sobota, 16 marca 2019

Dziennik emerytki - między słowem a ciszą

Witajcie kochani.
Dziś ponownie zapraszam Was do obejrzenia kolejnych stron dziennika emerytki.
Wspominałam już wcześniej, że dotarła do mnie druga karta pamiątkowa, tym razem od Basi Wójcik.
Basi przedstawiać bliżej chyba nie muszę bo większość z Was zapewne ją zna, jeśli nie to koniecznie musicie zajrzeć na bloga "Pięć pór roku".
Basia jest niezwykle barwną postacią obdarzoną wieloma talentami. Miałam mały problem z tym wpisem bo nie umiałam się zdecydować na wątek wiodący. Zdolna malarka, wspaniała poetka, nauczyciel z pasją, kobieta z wielkim sercem i piękną duszą. Przyznam się Wam, że gdy czytam na blogu Basi kolejne wpisy czuję się bardzo "malutka".
Zdecydowałam się w końcu pozostać przy poezji. Często zaglądam do tomika "Między słowem a ciszą", który Basia podarowała mi zaraz na początku naszej blogowej znajomości. Mam swoje ulubione wiersze, niektóre znam już na pamięć :) Co w nich jest tak niezwykłego? Dotykają najczulszych strun, nazywają po imieniu to, czego pozornie nazwać się nie da. Wzruszają i pozwalają zrozumieć siebie. Takiego pisania nie można się nauczyć, to dar.
Basia przygotowała przepiękną kartę - przemyślaną i wspaniale wykonaną. Jest tu zdjęcie w pięknym, ludowym stroju, jeden z obrazów Basi a także wiersz dobrze mi znany ze wspomnianego już tomika. No i piękne życzenia na osobnej, rozkładanej kartce.
Oto jak udało mi się kartę wkomponować w dziennik.
Przy wklejaniu kartu zostawiłam z boku kieszonkę na życzenia.
I zbliżenia na drugą stronę.
W tajnych kieszonkach umieściłam kilka ulubionych wierszy.
Kochana Basieńko - dziękuję Ci z całego serca za ten dar, który za zawsze pozostanie pięknym wspomnieniem.
A Wam moi drodzy ślicznie dziękuję za odwiedziny i życzę wspaniałego weekendu!




54 komentarze:

  1. Ewuś, wspaniała strona! Basię też poznałam dzięki blogowemu światu. Tomik leży na biurku, podczytuję często i zachwycam się wierszami. Po odejściu moich Rodziców, tak wiele o nich i o sobie, znalazłam w tych wierszach.
    Strona pasuje i do Basi, i do Ciebie:) Świetnie to połączyłaś. I jeszcze... kolaże, które robisz zawsze mnie zachwycają. Masz świetne wyczucie. Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym tomiku można znaleźć wiele pięknych myśli, na dobre i na te trudniejsze chwile.
      Dziękuję Izabelko za ciepły komentarz, wiele dla mnie znaczy.
      Cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ewo ! Strony w Twoim Dzienniku to istne dzieło sztuki. Pięknie napisałaś o Basi i śliczną stronę stworzyłaś. Wszystko fajnie ukryte - i motto i adres i kilka wierszy ! Całość wygląda jak strona w jakimś niesamowitym albumie... Uściski posyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uleńko! Mam nadzieję, że mój dziennik będzie niesamowitym albumem z pięknymi wspomnieniami. Przesyłam serdeczności :)

      Usuń
  3. Pięknie wszystko zestawiłaś ! Twój dziennik wspaniale się zapowiada :-)
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, jest mi bardzo miło.
      Gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Podobaja mi się te Twoje myśli rozczochrane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem nie moje Aguś, to fragmenty wiersza Basi, Fakt, że idealnie do mnie pasują i dlatego pozwoliłam sobie ich użyć.
      Miłej niedzieli :)

      Usuń
  5. Ewuniu cudnie skomponowałaś kolejny wpis do dziennika. Świetne te wierszyki-nie znam bloga Basi ale chętnie zajrzę. Bardzo podoba mi się jak pięknie dobrałaś i wpisy i zdjęcia-całość wygląda imponująco. Miłej niedzieli i słoneczka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś! Do Basi zajrzyj koniecznie bo to magiczne miejsce :)
      Tobie również życzę wspaniałej niedzieli.

