poniedziałek, 17 grudnia 2012

BOKEH

Ekspresowe wyzwanie foto Scrapujących Polek z okazji Świątecznego Portal Party "BOKEH".
Co to jest BOKEH? Cytuję informacje z portalu organizatorek:
"To japońskie określenie oznacza coś zamazanego, a w fotografii nazywa się tak nieostre ( zazwyczaj w zamierzeniu) elementy zdjęcia. Jednym z najlepszych i najczęstszych przykładów na bokeh są rozmazane okręgi, czyli plamy świetlne, nieostre tło lub rozmazane plamy kolorów lub światła. Jak się taki efekt osiąga?  Robimy zdjęcie pod światło z jak największym otworem przysłony (najlepiej wartość 3,5 lub mniejsza), ponieważ wtedy ostrość jest tylko na tym elemencie na jaki ją nastawimy, a tło pozostaje pięknie rozmyte.  Oznacza to, że musimy się ustawić tak by źródło światła padało w kierunku obiektywu. Może to być słońce, ale może też być lampka czy światełka choinkowe albo inne dekoracje świetlne." 
Takie częściowo zamazane zdjęcia czasem mi wychodzą, ale bynajmniej nie jest to efekt zamierzony. Tym razem było inaczej. Przeczytałam, zapamiętałam, spróbowałam i.......sama jestem zaskoczona efektem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.