porwałam na małe kawałki, namoczyłam je i przykleiłam na Wikol - zupełnie tak, jak to się robi w decoupage. Można do tego użyć dowolnego, niezbyt grubego papieru, gazety lub serwetek. Po wyschnięciu powierzchnia kartonu robi się sztywna i nie ulega zniekształceniu pod wpływem farb.
Identycznym sposobem przygotowałam proste wieczko i przykleiłam je na jednym z boków.
Teraz przyszła kolej na ozdobienie powierzchni. Wykorzystałam starą serwetkę, kilka elementów z masy samoutwardzalnej i "tekturki". Tekturki robię sama sklejając ze sobą po kilka sztuk wykrojnikowych wycinanek. Można je wycinać z dowolnego kartonu, kolor czy wzór nie mają tu znaczenia bo i tak wszystko zostaje zamalowane.
I wygląd po ozdobieniu:
wieczko
przód,
boki,
i tył.
Nóżki szkatułki to kwadraciki z tektury oklejone kuleczkami z masy.
Całość pomalowałam czarną farbą. Na tak przygotowanej powierzchni suchym pędzlem wycieniowałam kolory i na koniec dodałam połysku pastami woskowymi.
Jeśli ktoś miałby ochotę spróbować to zachęcam - możliwości są nieograniczone a zabawa wspaniała.
Gorąco Was pozdrawiam!


55 komentarzy:

  1. Mistrzyni! Ewo, jesteś niesamowita. Szkatułka wygląda jak solidna skrzynia na skarby ;) Ogrom pracy, ale efekt jest zachwycający. Bardzo mi się podoba kolorystyka i charakterystyczna dla Ciebie dbałość o detale.
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko, ogromnie mi miło, że spodobała ci się moja szkatułka. Ja złapałam bakcyla i już robię kolejną :) Przesyłam uściski!

      Usuń
  2. Wspaniała szkatułka. Kolorystyka, dodatki, wykonanie. Rewelacja. Świetnie opisałaś kolejne etapy pracy. Aż chce się podobną zrobić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zosiu za ciepłe słowa i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ewuniu ,szkatułka jest zachwycająca !Chylę czoła przed Twoimi zdolnościami i artystyczną wyobrażnią
    Przesyłam uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elżuniu, jesteś kochana :) Ściskam cię mocno!

      Usuń
  4. Jestem zauroczona wspaniałym efektem Twojej pracy Ewuniu!!! Gdybyś nie napisała, że to tektura, sama bym nie wymyśliła. Masz niesamowity zmysł artystyczny i spod Twych rąk wychodzą same oryginalne prace!!! Kłaniam się nisko widząc takie cudo:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Alinko za serdeczny komentarz i gorąco cię pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Brawo Ewuś, niesamowicie twórcza jesteś :) prawdziwe recyklingowe cacuszko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjna szkatułka Ewuniu, z wrażenia zbieram szczękę z podłogi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Efekt zaskoczył i mnie :) Dziękuję Madziu i serdecznie przytulam.

      Usuń
  7. Bardzo mi się podoba ta szkatułka. Jest niezwykła. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko i również cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ewuniu... błędów? Jakich błędów? Ja tu widzę niepowtarzalne dzieło sztuki, przepełnione pięknem i elegancją :-) Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To błędy "konstrukcyjne" Andrzejku i rzeczywiście ich nie widać ale na przyszłość muszę o nich pamiętać. Bardzo dziękuję za ciepłe słowa i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Cudowna szkatułka Ewuniu :) uwielbiam takie proejkty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uleńko, ogromnie mnie to cieszy :)

      Usuń
  10. Wow! Jestem pod wielkim wrażeniem Twojego talentu Ewuniu! Niesamowita praca!
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie tu nie jest potrzebny talent tylko pomysł i mnóstwo cierpliwości :)
      Dziękuję Aniu i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  11. Widziałam niedawno w internecie filmik jak powstaje taka szkatułka i narobiłam sobie na nią ochotę. A tu dziś Ewuniu i u Ciebie takie cudeńko!!! Przepięknie ją ozdobiłaś ,efekt jest piorunujący!!! Mistrzowsko 👏👏👏
    Teraz to już nie odpuszczę,tylko decyzja ta musi nabrać "mocy urzędowej" ha ha,a to pewnie potrwa 🥴
    Pozdrawiam serdecznie Ewuniu 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naoglądałam się takich filmików sporo, w rzeczywistości jest trochę trudniej :) Warto jednak spróbować - polecam.
      Dziękuję Ilonko za serdeczny komentarz i mocno ściskam.

