poniedziałek, 14 września 2020

Metamorfozy

 Witam Was bardzo ciepło!

Pogoda wciąż nas rozpieszcza więc wykorzystuję to na jesienne prace w ogrodzie. Tym samym ostatnio mniej czasu spędzam w pracowni. Gdy wracam z ogrodu nie mam już siły usiąść przy biurku wybieram więc wygodniejszą dla kręgosłupa pozycję i próbuję dokończyć haft z obrazem wnusi. Utknęłam na konturach i praca wolniutko posuwa się do przodu - mam nadzieję, że do świąt skończę:)

Mam jednak spory zapasik nie publikowanych prac więc jest w czym wybierać. Dziś kilka metamorfoz. Konsekwentnie staram się odgruzowywać pracownię, wyciągam różne przedmioty i próbuję dać im nowe życie z założeniem, że jeśli nie wyjdzie to do kosza. Założenie dobre ale jak na razie nie wyrzuciłam nic:)

Pierwsza dzisiejsza metamorfoza to plastikowe lusterko mojej mamy. Nie zrobiłam zdjęcia "przed" bo raczej nie dawałam mu szans. Plastik był mocno podniszczony a ramka lusterka po prostu pękła na pół. Spróbowałam bo ramka miała ciekawie wyprofilowany kształt. Najpierw skleiłam i długo szlifowałam, żeby nie było widać śladów łączenia. Udało się. Nakleiłam więc kilka dekorów z masy samoutwardzalnej, pomalowałam czarną farbą i przetarłam suchym pędzlem z białą farbą. Na koniec oczywiście kilka warstw lakieru i gotowe.

Wyszło chyba nieźle więc zostało w mojej pracowni.
Kolejna metamorfoza to zwykła, drewniana skrzyneczka. Leżała tak długo, że nawet nie pamiętam skąd ją mam:) Wyczyściłam, wypolerowałam i pomalowałam farbą białą i czarną. Na bocznych listwach nakleiłam moje ulubione ornamenty z masy samoutwardzalnej i również wykończyłam metodą suchego pędzla. W ten sposób skrzynka pasuje do innych drobiazgów w pracowni.
I ostatnia dziś metamorfoza - ramka na zdjęcie ozdobiona dokładnie w takim samym stylu.
Tym razem zrobiłam zdjęcie "przed".
Jak widzicie to brzydka, taka "odpustowa" ramka z tworzywa w nieokreślonym kolorze.
I znów - dekory, czarna farba i suchy pędzel z farbą białą ale do wykończenia użyłam metalicznych farb, złotej i niebieskiej.
Ramka również została w mojej pracowni, włożyłam do niej swoje stare zdjęcie z którym wiążą się ważne dla mnie wspomnienia. Byłam wtedy na pierwszym roku studiów:)
I jak Wam się podobają moje metamorfozy? Pomysłów na odnowienie takich potencjalnie nieprzydatnych drobiazgów mam więcej ale z realizacją muszę poczekać do końca sezonu ogrodowego.
Pozdrawiam Was cieplutko i życzę wszystkim udanego tygodnia:)))










52 komentarze:

  1. Bardzo, bardzo się podobają! Ewuś, wspaniale przeobraziłaś stare przedmioty. Są teraz piękne i jedyne, niepowtarzalne. Cudne.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, niesamowite co zrobiłaś z tych drobiazgów! Ramka zrobiła na mnie największe wrażenie przez użycie innych kolorów. Wspaniałości.
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Kasiu, dziękuję i równie serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Wspaniałe metamorfozy Ewuniu i prześliczne zdjęcie.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu i przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  4. Ewuniu wspaniałe metamorfozy. Lusterko z nowym życiem niespotykane i aż miło do niego zasiąść. Skrzyneczka superowa, na różne przydasie idealna. A rameczka ojej cudeńko z nim zrobiłaś. Ale jak pięknie Ewuniu wyglądasz na zdjęciu😘 Wspaniale oprawione zdjęcie. U nnie ogrodowo nic sie nie dzieje, nie mam siły, kaszel za mocno męczy, a pogoda dopiero drugi dzień u nas ładna a dziś to aż za ciepło było. Ale wolę taka ładną jesień niż zimno i szaro buro. Pozdrawiam😘😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuruj się Agniesiu bo zdrówko najważniejsze:) Cieszę się, że podobają Ci się moje metamorfozy - dziękuję za ciepłe słowa i serdecznie przytulam!

      Usuń
  5. Ależ te metamorfozy są cudowne. I dają przedmiotom drugie życie. Najbardziej chyba urzekło mnie to lusterko.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbieram różne starocie i czasem udaje mi się jakoś je wykorzystać. Cieszę się Karolinko, że Ci się podobają moje pomysły. Cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Ewuniu, wspaniałe te Twoje metamorfozy! Aż wstyd ile u mnie takich rzeczy do przerobienia, a jakoś mnie to nie pociąga;) Może kiedyś dojrzeję do nich;)
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjdzie czas Aniu, moje też zalegają od wielu lat:)
      Dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  7. Fantastyczne metamorfozy, choć muszę przyznać, że ramka najbardziej mnie zaskoczyła:) ale najważniejsze że odnowiłaś, zmieniłaś i dałaś drugie życie, zamiast wyrzucać do śmieci:) pozdrawiam serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pracowni wszystko się przydaje:) Dziękuję Reniu za miły komentarz i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  8. Ewciu fantastyczne prace, a najładniejsza anielska rameczka z Twoim zdjęciem :) Uwielbiam Twoja creatywność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem miło powspominać lata młodości:) Dziękuję Aguś!

