czwartek, 20 lipca 2017

Pergaminowa para młoda

Witajcie kochani.
Jest bardzo, bardzo gorąco. Na termometrze mamy 35 stopni w cieniu. Powietrze stoi i zdaje się być nieprzyjemnie gęste. Przyjechałam z pracy ledwo żywa i nawet nie myślę, żeby wyjść do ogrodu przed wieczorem. Rolet nie podnosiłam od dwóch dni, w półmroku wydaje się być odrobinę "chłodniej". Na twórcze działanie też jakoś nie mam nastroju więc postanowiłam napisać kilka słów.
Dawno nie było nic z pergaminu ale to nie znaczy, że o nim zapomniałam. Czasem coś tam sobie dziergam, najczęściej są to pojedyncze elementy grafiki, które wykorzystuję na kartkach. Tym razem jednak jest to nieco większy projekt. Odważyłam się zrobić ślubny komplet ozdobiony wyłącznie pergaminowymi elementami. Idealnie może nie wyszło ale drobne potknięcia widać tylko na dużych zbliżeniach. Generalnie kartka się podobała a to najważniejsze. Grafikę młodej pary znalazłam na Pinterście a kwiatek jest mojego pomysłu. Pergaminowe elementy przykleiłam tylko na brzegach dzięki czemu udało mi się uzyskać niewielki efekt głębi.
Pudełeczko ozdobiłam minimalistycznie, skromną pergaminową koronką.
I jak oceniacie moje dzieło?
Pozdrawiam Was serdecznie i idę poszukać jakichś lodów dla ochłody.

85 komentarzy:

  1. Wow, jakie piekne ! jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaniemówiłam z wrażenia!Pergaminowe prace są,same w sobie,zachwycające,ale przez ten efekt głebi,który udało Ci się uzyskać,wrażenie jest oszałamiające!!!Piękna,delikatna,dopasowana do okazji,ślubna pamiątka.
    Aż zachciało mi się powrócić do pergaminowych robótek:)
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Adusiu. Bardzo lubię to pergaminowe dzierganie ale moje oczy nie najlepiej to znoszą. Zazwyczaj robię po kawałeczku i odkładam. Efekt głębi powstał przypadkiem. Trochę mi się spieszyło i nie zdążyłam wyprostować elementów. Tym razem jednak jestem z tego zadowolona.
      Buziaczki!

      Usuń
  3. Niesamowicie piękna kartka i pudełko! Wiesz Ewuniu, nawet nie wiedziałam że istnieje taka technika. Człowiek jednak uczy się całe życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można wiedzieć wszystkiego Ewuniu, uczymy się całe życie.
      Ślicznie dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ewuniu, przyślij te upału do mnie. Mnie jest zawsze zimno:)
    Kochana, kartką jestem zauroczona - jest taka piękna, delikatna, eteryczna. Wspaniale uchwyciłaś efekt głębi.
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu.
      Chętnie bym Ci wysłała trochę upałów tylko jak to zrobić? Ja też lubię ciepło ale teraz pogoda chyba trochę przesadziła.
      Przesyłam buziaczki.

      Usuń
  5. Ewuniu jestem pod wrażeniem tego pergaminowego cudu. Stworzylas cudną pamiątkę. Te elementy wyglądają bardzo dostojnie a jednocześnie jak z bajki. Ależ z Ciebie zdolniacha:-)
    Ja póki co postawiłam pierwsze bardzo malutkie kroki w pergaminie. ..i bardzo mi się podoba ta technika.
    A co do pogody to u nas dziś i deszcz i upał.
    I tez miałam wrażenie ze powietrze stoi w miejscu. Niestety od rana męczę się z bólem głowy i chowam się w domku przed słońcem;-)
    Buziaki ogromne przesyłam:-):-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Agatko.
      U nas w nocy też popadało i ranek jest nieco łatwiejszy do przeżycia ale nie wiadomo co dzień przyniesie.
      Trzymam kciuki za Twoje pergaminowe postępy i serdecznie przytulam.

