sobota, 3 maja 2014

Ramka

Witajcie kochani!
Dzisiaj i do nas dotarła fala zimna i deszczu. Jeszcze wczoraj było pięknie i słonecznie a tu proszę - kapryśny maj przywitał nas mało radośnie. Ponieważ utknęłam dziś w domu postanowiłam zrobić ramkę.
To już czwarte wyzwanie u Danutki w cyklu wyzwań siódemkowych. Temat wyzwania to ramka, warunek dodatkowy - ramka zrobiona od podstaw. Żeby udokumentować kolejne kroki postanowiłam zrobić przy okazji kursik, może komuś się przyda?
Oto moja ramka:
Muszę się Wam przyznać, że jestem niepoprawnym zbieraczem wszystkich przydasiowych odpadów - nigdy nie wiadomo co może się przydać. Zbieram także obcięte końcówki rurek do wyplatania koszyków. Nazbierałam ich już sporo:
Czemu o tym piszę? Bo właśnie w tym pudełku znalazłam inspirację do zrobienia ramki.
Więc do rzeczy! Kształt ramki wycinamy z kartonu. Moja ramka jest dość duża - 19x22cm - tak mi się wycięło.
Teraz naklejamy kawałki rurek według wymyślonego wzoru (ja improwizowałam) i przycinamy ich końcówki wzdłuż boków szablonu, aż do pokrycia całej powierzchni ramki.
Powierzchnię mamy gotową, teraz musimy zamaskować brzegi bo obcięte rurki wyglądają nieestetycznie. Ja przykleiłam na bokach po dwie rurki o długości równej długości maskowanych krawędzi.
Po lewej stronie mamy widok ramki po naklejeniu jednej warstwy rurek - jak widać nie zamaskowały one całkowicie brzegu. Po prawej stronie widok ramki po naklejeniu drugiej warstwy rurek. Dodatkowo podklejamy ramkę od spodu. Wycinamy prostokąt o wymiarach ramki powiększonych z każdej strony o średnicę rurki. Spód przyklejamy z trzech stron żeby można było wsunąć do środka zdjęcie.
Widok brzegu ramki:
Teraz pędzelkiem i farbą maskujemy ewentualne ubytki powstałe przy docinaniu rurek, lakierujemy i gotowe.
O ozdabianiu ramki nie muszę chyba pisać, każdy ma swój własny pomysł.
Postanowiłam wykorzystać tą ramkę w troszkę nietypowy sposób. Zamiast zdjęcia wkleiłam życzenia, w dolnym rogu zrobiłam małą kieszonkę na bilecik i tak oto powstała ramka na Dzień Matki.
Ramkę zgłaszam oczywiście na wyzwanie u Danusi. Oto kolaż do wyzwania:
i oczywiście aktualny banerek:
Dziś było długo ale mam nadzieję, że niezbyt nudno.
Życzę wszystkim miłego wieczoru i wspaniałej niedzieli.

97 komentarzy:

  1. Super kursik, kiedyś na pewno skorzystam z niego ;-) Ramka jest fantastyczna, a te Twoje kwiatki są jak zawsze cudowne! Nigdy nie mogę się na nie napatrzeć :-) Pozdrawiam i powodzenia w wyzwaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś kochana Beatko, ale tym razem kwiatów nie robiłam. Dostałam je od Marii na wymiankę i postanowiłam wykorzystać. Cieszę się, że rameczka Ci się podoba. Dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Ewa ramka jest prześliczna a kursik super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna ramka. Papierowa wiklina, to technika, którą mam na liście rzeczy do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie - to wspaniała zabawa. Dziękuję i przesyłam uściski.

      Usuń
  4. Niesamowicie wspaniały pomysł na ramkę. Dodatki-kwiatki wkomponowałaś idealnie, dla mnie ... gdybym otrzymała taką rameczkę z życzeniami byłabym szczęśliwa. Pozdrawiam cieplutko w te majowe zimne dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe Elizo! Ślicznie dziękuję i pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  5. Wspaniała ramka pomysłowa świetny kursik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basieńko! Przesyłam buziaki.

      Usuń
  6. Pięknie się prezentuje Twoja ramka, Ewo! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu. Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  7. no śliczna - niebieska - jeden z moich kolorów, i pięknie operujesz jego odcieniami w tej pracy, całość wygląda bardzo efektownie, a pomysł z życzeniami bardzo mi się podoba, świetnie wszystko wymyśliłaś, powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Agusiu! Dziękuję i pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  8. Wspaniały pomysł na wykorzystanie tych rureczek:) Ramka wyszła przecudnie, a te kwiaty są jej piękną ozdobą:) Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w wyzwaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialnie wymyśliłaś z rurkami - ramka zachwyca :)
    pozdrawiam serdeczenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto zbierać "odpadki" Justynko. Bardzo dziękuję i przesyłam serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  10. Jej! Ewuniu! Ostatnio rurki u Ciebie na tapecie:) Piękna ramka i wspaniały pomysł jej wykorzystania. Prezent od serca na dzień Matki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś mało czasu mam na kartkowanie (teraz jest czas na ogród) a wieczorami lubię trochę popleść. Tak od czasu do czasu udaje mi się skończyć jakiś koszyczek. Dziękuję Aniu i przesyłam buziaczki.