      Usuń
  9. Ewuniu ależ metamorfozy,fantastyczne !!! potrafisz wyczarować coś z niczego,najbardziej to mi się podoba ta odpustowa "rameczka" z Tobą w środku :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe Marylko, ślicznie dziękuję i mocno ściskam:)

      Usuń
  10. Ewuniu nadałaś drugie życie tym przedmiotom! Wspaniałe metamorfozy. Najpiękniejsza jest ramka z Twoim zdjęciem, chociaż w tym przypadku to zdjęcie jest śliczniejsze niż ramka :)). Piękną kobietą byłaś w młodości! Uwielbiam czarno białe fotografie, mają niezwykły urok! Buziaki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W czasach mojej młodości kolorowe zdjęcie było rarytasem, dziś czarno białe zdjęcia wracają do łask. Dziękuję Ci Justynko za przemiły komplement i posyłam buziaki:)

      Usuń
  11. Ewa Twoje metamorfozy sa niesamowite. Co jedna ładniejsza. W życiu bym nie zgdadła co się przed metamorfoza kryło. Jak dla mnie pomysł godny naśladowania. Trzeba jeszcze tylko mieć to coś co Ty masz czyli pomysł i zdolności:-)
    Brawo !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie Anusiu też nie brakuje świetnych pomysłów:) Dziękuję za ciepłe słowa i gorąco Cię pozdrawiam!

      Usuń
  12. Ewciu, wspaniałe są twoje metamorfozy. Jesteś ogromnie kreatywna.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super są te nowe wcielenia przedmiotów z twojej pracowni. Piękna fotografia to znaczy piękna dziewczyna na fotografii.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lucynko, jesteś bardzo miła:) Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  14. Cześć dzień dobry. W porządku? Jestem Brazylijczykiem, pochodzę z Rio de Janeiro i chcę zaprezentować mojego Bloggera. Nowi przyjaciele są mile widziani, bez względu na odległość. Zapraszam do śledzenia mojego Bloggera.

    https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Luiz! Dziękuję za zaproszenie i pozdrawiam bardzo ciepło:)

      Usuń
  15. Bardzo udane metamorfozy! Lubię takie kombinowanie:) Też staram się nadawać nowe życie starym rzeczom. Jak się uda, to efekt cieszy:)
    Zdjęcie piękne! Warto zachować takie dobre wspomnienia w sercu i na fotografii.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawniej robiło się "papierowe" zdjęcia, do dziś są piękną pamiątką i wspomnieniem. Dziś mamy pękające w szwach pliki ze zdjęciami, których pewnie nigdy nie wywołamy.
      Bardzo Ci dziękuję Gosiu za miły komentarz i równie serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Ewuś, piękne metamorfozy! Lusterko i ramka aż mnie zachwyciły. Wiem jak lusterko wyglądało wcześniej, bo jest w wielu sieciówkach i sama takowe miałam. Ale metamorfoza niesamowita! Brawo

    OdpowiedzUsuń
  17. I znów coś nowego ;) Pięknie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie może być nudno:))) Dziękuję Gabrysiu.

      Usuń
  18. I tak oto stare przedmioty dostały nowe życie. Podoba mi się ich metamorfoza :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Małgosiu, dziękuję i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Wspaniałe metamorfozy Ewuniu. Uwielbiam takowe oglądać. Nigdy nie wiadomo co się kiedy przyda i zbieramy takie różności. Gdy przyjdzie ich czas okazuje się, że można z nich wyczarować same cuda. Tobie się to udało znakomicie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Haniu i przesyłam uściski:)

      Usuń
  20. Lusterko i ramka fantastycznie przeobrażone! A mnie najbardziej zaciekawiła skrzynka, bo w podobnych trzymam różne rzeczy w piwnicy i zastanawiałam się jak by je upiększyć :). Tak ładnie to mi na pewno nie wyjdzie, ale trochę się Twoim pomysłem poinspiruję :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć Małgosiu:) Sama lubię upiększać wszystko wokół, takie własnoręcznie ozdobione rzeczy zawsze cieszą. Dziękuję za miły komentarz i cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  21. Witam cię bardzo serdecznie twoje metamorfozy są cudowne.twoje zdjęcie piękne pozdrawiam buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  22. Zabrakło mi słów z wrażenia. Świetne metamorfozy i nie wymagające specjalnych nakładów finansowych. Zwłaszcza ramka na zdjęcia mnie oczarowała :)
    Uściski Ewo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko, to bardzo miłe. Ja również uściski posyłam:)

      Usuń
  23. Cudne metamorfozy Ewuniu! Zachwycają mnie Twoje pomysły i wykonania:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Danusiu i pozdrawiam bardzo ciepło!

      Usuń
  24. Piękne metamorfozy!!! Szczególna jest rameczka zawierająca zdjęcie pięknej, młodziutkiej dziewczyny. Ja także kocham metamorfozy Ewuniu, muszę je w końcu pokazać:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anulko:) Pochwal się koniecznie bo jestem ogromnie ciekawa. Uściski!

      Usuń
  25. Przepiękne metamorfozy. Jestem zachwycona szczególnie ramką na zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Thanks for one marvelous posting! I enjoyed reading it; you are a great author. I will make sure to bookmark your blog and may come back someday. I want to encourage that you continue your great posts.
    wordpress
    blogspot
    youtube
    ហ្គេមបាញ់ត្រី

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.