poniedziałek, 7 grudnia 2020

Bodi w kokonku

 Witam Was cieplutko.

Dziś kolejna odsłona zabawy "Oblicza, odbicia, odsłony sztuki" prowadzonej przez Izabelkę (szczegóły tutaj). Zdjęcie inspiracja to "Bodi w kokonku".

Wzruszający obrazek maleństwa otulonego kokonkiem i przytulonego do swojej mamy.

Mój Bodi to aniołek otulony skrzydełkami, a może chmurką:)

Jest to obrazek namalowany na desce, jak to u mnie bywa techniką mieszaną - gesso, biała farba akrylowa, akwarela, suchy pędzel i przecierka.
Mam jednak jeszcze jedną, journalową interpretację w "Księdze". Tym razem skupiłam się na bliskości dziecka i matki bo to najpiękniejsza bliskość jakiej możemy w życiu doświadczyć. Co do tego nie mam żadnych wątpliwości:) Kolorem wiodącym jest błękit jako symbol delikatności wyjątkowych uczuć - taki dotyk nieba.

Która interpretacja podoba się Wam bardziej?

Uściski dla wszystkich!





39 komentarzy:

  1. Ewuniu, interpretacja w księdze przemawia do mnie szczególnie. To fakt - więź matki i dziecka to najmocniejsza więź jaka istnieje i nigdzie dziecku nie jest bezpieczniej niż w orbicie ramion matczynych.
    Aniołek otulony puchem skrzydeł (a może chmurką) śpi tak słodko i jest rozczulający.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to ujęłaś Małgosiu, ślicznie dziękuję i mocno ściskam:)

      Usuń
  2. Obie interpretacje są piękne! Zachwycający aniołek, troszkę podobny do obrazu Wyspiańskiego
    :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, to bardzo miłe. Gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Wspaniałe interpretacje!!! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu i przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  4. Obydwie interpretacje wspaniałe! Ta pierwsza kojarzy mi się ze śpiącym maleństwem, na które ktoś patrzy przez okno muśnięte mrozem...
    A druga oddaje to, co każda matka ma w sercu:) Pięknie!
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie piękne skojarzenie Gosiu:) Serdecznie dziękuję i mocno Cię ściskam.

      Usuń
  5. Piękne i to wystarczy......

    OdpowiedzUsuń
  6. Obie interpretacje są piękne, a słowa Ewuniu w Twojej księdze jakże prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo wdzięczny temat i nam, kobietom bardzo bliski.
      Dziękuję Lidziu:)

      Usuń
  7. Cudny aniołek, czysty , niewinny , i bardzo przemawia do mnie , w albumie twoje niezawodne napisy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu, bardzo mi miło.
      Cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Ewo podobają mi się obie interpretacje, ale ta z księgi jest mi znacznie bliższa i dla mnie rozczulająca. Mój synek na szczęście jeszcze nie wyrósł z ciągłego przytulania się do mnie i czuję się szczególnie poruszona tymi zdjęciami dzieci z mamami. Piękne i niesamowicie wzruszające uchwycone chwile.
    Ściskam Cię bardzo mocno. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba się cieszyć takimi chwilami bo dzieci tak szybko wyrastają:)
      Dziękuję Kasiu za serdeczny komentarz. Buziaki!

      Usuń
  9. obie mi się podobają, ale uważam, że aniołek az łapie za serce. Jest przecudny wręcz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Martusiu i ślicznie dziękuję:)

      Usuń
  10. Obie interpretacje są piękne,ale ten aniołek jest taki śliczny, niewinny i delikatny, aż by chciało się do niego przytulić 🙂
    Buziaki Ewuniu 😘 miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, chciałoby się. Dziękuję Marylko i mocno ściskam:)

      Usuń
  11. Cudnie Ewuniu, obie interpretacje są tak piękne że nie umiem wybrać ładniejszej.
    Ściskam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Madziu, dziękuję z całego serca i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Ewuś, jestem zachwycona i ogromnie rozczulona. Obie prace bardzo mi się podobają. Obie wywołują ogromne wzruszenie. Wspaniale je wykonałaś. Twoimi malowanymi pracami zawsze jestem oczarowana. To maleństwo przedstawiłaś świetnie. Masz niezwykły talent. W fotokolażu tak umiejętnie łączysz elementy. Bardzo dziękuję za udział w czwartej odsłonie.
    Przesyłam moc uścisków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie Izabelko:) Dziękuję za ciepłe słowa i również przesyłam serdeczne uściski.

      Usuń
  13. Ewuniu jak zawsze niesamowita interpretacja! Mnie podobnie jak Gosi z Mamelkowa skojarzyła się pierwsza praca, a wpis do Księgi jest mega wymowny. To kwintesencja matczynej miłości.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko, jesteś kochana. Buziaczki:)

      Usuń
  14. Obie interpretacje są wspaniałe i przemawiają do człowieka.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe Karolinko. Dziękuję i cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Wpis do księgi świetny, ale że ja nie do końca ją rozumie to dla mnie obrazek na desce bardziej mi się podoba. Ale obie interpretacje bardzo ciekawe.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Prześliczne interpretacje podziwiam buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam pewna, że zostawiłam już komentarz, ale ja coś ostatnio z bloggerem mam ciągle pod górkę... Wspaniałe interpretacje, piękne prace! Każda wyraża coś innego i w inny sposób, ale obie są świetne. W pierwszym obrazku zobaczyłam od razu skrzydełka, które otulają Bodiego jak kokonek - obrazek wzruszający, wywołujący uśmiech. Druga interpretacja ma głębszą wymowę, oglądałam szczegóły dłużej, zastanawiałam się, miałam wiele skojarzeń, ale podziwiałam też detale, szczegóły "techniczne" - podobnie jak Iza uważam, że jesteś mistrzynią kolażu :). Pozdrawiam Cię Ewo najserdeczniej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, łatwiej mi operować obrazem niż słowami:) Miło mi Małgosiu, że podobają Ci się moje interpretacje. Dziękuję za wspaniały komentarz i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  18. Pęknie zinterpretowałaś temat. Do mnie bardziej przemawia Twój obraz. Jest ta uroczo beztroski, jak tylko śpiące dzieci potrafią być.
    Serdecznie pozdrawiam, Ewuniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Agnieszko, dzieci to bardzo wdzięczny temat:)
      Dziękuję i przesyłam uściski.

      Usuń
  19. Piękne są Twoje prace, wzruszające i pełne empatii. Polubiłam zaglądanie do Ciebie i ogrzewanie się w Twoich emocjach. Aniołek jest taki spokojny i uroczy, że skradł moją uwagę od razu. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć Jolu i miło Cię gościć:)
      Cieszę się, że podobają Ci się moje prace, dziękuję i równie serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  20. Wow, no Bodi jest magiczny :) ale druga praca też ma moc. Brawo Ewciu :)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.