      Usuń
  11. Ale fajna ta rameczka Ewuniu, z tych końcówek rurek wyszedł super wzór. Świetny pomysł miałaś. I prawdą jednak jest, że "nie ma takiego złomu, co by się nie przydał w domu" :) Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święte słowa Lidziu. Gorzej jak zaczynamy obrastać w rzeczy potencjalnie przydatne.
      Bardzo dziękuję za miły komentarz i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  12. Ramka wyglada pieknie ! DO tego ozdobilas ja wspaniale w jednolitym kolorze, ktory przypadl mi do gustu. Slicznie wyglada!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć. Dziękuję Szymko i przesyłam serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  13. Piękna rameczka. Bardzo pomysłowa i świetnie ozdobiona.
    Kursik super. Pozdrawiam i miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Tereniu. Tobie również życzę miłej niedzieli.

      Usuń
  14. Piękna i bardzo pracochłonna ramka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Elu, sporo pracy przy niej było. Tym bardziej mi miło, że się podoba. Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  15. Świetny pomysł z rameczką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izuniu. Przesyłam serdeczności!

      Usuń
  16. Kolory sa pekne, a cała ramka super :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszko. Miłej niedzieli.

      Usuń
  17. Anonimowy04 maja, 2014

    Piękne wszystkie ramki są.Pięknej,spokojnej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko. Tobie również życzę miłego dnia!

      Usuń
  18. Śliczna rameczka w pięknych kolorkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Doris i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  19. Anonimowy04 maja, 2014

    Cudowna rameczka Ewuniu - trzymam kciuki za ciebie w wyzwaniu ja już spasowałąm - brak czasu buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda Marysiu - ale rozumiem, czasami też mam problem z czasem. Bardzo dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  20. Anonimowy04 maja, 2014

    Ewuniu jesteś tak pomysłowa rameczka jest przeurocza, zaciskam kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się przyda Basiu! Dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  21. Piękna rameczka i cudnie dobrane kolory!!Podziwiam wszystkie Twoje wyplatane prace papierowe.lubię tak jak Ty zbierać różne przydasie i jeśli uda się coś przemycić do prac to radość jest wielka.Pozdrawiam Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślę Grażynko. Czasami pomysły na wykorzystanie takich resztek same przychodzą do głowy. Bardzo Ci dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  22. Świetna rameczka:) spróbuję poskręcać z dziećmi w szkole rureczki i zrobić z nich ramkę:) Zainspirowałaś mnie:) Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Ludeczko! Trzymam kciuki! Gorąco pozdrawiam Ciebie i dzieciaki.

      Usuń
  23. ale cudeńko! jak wyczarowane, piękna ramka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Loono, bardzo mi miło. Przesyłam uściski.

      Usuń
  24. Ewciu gratuluje pomyslu i wykonania. Jak na rameczke z odpadów wyszło genialnie. Ale jabardziej jestem zauroczona tym wykończeniem znacznie ładniej wygląda niz tak surowa. W ogóle poziom ramek berdzo wysoki . Cięzko będzie cos wybrać. Pozdrawiam i zycze powodzenia w głosowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu! Rzeczywiście z każdym wyzwaniem poziom rośnie ale to wspaniale. Najważniejsza jest dobra zabawa. Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  25. Absolutne cudo :) Świetny czytelny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Dziękuję Asterku i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  26. No trzymam kciuki, rewelacyjna rameczka istne cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Misterna robota. Masz zwinne dłonie, Ewo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Emmo. Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  28. Rameczka wyszła super. Powodzenia w wyzwaniu. A swoją drogą- też zbieram wszelkie przydasie, bo jak powiadasz, nigdy nie wiadomo, co i kiedy, może się przydać ;) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślimy więc podobnie Jadziu. Bardzo Ci dziękuję i przesyłam buziaki.

