sobota, 6 grudnia 2014

Świątecznie z książką i obiecany kursik

Witajcie kochani!
Dostałam ostatnio od Was mnóstwo pytań i próśb o kursik na wykonanie książki, którą pokazałam tutaj. Spełniam więc Wasze życzenie i dziś pokażę Wam jak zrobić taką książkę.
To na prawdę nic trudnego a zrobienie książki zajmuje około 1 godziny.
Najpierw jednak pokażę Wam kartkę do zrobienia której wykorzystałam tą kolejną książkę. Jest to kartka świąteczna a na kartkach książki postanowiłam tym razem umieścić świąteczne grafiki.
Jak Wam się podoba taka wersja?
Ponieważ baza kartki jest w kropeczki zgłaszam ją na wyzwanie http://szuflada-szuflada.blogspot.com/2014/11/listopadowe-otworz-szuflade.html  "W ten deseń".
A teraz zapraszam na krótki kursik.
Zaczynamy od przygotowania kartek. Wielkość kartek zależy oczywiście od tego jak dużą książkę chcecie zrobić. Moje kartki to prostokąty o wymiarach 9x6 cm. Poprzednią książkę robiłam z czystych, białych karteczek na których ręcznie wypisałam różne sentencje. Tym razem przygotowałam karteczki z nadrukiem świątecznych grafik. Zrobiłam ich 7 sztuk. Każda taka kartka to dwie kartki książki. Można oczywiście zrobić ich więcej ale wtedy książka źle się "rozkłada".
Dodatkowo przygotowujemy też okładkę. Zrobiłam ją z grubego, błyszczącego kartonu.
Okładka musi być nieco większa od kartek.
Przez środek okładki i po jej obwodzie zrobiłam kilka tłoczeń
Potem wyprofilowałam kartki uzyskując taki efekt:
Teraz czas na przygotowanie kartek. Najpierw ostrym nożykiem postarzyłam brzegi.
Brzegi można wytuszować. Ja jednak użyłam wody lekko zabarwionej odrobiną brązowej farby. Postrzępiony brzeg łatwo wchłania wodę i a trakcie suszenia powoduje dodatkowy efekt marszczenia.
Tak przygotowane kartki muszą dokładnie wyschnąć. Mamy więc gotowe wszystkie elementy.
Zaczynamy sklejanie. Klejem smarujemy tylko środki poszczególnych kartek.
Wklejamy kolejno w środek okładki. Dzięki temu kartki będzie można swobodnie obracać.
Ostatnią kartkę postanowiłam ozdobić sznureczkiem.
Końce sznurka podkleiłam pod spód.
Po wklejeniu ostatniej kartki nasza książka jest gotowa!
Proste, prawda? Zamiast sznureczka można zrobić też ozdobną zakładkę, tak jak to było w mojej poprzedniej książce. Wtedy pod ostatnią kartkę podklejamy końcówki sznureczka z zakładką.
Mam nadzieję, że kursik jest przystępny i czytelny.
Cieplutko pozdrawiam i życzę Wam miłego weekendu.




67 komentarzy:

  1. Kursik jest super. Z chęcią kiedyś wykorzystam, bo książeczka pięknie się prezentuje :-) Karteczka jak zawsze jest cudna :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, będzie mi bardzo miło. Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Dziękuję za kursi, jest bardzo czytelny i myślę, że kiedyś spróbuję taką książkę wykonać:) Wspaniały pomysł, aby wykorzystać ją w świątecznej karteczce! Piękne grafiki stworzyły niesamowity efekt. Praca jak zwykle zdobywa u mnie najwyższą ocenę! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Beatko. Dziękuję i przesyłam uściski.

      Usuń
  3. przepiękna kartka, a książeczka rewelacyjna ! dziękuję za jasny i obrazowy kursik i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję Basiu za miły komentarz i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ewuniu, po takim kursiku, to największy laik /nawet ja/, jestem skłonna wziąć się za zrobienie takiej książeczki, tylko z inną tematyką. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę nic trudnego Danusiu. Na pewno świetnie byś sobie poradziła.
      Dziękuję i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  5. piękna kursik napewno sie przyda jest super pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Arletko. Bardzo dziękuję i życzę Ci miłej niedzieli.

