czwartek, 15 września 2016

Lawendowe pudełko

Witajcie kochani.
Dziś nie będzie kartki, nie będzie też kolejnego segregatora. Będzie prozaicznie czyli kolejne pudełko po butach. Zbieram je zachłannie bo to wspaniały sposób na przechowywanie drobiazgów. Nie wyglądają zbyt ciekawie na półkach więc trzeba im trochę pomóc. Kiedyś hurtem przygotowałam kilka sztuk. Bielusieńkie czekają na wykończenie ale ciągle mam coś ważniejszego do zrobienia. W końcu zlitowałam się nad jednym z nich. Motyw, jak wskazuje tytuł to lawenda, wykorzystałam jedną z lawendowych serwetek. Okleiłam nią tylko wieczko, wzór jest tak bogaty że nie chciałam przedobrzyć. Bawiąc się mediami coraz częściej moją uwagę przykuwają dekoracyjne odlewy gipsowe, nadają pracom pięknej trójwymiarowości. Kilka razy robiłam już odlewy ale były to tylko małe gipsowe aniołki, jak na prezentowanej niedawno książce. Trudno jednak wszędzie wklejać aniołki. Kupiłam więc sobie foremki z ornamentami. Do ozdobienia pudełka wykorzystałam właśnie jeden z nich. Boki pudełka lekko przetarłam i wycieniowałam pastą grafitową a potem jasno zieloną o metalicznym połysku. Ta ostatnia pięknie opalizuje kolorami tęczy niestety nie potrafiłam pokazać tego na zdjęciach. Boki wieczka wykończyłam pastą strukturalną z użyciem szablonu. Dzięki temu pudełko zrobiło się masywne i takie "konkretne". Wnętrze pudełka pomalowałam tą samą farbą co boki i dwukrotnie polakierowałam. Nieskromnie powiem, że jestem zadowolona z efektu i mam już pomysł na kolejne. Ciekawa jestem Waszych opinii.
Serdecznie pozdrawiam!

76 komentarzy:

  1. Ewuniu piękne to pudełko w zyciu nie powiedziałabym, że to było pudełko po butach :)
    Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anitko. Pudełka po butach to dobry materiał do obróbki i co najważniejsze są zamykane - idealne do przechowywania przydasi.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Pięknie ozdobiłaś pudełko, teraz jest zupełnie odmienione. Samo w sobie może być nietuzinkowym prezentem:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ludeczko. To fakt, może służyć jako niebanalne opakowanie prezentu ale i sam drobny upominek. Przesyłam uściski.

      Usuń
  3. Kawał dobrej roboty, pudełko prezentuje się świetnie. I jak Ludka napisała może być prezentem albo w oryginalnym opanowaniu można prezent wręczyć :) pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszko. Na razie zostanie u mnie ale kto wie, może znajdę dla niego inne zastosowanie. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  4. To jest dowód na to, że niczego wyrzucać nie można. Twoje pudełko jest jak marzenie. Pięknie przyozdobiłaś i widzę fajne wykorzysanie odlewów. Zakupiłam już dość dawno temu, ale jeszcze nie wykorzystałam. Muszę wócic do pudełek. Dają dużo możliwości twórczych, no i nie żal jak coś się nie uda. Pozdrawiam Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślę Haniu - można sobie spokojnie poeksperymentować. Podoba mi się zastosowanie odlewów, myślę że częściej będę korzystać z tej formy. Ty też spróbuj skoro już masz foremki. Cieszę się, że pudełeczko Ci się podoba!
      Przesyłam buziaki.

      Usuń
  5. Przepięknie Ci wyszło to pudełko, Ewuniu!
    I w ogóle nie widać, że to zwykłe pudełko po butach - po Twoich działaniach nabrało szlachetności.
    Muszę się kiedyś odważyć na taki eksperyment - przynajmniej nie będzie mi szkoda, gdy coś pójdzie nie tak.
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko. Koniecznie spróbuj. Po nałożeniu warstwy lakieru pudełko jest trwałe i można go nawet umyć co też nie jest bez znaczenia. A materiał ogólnodostępny! Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  6. Cudeńko stworzyłaś. Takie pudełko to fajna ozdoba sama w sobie. Chyba ja też spróbuję, mam tyle pudełek mniejszych i większych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Elu, na pewno stworzysz z nich same cudeńka.
      Dziękuję i życzę Ci miłego weekendu.

      Usuń
  7. Piękne pudełko wyszło z niepozornego pudełka po butach :) moje dzieci wiele drobiazgów w ten sposób przechowują, ale nie ozdabiamy ich... Izabelka swoje czasem ozdabia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izabelka ma artystyczną duszyczkę, zapewne po mamusi!
      Dziękuję Uleńko za ciepłe słowa i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ewuniu! Ze zwykłego kartonika, Zrobiłaś Cudeńko, Kartonik bardzo ślicznie wygląda. Ja też wykorzystuję różne kartoniki tylko ja oklejam tapetą - Pozdrawiam Cię Gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu. Tapeta to też dobry pomysł i sama mam kilka takich pudełek.
      Ja również serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  9. Bardzo gustowne cacko zrobiłaś ze zwykłego pudełka. Efekt powalający! Serdeczności ślę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Alinko, ślicznie dziękuję. Miłego weekendu.