      Usuń
  6. Ewuniu, kartka i pudełko zachwycają!
    Bardzo elegancka, subtelna i niezwykle oryginalna pamiątka.
    Technika pergamano bardzo mnie kusi... muszę zdobyć się na odwagę.
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko. Myślę, że powinnaś spróbować jeśli Cię kusi. To wspaniała zabawa i mnóstwo fantastycznych możliwości.
      Ja również przesyłam serdeczności.

      Usuń
  7. Piękna jest ta pergaminowa para a kwiaty wyglądają jakby były wyrzeźbione w lodzie albo szkle. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, to bardzo oryginalne spostrzeżenie.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ewuniu powiem szczerze że moje pierwsze odczucie było takie jak Gosi...taka rzeźba z lodowej krainy....dla mnie cudo:-)

      Usuń
    3. Miło mi Agatko, ślicznie dziękuję i mocno Cię ściskam.

      Usuń
  8. Piękna jest ta pergaminowa para a kwiaty wyglądają jakby były wyrzeźbione w lodzie albo szkle. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewuniu, jestem pod ogromnym wrażeniem!!! Karteczka to prawdziwy majstersztyk!!! Ta technika jest idealna dla kartek ślubnych, są takie delikatne jak puszek.
    U mnie wczoraj był okropny dzień, dziś minimalnie chłodniej, chociaz dla mnie wciąż za gorąco.
    Pozdrawiam Ewuś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Anusiu za ciepłe słowa. Powinnam Cię pozdrowić bardzo chłodno ale to chyba nie wypada więc serdecznie ściskam.

      Usuń
  10. Piękna kartka a upałów trochę zazdroszczę bo u mnie na Kaszubach prawie nie ma lata. Zdarzają się cieplejsze dni ale normalność to zimno, wiatr i deszcz. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi Janeczko, chętnie bym się z Tobą podzieliła słoneczkiem - średnia byłaby zapewne idealnym latem.
      Dziękuję za odwiedziny i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  11. To jest tak piękne i delikatne... i wygląda jak opłatek. Śliczne !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uleńko, jest mi bardzo miło.
      Przesyłam uściski!

      Usuń
  12. Ewuniu! Nie wiedziałam że też znasz tą technikę, Ale jesteś Mistrzynią we wszystkim. Karteczka jest przepiękna, Bardzo mi się podoba - Pozdrawiam Cię Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę poznałam dzięki Eli, naszej pergaminowej mistrzyni. Cieszę się Krysiu, że Ci się podoba!
      Przesyłam buziaczki.

      Usuń
  13. Dawno nie widziałam tak zachwycającej kartki! Jestem pod ogromnym wrażeniem.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Promyczku, serdecznie Ci dziękuję!

      Usuń
  14. Hmmm....pergaminowe prace to dla mnie kompletna nowość, nigdy nie próbowałam swych sił. Twoją pracą jestem zauroczona:) Materiał, kolor i pomysł, to widzę przy tej kartce:) Brawo:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniczko, to prawdziwa przyjemność czytać tak miły komentarz.
      Ja również pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  15. Przepiekna praca Ewuniu. Jestem zachwycona i podziwiam Twoją kreatywność i cierpliwość i...oczy:) Myślę, że takie pergaminowe dzierganie wymaga skupienia i dobrych oczu. Cudo stworzyłaś i na pewno młoda para oniemiała na widok takiej karteczki z zyczeniami.
    Cieplutko pozdrawiam.
    ps. U mnie od kilku dni burze i straszne deszcze, rzeka wystapiła z brzegów. Do tego upały. Dziwna wiosna i lato.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z oczami niestety mam problem dlatego niezbyt często siedzę nad pergaminem. Cieszę się Anusiu, że Ci się podoba i dziękuję za ciepłe słowa.
      Pogoda rzeczywiście jest dziwna i w każdej części kraju inna. Może jak sie lipiec wyszaleje to sierpień przyniesie trochę spokoju.
      Miłego weekendu kochana!