      Usuń
  6. Cieszę się, że już masz dwa wpisy. Mam nadzieję, że mój też niedługo się pojawi. To bardzo mądrze wymyślony pamiętnik. Przyznam, że Ci zazdroszczę Ewuś:) Basia to osoba bardzo zdyscyplinowana,jest taka potrzeba...szybko zrobione:) Nie dziwię się gdyż to matematyk i dyrektor szkoły. Basia to rzeczywiście barwna osoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na Twoją kartę czekam Anusiu :) Dziękuję za serdeczny komentarz i mocno ściskam!

      Usuń
  7. Piękna karta i perfekcyjnie przez Ciebie wkomponowana! Basia jest wspaniałą osobą! Cieszę się że mogłam Ją poznać. Też należę do grona szczęśliwych posiadaczek tomiku Basi wierszy.
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu, jest mi bardzo miło :)
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  8. Dziś miałam trudniejszy dzień, a przy jego końcu spotkało mnie tyle cudownych słów od moich drogich Blogerek. Bardzo Wam dziękuję, a szczególnie Tobie Ewuniu za całe to piękno, w którym mogę uczestniczyć. Za ciepłe słowa, za cudowną kartę- "bliźniaczkę" i za to, że tyle razy mogłam podziwiać wspaniałe wytwory Twojego talentu i pracy.Wiesz, że nie jestem" karteczkowa"i gdzie mi tam do Was, ale chciałam być w tym świetnym dzienniku- albumie razem z Wami. Zdjęcie, na które się zdecydowałam pochodzi z jednej Wigilii, które corocznie skupiały w naszej szkole nawet po kilkaset osób. Wtedy wystawiane były Jasełka na kanwie " Betlejem polskiego" Rydla. I ja zarzuciłam na czarną sukienkę chustę, w jakich chodziły niegdyś kobiety z mojej rodziny i z mojej wioski. Wszak jestem zakorzeniona w tradycji, a szkolne uroczystości były zawsze moją wielką radością.Dziękuję Ci Ewuniu, że mogę uczestniczyć w tym wspaniałym dziele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję Basieńko, to zaszczyt dla mnie i mojego dziennika :) Wspaniale dobrałaś zdjęcie, pięknie mi się kojarzy z Twoją osobowością. Mimo, że jesteś "nie karteczkowa" stworzyłaś cudną, pięknie przemyślaną kompozycję. Jeszcze raz dziękuję z całego serca. Serdecznie przytulam!

      Usuń
  9. Cudowne myśli, marzenia i serca bicie w słowa przepiękne ubrane. Karta Basi w Twoim albumie najcudowniejszą historię opisuje, życia i duszy rozterki.Piękna karta Ewuniu. Gratuluję. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie to ujęłaś Haneczko :) Dziękuję i przesyłam serdeczności!

      Usuń
  10. Pięknie się zapowiada Twój dziennik-pamiętnik! Wspaniale zestawiasz to co otrzymujesz z własnym pomysłem. To będzie dziennik z charakterem!!! Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się dopasować do tego co dostaję :) Na razie to tylko dwie cenne karty ale mam nadzieję, że będzie ich więcej. Dziękuję Alinko i pozdrawiam bardzo ciepło!