      Usuń
  10. Euniu cudne to pudełko. Najbardziej jestem zachwycona tym efektem 3D na wieczku. Odlewy świetnie wpasowały się w ta serwetkę. Kiedyś też namiętnie przerabiałam wszystkie pudełka po butach i chyba musze wrócić do tematu bo zabawa jest przednia a pudełek nigdy dość.
    Fajnie tez wyglądają środki wyklejone tapetą lub papierem ozdobnym takim do pakowania prezentów.
    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wnętrza pudełek nie bardzo się nadają do pomalowania, wtedy rzeczywiście lepiej je wykleić. W tym przypadku środeczek był nieskazitelny i dlatego postanowiłam go pomalować. Dziękuję Anusiu za serdeczny komentarz i mocno ściskam.

      Usuń
  11. Ewuniu pięknie wyszło:)
    a wiesz, że ostatnio sama pomyślałam o takich odlewach i chyba mam tą samą foremkę:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu. Widać mamy podobny gust. Ja przejrzałam ich mnóstwo i ta wydała mi się najfajniejsza. Czekam więc na Twoje inspiracje! Miłego weekendu.

      Usuń
  12. Zazdroszczę takich zdolności.Pudełko jest cudowne.Świetne dobrane kolory.Podziwiam cacko.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Małgosiu, dziękuję. To nic trudnego, jestem pewna że i Ty potrafiłabyś takie zrobić. Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  13. Piękne pudełko .Ewuniu za tą samą serwetką tydzień temu kopałam po regale z książkami.Mam tylko jedną i ukryłam chyba jak się okazało sama przed sobą .Gipsowy odlew wpasował się idealnie.Miło mi i mam prawdziwą przyjemność oglądać i podziwiać taką lawendę na Twojej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jeszcze jedną ale w nieco innych odcieniach i już powstaje drugie pudełko do kompletu. Cieszę się, że Ci się podoba a serwetkę wcześniej czy później znajdziesz.
      Przesyłam buziaki.

      Usuń
  14. Coś pięknego, ale Ty wszystko potrafisz zaczarować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuję Basiu choć z czarami różnie bywa. Ślicznie dziękuję i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  15. Ewuniu, pięknie ozdobiłaś pudełeczko;) Czasami, jak patrzę na Twoje prace, odnoszę wrażenie, że inspiracją do nich jest Twój piękny ogród. Właśnie to pudełeczko jest jakby miniaturką ogrodu;) Cudowne! Pozdrawiam Cię cieplutko i przesyłam buziaki;) No i życzę Ci Ewo miłego weekendu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I masz rację Małgosiu. To ogród mnie inspiruje i tam rodzi się najwięcej pomysłów. Naturze jednak trudno dorównać.
      bardzo dziękuję i serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  16. Naprawdę świetnie Ci wyszło, bardzo ładnie dobrałaś kolory do serwetki. A jeszcze ładniej wkomponowałaś odlew w serwetkę - pasuje idealnie i dodaje pudełku "mocy". Gratuluję niewyczerpanej kuźni pomysłów :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Madziu, jest mi bardzo miło. Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  17. Ewciu, nigdy bym nie odgadła, że to prozaiczne pudełko po butach. Wygląda wspaniale, a ten gipsowy ornament to prawdziwe cacko.
    Buziaczki przesyłam serdeczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu. Myślę, że teraz ornamenty będą częściej gościć na moich pracach.
      Mocno Cię ściskam i też przesyłam buziaczki! Miłego weekendu.

      Usuń
  18. Przepiękne pudełeczko. Wygląda jak skrzyneczka a nie pudełko po butach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. To dzięki paście strukturalnej, którą wzmocniłam brzegi.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  19. Ale cudeńko! Ewuniu, potrafisz wyczarować wspaniałe rzeczy. Bardzo podoba mi się to pudełko. No i pomysł z tym odlewem jest genialny! Serdeczności. Miłego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Andrzejku. Tobie również życzę miłego weekendu. U nas się dziś zachmurzyło i deszcz wisi w powietrzu.

      Usuń
    2. Chmury... Deszcz u mnie jest bardzo potrzebny, ale na niebie nie ma ani jednej chmurki :-( W sumie to mogłoby popadać w nocy albo w tygodniu, a nie w weekend :-) Serdeczności Ewuniu!

      Usuń
    3. Też bym wolała ale cóż poradzić. Od rana pada bez przerwy, nawet nie wyszłam dziś do ogrodu. Pewnie i do Was wkrótce dotrze fala deszczu.

      Usuń
  20. I kto by pomyślał, że kiedyś to było zwykłe pudełko po butach. Teraz wygląda jak elegancka skrzyneczka na skarby. Ornamenty grają tu główną Oscarową rolę :-)
    Miłego weekendu Ewuniu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam taką nadzieję Beatko, już dawno mi się takie efekty podobały i w końcu spróbowałam. Serdecznie dziękuję i gorąco Cię pozdrawiam.