      Usuń
  16. Ewuniu cudnie to wygląda, ja jestem zauroczona. Piękna młoda para, piękny kwiat, piękne kolory, całość idealna. A jakie fajne imiona się trafiły, jak z bajki "Jacek i Agatka" :)
    A co do temperatury to u nas może nie była aż tak wysoka, ale bardzo ciężkie powietrze za to mieliśmy, ja to niestety przypłacam potwornym bólem głowy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu. Trafnie zauważyłaś - imiona jak z bajki z dawnych lat. Śmialiśmy się, że nasza Agatka tak długo szukała aż znalazła Jacusia. Wspaniała z nich para.
      Ja też chodzę z bólem głowy, myślę że to właśnie przez pogodę. Na szczęście dziś piątunio! Buziaczki!

      Usuń
  17. Ewuniu cudne komplecik. Zawsze podziwiałam pergaminowe prace , a odkąd mniej więcej wiem o co chodzi w tej technice podziwiam jeszcze bardziej . Cudne te kwiaty i para młoda i misterna koroneczka . Ja byłabym zachwycona taka kartką. U mnie wczoraj może był siekierę powiesić tak było duszno , dziś leje od samego rana , ale jest w końcu czym oddychać
    Pozdrawiam i miłego weekendu życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Aniu. Z pergaminem jest jak z każdą inną techniką - trzeba ją poznać i ćwiczyć do skutku. Przede mną jeszcze długa droga do perfekcji ale sprawia mi to przyjemność. Tobie również życzę miłego, weekendowego wypoczynku.

      Usuń
  18. Piekna praca,jesteś wszechstronnie uzdolniona..

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealnie nie wyszło? Żartujesz sobie chyba! To jest zachwycające! Nie wiedziałam, że można takie pergaminowe cuda robić (dużo nauki jeszcze przede mną :))! Piękne, delikatne, zwiewne, cudowne. Misterna praca, piękna praca!
    Co do pogody to i u nas gorąco, parno, duszno i nic lepiej nie jest nawet jak spadnie trochę deszczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej technice staram się znaleźć swój własny sposób na jej wykorzystanie. Bardzo się cieszę gdy moje prace się się podobają, to zawsze mnie motywuje do dalszych poszukiwań i ćwiczeń. Dziękuję Ci Ewuniu za przemiły komentarz.
      U nas popadało do południa ale popołudnie było już słoneczne i bardzo ciepłe. Zobaczymy co przyniesie weekend. Przesyłam uściski!

      Usuń
  20. Ewo cudowny komplecik.Takie cudeńko to bym oprawiła w ramki i powiesiła na widoku, żeby wszyscy oglądali. Baaaardzo mi się podoba. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe Tereniu, ślicznie Ci dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  21. Co tu powiedzieć? Jest piękna. elegancka, wyjątkowa! podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Madziu i cieplutko Cię pozdrawiam.

      Usuń
  22. Cudowna praca Ewuniu :) Podziwiam Twoje dzieła i zachwycam się za każdym razem, gdy Cię odwiedzam :) Cudeńka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dla mnie wspaniały komplement Moniczko! Dziękuję za ciepłe słowa i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  23. Piękna kartka !!! Piękna !!!
    A troszkę upałów proszę przysłać na Pomorze. U nas lato takie ciepławe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tak można! Pogoda jest bardzo przekorna i w tym roku niesprawiedliwie dzieli.
      Dziękuję Ci za miły komentarz i życzę udanego weekendu.

      Usuń
  24. Twoja praca jest przepiękna, ja niestety nie próbowałam nigdy techniki pergaminowej - ale jak widzę u Ciebie jak piękne rzeczy można wykonać, aż mam ochotę spróbować też coś wydziergać. Ewuniu, u mnie jest podobnie - w upalne dni wena i siły mnie opuszczają i na nic nie mam ochoty - wtedy siadam wspólnie z siostrą na tarasie w cieniu i rozmawiamy godzinami lub czytamy książki - otacza nas błogie lenistwo :-)))
    Życzę udanego weekendu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Halinko. Może i Ty kiedyś spróbujesz zabawy z pergaminem - polecam.
      Tobie również życzę udanego, weekendowego wypoczynku!