      Usuń
  12. Ewuniu jak spojrzałam na pierwsze zdjęcie to pomyślałam sobie że to jakaś skrzyneczka z królewskiego dworu -:) później dalsze zdjęcia i tekst sprowadziły mnie na właściwe tory myślenia, jesteś niesamowita !!! z takiego zwykłego kartonu zrobić takie cacuszko ??? niemożliwe- a jednak Ty tego dokonałaś,dałaś nowe życie staremu pudłu i to jakie piękne życie,Ewuniu jestem pod ogromnym wrażeniem twojej pracy :)
    Buziaki dla Ciebie zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Marylko, jest mi bardzo miło czytać tak serdeczne komentarze.
      Pozdrawiam cię serdecznie :)

      Usuń
  13. W życiu nie powiedziałabym, że to gruba tekstura. :O Drewno, ale nie tektura. Masz mistrza i zdania nie zmienię, zaskakujesz mnie praktycznie zawsze, bo jeszcze nie było tak, byś mnie nie zaskoczyła. Ileż Ty musisz mieć w sobie 'dziecka', widzę i czuje to, jesteś cudna. Skrzynka przepiękna, taka choćby z jakiego pałacu, zamożnego dworku. Piękne kolory, wszystko. Podziwiam. Fajnie też zobaczyć jak powstawała. :))))

    Duchowo posyłam duży uśmiech i dużo czterolistnych koniczynek. :******

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozszyfrowałaś mnie Agnieszko - często się czuję jak mała dziewczynka wśród ulubionych zabawek i bezkarnie się nimi bawię. Teraz mogę sobie na to pozwolić :)
      Dziękuję za piękny i wzruszający komentarz, wiele dla mnie znaczy.
      Serdecznie Cię przytulam!

      Usuń
  14. Ewa byłam na 100% przekonana że bazą jest gotowa drewniana skrzyneczka :-)
    Jest cudowna, zauroczyłam mnie totalnie. Dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. Fajnie, że pokazałaś jak powstawała. Szkoda że ja takie beztalencie w mix mediach . Masz do tego niesamowity dar. U Ciebie zawsze wszystko do siebie pasuje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anulko :) Z tym beztalenciem to się nie zgadzam, po prostu nie próbowałaś.
      Gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  15. Ewuniu, masz wielki talent i zawsze będę to powtarzać. Trudno aż uwierzyć, że pierwotnie było to zwykłe kartonowe pudełko. Teraz to kunsztowne dzieło sztuki. Uwielbiam takie rzeczy i uwielbiam Twój talent.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś kochana Małgosiu, ślicznie dziękuję i mocno ściskam :)

      Usuń
  16. Ta szkatułka wygląda jak prawdziwy antyk.Zawsze podziwiam Twój talent
    i wszystkie pomysły. Bardzo mi się podoba!!! Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu, to bardzo motywujące :)
      Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  17. Przepiękna szkatułka bardzo mi się podobapozdrawiam buziaczki Euuś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arletko i również serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  18. Podziwiam Twoje dzieło Ewuniu, zrobione od A do Z. Super wymyśliłaś te ozdoby, szczególnie wyciski i odcienie farb. Jestem zauroczona pracą i Twoją kreatywnością!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę testowałam efekty bo to pierwszy taki projekt ale tak mi się spodobało, że na pewno nie ostatni :) Dziękuję Anusiu i serdecznie przytulam!

      Usuń
  19. ja nie wiem gdzie Ty Ewuś te błędy popełniłaś, bo wyszło zjawiskowo, już na zdjęciu podglądowym mi kopara opadła. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To błędy konstrukcyjne - zatuszowałam i nie widać :)
      Dziękuję Martusiu!

      Usuń
  20. Wygląda przepięknie. Absolutnie nie wygląda jak by miała być z tektury, pomyślałam o drewnie. Ciekawy kolor i faktura. Piękna :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko! Tektura to niezwykłe tworzywo, można z niego zrobić dosłownie wszystko. Cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Też myślałam, że jest to drewniana skrzyneczka. Efekt końcowy - zachwycający!

    OdpowiedzUsuń
  22. Super praca Ewuniu, wygląda jak stary, drewniany kufer pełen tajemnic. Bardzo ciekawie wyszło Ci cieniowanie. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Oleńko. To zasługa suchego pędzla nad którym w końcu panuję :)
      Uściski.

      Usuń
  23. Miło mi, bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ewuś to jest genialne, istne dzieło sztuki. Pięknie, pomysłowo i z ogromną pasją wykonane. Oj pomysłów Ci nie brakuje i to jakich pomysłów !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Basiu, pomysłów mi nie brakuje :) Ogromnie się cieszę, że mój nowy pomysł spotkał się z tak ciepłym przyjęciem. Dziękuję i przesyłam buziaki!

      Usuń
  25. Prawdziwy skarb Ewuniu !Przepiękna szkatuła ,cudowne kolory i niepowtarzalny urok .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Grażynko, jest mi bardzo miło :)))

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.