      Usuń
  6. piękna kartka, a kursik bardzo pomocny:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renatko i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  7. Śliczna kartka.Życzę przyjemnego dziś Mikołaja.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kursik super pewnie kiedy skorzystam. Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło Zosiu. Przesyłam uściski.

      Usuń
  9. Jak zwykle zadziwiające! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale piękności Ewuniu - dziękuję za kursik oj przyda mi się przyda - buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale Marysiu. Dziękuję za ciepłe słowa i przesyłam buziaczki.

      Usuń
  11. Dziękuję Ewuniu, że się podzieliłaś. Świetnie opisane, może kiedyś skorzystam i na pewno dma Ci znać jak wyszło. Buziaki
    1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zobaczę Kasiu. Bardzo Ci dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  12. Karteczka jest cudowna. Książeczką byłam już zachwycona poprzednio, więc bardzo dziękuję za czytelny kurs :) Użycie świątecznych grafik w książeczce jest genialnym pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Asterku. Kartkę z taką książką można w zasadzie dopasować do każdej okazji.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  13. Ewuś wyłożyłaś to tak łopatologicznie,że każdy skuma o co biega,nawet ten kto się nie zajmuje takimi pracami.Ta księga na karteczkach jest rewelacyjnym pomysłem i zobaczysz zrobi furorę wśród prac scrapkowych ,o ile już nie zrobiła.
    Buźka moja kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie dzielę się swoimi pomysłami. Sama też korzystam z inspiracji koleżanek, dzięki temu ciągle uczymy się czegoś nowego. Dziękuję Danusiu i przesyłam uściski.

      Usuń
  14. Wszystko pięknie pokazane. Dziękuję Ci bardzo. Na pewno skorzystam z tego kursiku.
    Karteczka ze świątecznymi grafikami śliczna. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Tereniu i z przyjemnością obejrzę Twoją wersję książki.
      Cieplutko pozdrawiam i życzę Ci miłej niedzieli.

      Usuń
  15. Przyznaję, że wykonanie nie jest takie skomplikowane :-) Zwłaszcza, że nawet ja załapałam o co chodzi :-) Pozdrawiam cieplutko! :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykonanie jest proste i łatwe Joasiu. Jestem pewna, że każdy sobie poradzi.
      Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  16. bardzo fajne, ile obrazków do oglądania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak w prawdziwej książce Dorotko.
      Przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  17. Ohoho...!
    Wyższa szkoła jazdy i dużo pracy, ale efekt znakomity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic trudnego Emmo, Ty też dałabyś radę. Czyż papier nie jest cudownym tworzywem?
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  18. Ewuniu, może i proste, ale pod warunkiem, że ma się to coś, czyli talent. Kursik bardzo przejrzysty i na pewno nie jedna scrapomaniaczka skorzysta z niego chętnie. Ja podziwiam :)
    Milego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ewuniu. Wiesz, talent jest pojęciem trochę abstrakcyjnym. Każdy ma inną wrażliwość na piękno i trzeba próbować to pokazać. A różnych technik można się po prostu nauczyć.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  19. Cudownie Ewuniu. Bardzo Ci dziękuję za taki kursik. Ponieważ jestem wzrokowcem szybciej uczę się podpatrując prace innych. Nie jestem skrapomaniaczką, jednak taka umiejętność zapewne będzie przeze mnie kiedyś wykorzystana do innych dekoracji. Pozdrawiam Cię cieplutko i gratuluję zdolności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu. Bardzo się cieszę, że mogłam Cię zainspirować. Ja też jestem wzrokowcem.
      Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  20. Moje oczy się radują jak widzą takie piękności. Ewuniu, Twoje kartki są coraz piękniejsze, ale ta z książeczką wprost cudowna. Kursik bardzo przejrzysty. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moje serce się raduje Elu jak czytam takie miłe komentarze. Ślicznie Ci dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  21. Piękna i za sprawą książeczki niebanalna inspiracja. Dobry sposób na wykorzystanie grafik, które zalegają... kursik przejrzysty, dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Alu i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  22. Ewuniu kursik super , prosto i przejżyście . Mysle że do zrobienia , troche chęci odrobina czasu. Ale tak perfekcyjnie irówniutko za chiny ludowe nie zrobię. To trzeba miec anielską Twoja cierpliwość i poczucie smaku , którego Ci nie brakuje.
    Karteczka jest przepiekna, zastanawia mnie ile czasu zajmuje Ci zrobienie takiej kartki ?? Tam wszystko dopracowane co do milimera , wpasowane wszytko idelanie , No coż chyba jednak moje kartki światła dziennego nie ujrzą :-(
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet tak nie myśl Aniu! Widziałam już niejedną Twoją karteczkę i zasługują na uwagę. Są zupełnie inne ale mają swój smak i styl. Czasami udaje mi się stworzyć kartkę w jedno popołudnie czy wieczór, czasem siedzę nad nią trzy wieczory. Zależy ile mam czasu i jak bardzo sprecyzowany jest pomysł. Mogę oczywiście zrobić "szybką" kartkę w pół godziny ale to żadna frajda. Przesyłam buziaczki!