      Usuń
  29. Efekt końcowy zaskakująco piękny. Moja ramka jakoś tak blado wygląda przy ostatnio dodanych pracach wyzwaniowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję jednak zupełnie się z Tobą nie zgadzam - Twoja ramka z masy solnej jest prześliczna!
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  30. Ramka jest przepiękna! Powodzenia w wyzwaniu:)
    Pozdrawiam, Totti.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Totti i również gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  31. Oj Ewcia Ty tak jak ja chomikujesz wszystko co się da.Moje kawałeczki rurek też leżą i czekają na swój odpowiedni moment,chociaż jak na razie nadal nie biorę się za sploty.
    Powiem Ci,że ramka wyszła prześlicznie i z całego serca życzę powodzenia w wyzwaniu.Dziewczyny robią coraz piękniejsze ramki ,a poprzeczka rośnie coraz wyżej ,więc będzie trudno z wyborem .
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Danusiu, poprzeczka poszła bardzo wysoko - aż miło oglądać te wszystkie śliczności. Bardzo dziękuję za miły komentarz i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  32. Bomba!!!Prześliczna ramka i jak to u Ciebie bywa,perfekcyjnie wykonana;)
    Powodzonka w wyzwaniu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ilonko. Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  33. Ewuniu, brak mi słów. Wszystko co wychodzi z Twoich rąk jest wysmakowane. Śliczna ramka. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś kochana Ewuniu! Ślicznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  34. Wygląda wspaniale. cudna kolorystyka i pomysł którego nie spotkałam więc i za to + :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Natalio a za plusik - buziak! Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  35. Bardzo efektowna jest ta rameczka:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu. Przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  36. piękna rameczka !! a z przydasiami mam tak samo i już mi totalnie brakuje miejsca:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam ten sam problem z przechowywaniem i segregowaniem przydasi. Dziękuję Renatko i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  37. Piękna rameczka, cała w błękitach, a i przeznaczenie jej szlachetne :) Mnie podobnie jak większość już mało widać z przydasiów... Może jeszcze do nich wrócę, puki co podziwiam innych rękodzieła :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że wrócisz Ewuniu i znów będziemy podziwiać Twoje cudeńka. Ślicznie dziękuję za miłe słowa i przesyłam buziaczki.

      Usuń
  38. rewelacyjna Ewciu :) Chyba nie będę się już więcej rozpisywała, bo słów brak :)) cudo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Jolciu! Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  39. Świetny pomysł na wykorzystanie różnych resztek! Całość prezentuje się elegancko stanowiąc wspaniały prezent :-)
    Mam nadzieję, że to ochłodzenie to przyspieszeni, jak w tym roku cała wiosna, "ogrodnicy". Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam taką nadzieję Joasiu! Bardzo dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  40. bardzo fajna rameczka ty to umiesz coś ciekawego stworzyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arletko, to bardzo miłe! Przesyłam uściski.

      Usuń
  41. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aldonko i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  42. Ewuś miło mi było czytać tak przemiły komentarz buziaki

    OdpowiedzUsuń
  43. Już widziałam ale widzę, że wcześniej nie napisałam komentarza. Dziś oglądam znowu, wiesz dlaczego, bo u Danusi głosowanie wiec wracam jeszcze raz po kolei. Chciała Ci powiedzieć, że ramką bardzo ładna, ciekawe wykonanie. Piękne wykonana , śliczna ozdoba ale czytając komentarze o tym wiesz. Pozdrawiam serdecznie idę dalej oglądać , bardzo trudny wybór:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Izo. Ja też wybieram się pooglądać ramki. Kilka już widziałam i rzeczywiście wybór będzie bardzo trudny. Przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  44. wspaniała ramka i świetny kurs, podobają i się detale i kolory. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Dziękuję i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  45. niebanalny wzór, piękna rameczka

    OdpowiedzUsuń
  46. Piekna rameczka. Niebieskie kwiatki wygladaja cudnie.

    OdpowiedzUsuń
  47. Ach, jakie piękne kolory. Byłam bardzo ciekawa tej zwycięskiej ramki, bo oczywiście przeglądam posty do tyłu i wcześniej jej nie widziałam. Jest zachwycająca pod każdym względem! Nawet miejsce na bilecik się znalazło. Przy okazji powstał wspaniały pomysł na prezent. Jeszcze raz gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Anitko. miło mi że ramka Ci się podoba. Przesyłam buziaki!

      Usuń
  48. uroda wprost proporcjonalna do wkładu pracy :-)
    ależ tu się trzeba naskręcać i nakleic...

    OdpowiedzUsuń
  49. Dziękuję Dorotko. Wykorzystałam końcówki rurek więc nie musiałam dodatkowo skręcać. Ale klejenia rzeczywiście trochę było. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  50. Wow ! Ramka jest prześliczna ! Już dodaje bloga do obserwowanych bo jak tylko znajdę chwilkę to na pewno spróbuję zrobić ramkę tym sposobem :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie Atyde wśród obserwatorów. Miło mi że ramka Ci się spodobała. Chętnie zobaczę Twoją wersję. Przesyłam uściski.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.