      Usuń
  21. Jak ja lubię te różne przeróbki pudełkowe,to takie wciągające i twórcze.
    Ewuś cudownie ozdobiłać buciorkowe pudełko,już same fioleciki do mnie przemawiają,a tu jeszcze piękne wykonanie .
    Pozdrawiam Cię Ewuś bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu. Wiesz że ja też lubię fiolety no i oczywiście lawendę.
      Mocno ściskam!

      Usuń
  22. Piękny lifting pudełka. Ornamenty idealnie pasują i te przecierki. Z tym lakierem to jest dobra sprawa. I usztywni i zabezpieczy 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tatianko. Większość swoich prac pokrywam lakierem - matowym lub bezbarwnym. Łatwiej się odkurza! Buziaki.

      Usuń
  23. Masywne... ten wyraz kojarzy mis się z czymś przyciężkim. Dla mnie to pudełko jest raczej stabilne i mocne. A efekt zdobniczy oczywiście piekny Ewuniu :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, może niezbyt szczęśliwie dobrałam słowa. Miło mi Ewuniu, że Ci się podoba.
      Pozdrawiam serdecznie i ciepło.

      Usuń
  24. Pudełko jest tak pięknie zrobione, że aż mi szkoda iż jest kartonowe, a nie z jakiego trwalszego materiału. Jestem zachwycona :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko. Mimo iż kartonowe to jestem pewna, że długo wytrzyma. Pasta strukturalna i lakier mocno go usztywniły i zabezpieczyły.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  25. coś z niczego, a jaki efekt!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem urzeczona Twoją pracą. Pięknie wyszło pudełko i ten gipsowy drobiazg dodał wykwintności. Swietnie się prezentuje.
    Twoja pracownia będzie cudnie urządzona. Same piękne prace właścicielki:)
    Kiedyś trafiłam na japoński blog gdzie dziewczyna tworzyła niesamowite kuferki, szfeczki z szufladami itp, właśnie z tekturowych pudełek. Oklejała je materiałami. Były cudowne. Wiele jest osób zdolnych i niezmiernie pomysłowych:)
    Pozdrawiam ciepło Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama często podziwiam w sieci różne ciekawe prace, ludzka pomysłowość nie zna granic. Cieszę się Anusiu, że i moja praca Ci się podoba. Dziękuję i mocno Cię ściskam.

      Usuń
  27. I kto by pomyślał, że to pudełko po butach... Podobają mi się bardzo takie trójwymiarowe ornamenty, a Ty je ślicznie wkomponowałaś w całość. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu, jest mi bardzo miło. Ja również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  28. Przepiękne....chyba nic więcej nie trzeba pisać..

    OdpowiedzUsuń
  29. Ewo motyw tej serwetki przewija się i na moich robótkach,bardzo go lubię,no w ogóle lubię lawendę😊
    Co do pudełka po butach to rezultat końcowy jest zachwycający, lawendowy ogród wygląda na nim pięknie,a całość dopełniają ornamenty.
    Ewo zawsze wyczarujesz coś pięknego😁
    Pozostawiam same ciepłe myśli 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię lawendę ale jakoś rzadko sięgam po ten motyw, sama nie wiem dlaczego. Cieszę się Małgosiu, że Ci się podoba. Ślicznie dziękuję i mocno ściskam.

      Usuń
  30. Wspaniały pomysł przerobienia pudełka po butach w piękne Cudo! Chyba każdy chciałby w domu mieć takie piękne pudełko na drobiazgi ;) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko. Pomysł jest prosty i łatwy do zrobienia, polecam.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  31. Ewuniu, pudełeczko jest śliczne, teraz pięknie się prezentuje. Ja również ozdabiam pudełeczka po butach, mam ich mnóstwo, a Twoje bardzo mi się podoba ! Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniczko. To moje trzecie ale mam nadzieję, że wkrótce powstaną kolejne. Ja również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  32. Zachwycające!!! Oniemiałam jak zobaczyłam. Te ornamenty wyglądają bardzo pięknie i idealnie pasują do serwetki.

    OdpowiedzUsuń
  33. Kochana fantastyczne pudełeczko!!!Cudownie się prezentuje!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Dorotko. Serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  34. no wyszło obłędnie!!! ja też korzystam z odlewów gipsowych dość często - to taki wdzięczny materiał :D z przyjemnością poczekam na kolejne realizacje pudełek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Dla mnie to nowość ale na pewno będę korzystać z nich częściej - dają mnóstwo nowych możliwości dekoracyjnych. Przesyłam uściski.

      Usuń
  35. wspaniałe jest to jak zwykłe rzeczy stają się "niezwykłe" :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak to możliwe, że to zwykłe pudełko, tzn. teraz już niezwykłe :) Pięknie to wygląda i rzeczywiście jest trójwymiarowe. Cudo, cudo, cudo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartonowe pudełka do świetny materiał do ozdabiania. Bardzo dziękuję Małgosiu i witam Cię serdecznie wśród obserwatorów. Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.