      Usuń
  23. Kartka piękna dopracowana w każdy calu a książeczka super dziękuję za kursik i inspirację:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję Moniczko i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  24. Ewuniu opadłam:)
    REWELACJA!!!
    Karteczka jest taka urocza :)
    kursik bardzo czytelny wielkie dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu, to bardzo miłe. Szczególnie od takiej mistrzyni jak Ty!
      Gorąco pozdrawiam i życzę Ci miłej niedzieli.

      Usuń
  25. Świetny kursik!!! Dziękuję:)
    Ewuś, mogłabyś podesłać mi swój adres do zabawy "Podaj dalej";)
    Adres meiowyl u mnie na blogu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu! Zaraz do Ciebie napiszę, buziaki.

      Usuń
  26. Swietny kursik! Dzięki Ewuniu, książeczka piękna i karteczka piękna.
    Masz sporo urządzeń, na przykład do tłoczenia:) Czy można zastąpić to odwróconym nożem?
    Pozdrawiam Cię cieplutko i miłego tygodnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Ten przyrząd "do tłoczenia" to zwykły otwieracz korespondencji. Można to zrobić również odwróconym nożem albo nożyczkami. Trzeba tylko uważać, żeby nie przeciąć powierzchni papieru. Tobie Aniu też życzę miłego tygodnia.

      Usuń
  27. Kartka piękna. Jak zwykle zresztą :) Twoje prace są po prostu prześliczne.
    Kurs na książeczkę świetnie zrobiony, czytelny i przejrzysty. dziękuję, że się podzieliłaś.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Magdusiu i również gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  28. Ewuniu dziękuję za kursik, super pomysł na postarzanie kartek :) Cała karteczka prezentuje się bardzo energetycznie i pasuje do Świątecznego klimatu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Ewuniu, że Ci się podoba. Ślicznie dziękuję i przesyłam uściski.

      Usuń
  29. Karteczka i książeczka cudne!!!
    Świetny kursik!!! Dziękuję!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję Doniu i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  30. Ależ to piękne jest;)
    Dobrze,że napisałaś,bo bym przegapiła takie dzieło;)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ilonko, bardzo mi miło. Przesyłam uściski.

      Usuń
  31. wspaniala rzecz, bo kursik wygladal na trudny, ale jest latwiutkie do wykonania-a efekt koncowy-powala!!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. świetny kursik :) napewno wykorzystam przy robieniu karty na 50- tą rocznicę ślubu moich teściów:) dziękuję za bardzo czytelny kurs :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Kamilko. Witam Cię serdecznie wśród obserwatorów i przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  33. Jestem ogromnie wdzięczna za kursik :-). Nawet jeśli nie zrobię niczego podobnego, to taka wiedza zawsze jest przydatna i do wykorzystania - dla mnie to zawsze jest poszerzanie horyzontów :-)
    Ależ Ty masz talent i gust!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Beatko, jesteś kochana!!! Przesyłam buziaki.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.