      Usuń
  11. Masz rację, wspomniana Basia jest wyjątkową osobą i ja również bardzo się cieszę, że mogłam ją poznać poprzez jej bloga a nawet poza nim bardzo mi pomogła. Pięknie wygląda twój pamiętnik :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudowne, że poprzez blogi możemy poznawać tyle wspaniałych osób :)
      Dziękuję Ci Agatko i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  12. Ewuniu zarówno Basia jak i Ty pięknie nas ubogacacie, można wiele się od Was nauczyć. Stworzyłaś wyjątkową stronę, aż się wzruszyłam. Ściskam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe Madziu, ślicznie dziękuję i mocno ściskam :)

      Usuń
  13. Piękna kolejna karta do Twojego dziennika!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Dorotko i również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Ewuniu piękną kartę otrzymałaś od Basi, pięknie ją dodałaś do swojego dziennika. Bardzo podobają mi się wszystkie wiersze tam zawarte, są takie sentymentalne, cudowne :) To będzie wspaniały dziennik i niech szybko się zapełnia miłymi wpisami i niech będzie pełny pozytywnej energii od zdolnych w różnych dziedzinach blagierek :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Basieńko za piękne życzenia, może się spełnią :) Na razie więcej kart do mnie nie dotarło więc muszę cierpliwie poczekać.
      Przesyłam serdeczne uściski!

      Usuń
  15. Piękna kartka do pięknego albumu. Na pewno będzie to wspaniała pamiątka. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno tak będzie Karolinko :) Dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  16. Ślicznie zapełnia się Twój dziennik! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu i również gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Podpisuję się pod Twoimi słowami o Basi. Każde odwiedziny na blogu Basi to uczta duchowa. I kolejna piękna karta w Twoim albumie. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest Ewuniu. Dziękuję i przesyłam serdeczności :)

      Usuń
  18. Wspaniały wpis. Też zachwyciła mnie jego forma i teksty!
    Dopiero dzisiaj dotarłam do Twojej prośby i postaram się dołączyć, choć przy takiej konkurencji może to nie być łatwe 😊
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby wspaniale Alinko!!! Ślicznie Ci dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  19. Przepiękny będzie ten dziennik :-) Niesamowicie zdolni ludzie go tworzą :-) Serdeczności Ewuniu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Andrzejku i cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Piękna kolejna karta w Twoim dzienniku , zarówno ta Basi jak i ta Twoja część. Będzie niesamowita pamiątka kiedyś.
    Dobrego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  21. Ewuniu, Basia jest niezwykłą osobą i niezwykła dałaś oprawę dla jej karty. Ale nic dziwnego, bo i Ty jesteś niezwykłą artystką.
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe Małgosiu, serdecznie dziękuję i równie mocno ściskam :)

      Usuń
  22. Ewuniu, to będzie naprawdę wspaniały dziennik. Piękne karty Koleżanek z Twoją oprawą dają niesamowity efekt wizualny, ale też emocje, wspomnienia, uczucia...
    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego tygodnia 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko, staram się jak najpiękniej oprawić swoje wspomnienia.
      Przesyłam uściski :)

      Usuń
  23. Super dziennik,już pisałam że nie umiem tak pięknie pisać,pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu i również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  24. Wpis piękny, czuć na tej karcie ciepło sympatii. Wiersze Basi, które ukradkiem czasem podczytuję na blogach mają w sobie mnóstwo niewymuszonej mądrości. Jak zwykle nieszablonowo do oprawy podeszłaś, wyszło cudnie i trochę... intrygująco, co dodatkowo słowom mocy nadaje. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie było proste wyzwanie dlatego pomogłam sobie urywkami wiersza Basi. Cieszę się Oleńko, że Ci się podoba :)
      Buziaczki!

      Usuń
  25. Kolejna super karta Ewuniu i piekny wpis przez Ciebie zrobiony.
    Już jestem ciekawa jak będzie wyglądała strona z moją karta, ale to kochana jeszcze trochę prosze poczekaj. Za to ja CI jeszcze raz pięknie dziękuję za Twoją cudowną kartę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczekam Lidziu i jestem bardzo ciekawa Twojej karty.
      Przesyłam cieplutkie pozdrowienia :)

      Usuń
  26. Piękna pamiątka i wspaniały wpis.Miedzy stronami ,kolorami i słowami kryje się jeszcze coś niewidzialnego ,coś co niewątpliwie Was łączy.Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko :) Przesyłam serdeczności.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.