      Usuń
  25. Ewuś, cudeńko, szósta z plusem się należy, mistrzowsko to zrobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Tatianko i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  26. Ewuniu wspaniały komplecik. Karteczka zachwyciła mnie ze słów brak. U mnie w srode nie byli czym oddychac nawet w cieniu,wczoraj lało a wieczorem potężna burza przeszła ze na łóżku podskakiwalam haha. Dziś lepiej choć też padało dopiero późnym popołudniem słonko wyszlo. Udanego weekendu życzę. Buziaki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na brak wrażeń pogodowych nie możesz narzekać Agnieszko. U nas też wczoraj padało ale się nie ochłodziło. Zobaczymy co weekend przyniesie.
      Ślicznie Ci dziękuję za sympatyczny komentarz i przesyłam buziaki na weekend.

      Usuń
  27. Cudowna, elegancka i baaaardzo niebanalna kartka! Wrażenie głębi - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko, to bardzo miłe.
      Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  28. Przepiękna karta Ewuniu .Pergamin wydaję się chyba ze względu na głębię inny niż te ,które widziałam wcześniej .Miałaś dobry pomysł i cudnie go zrealizowałaś.
    Piękny rysunek i urzekający kwiat .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko. Pergamin zazwyczaj przykleja się na płasko ale jak wiesz, ja wszystko robię po swojemu :)
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  29. Ewuniu, co za misterna praca. Jest piękna !!! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  30. Przepiękna karta Ewuniu - wygląda ciut jak pyszne ciacho z lukrem - buziaczki ślę Marii i biegnę dalej znów mam sporo zaległości -Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu i też buziaczki przesyłam.

      Usuń
  31. Oj lody i mi by się przydały do ochłody,po tym piorunującym wrażeniu,jakie doznałam jak zobaczyłam Twoją pergaminową parę😁😍 Coś pięknego,Ewuniu nadal się zachwycam,więc wybacz mi ten nieskładny bełkot 😁
    Czy ja już pisałam że jesteś niesamowita,pewnie nie raz,ale taka jest prawda Ewuniu,tworzysz cuda,a ja mogę się nimi zachwycać 😊 😘 😘❤
    Buziaki zostawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś kochana Małgosiu, zawsze mnie obdarzasz przesympatycznym, ciepłym komentarzem. Ślicznie dziękuję i mocno Cię ściskam.

      Usuń
  32. Nie wiem zupełnie na czym polega pergaminowe dzierganie, ale ten efekt delikatności jest zachwycający a do tego jak zwykle pomysłowa kompozycja. Pozdrawiam z pochmurnej Wielkopolski:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Oleńko i wysyłam do Ciebie mnóstwo słoneczka z południa!

      Usuń
  33. Ewo... napiszę to co powiedziałam głośno gdy zobaczyłam karteczkę... WOW
    cudna pod każdym względem... ta biel jest niesamowita
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Joasiu, serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  34. Ewuniu ta kartka jest niesamowita, Ty z każdej rzeczy potrafisz zrobić cuda...od kawałek białego pergamin..a Ty od razu rach, ciach pomysł, wykonanie a Jak byś nie powiedziała co to to była by niezła zagwostka z czego zrobione. Efekt 3D oszałamiający i na prawdę fantastycznie skomponowana całość.
    Dobego Dnia Ewuniu!☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps. Odpaliłam lapka i obejrzałam szczególiki - kwiat Twojego projektu jest przepiękny! ♥

      Usuń
    2. Ślicznie dziękuję Gosiu za te wszystkie ciepłe słowa. Z pergaminu można wyczarować prawdziwe cuda ale wymaga niezwykłej cierpliwości. Cieszę się, że karteczka tak Ci się spodobała! Przesyłam buziaki!

      Usuń
  35. Kochana cudowna kartka!!! Jestem oczarowana:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko i przesyłam serdeczności!

      Usuń
  36. Niezwykła praca. Zachwycająca. Ewuniu, pergaminy w Twoim wykonaniu to uczta dla oczu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Beatko, dziękuję z całego serca!

      Usuń
  37. WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Zachwycająca karteczka. Cudowny wzór i te kwiaty - ah napatrzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko, jest mi bardzo miło :)

      Usuń
  38. Cudowny ,elegancki komplet :-D Pergaminki zawsze zachwycają mnie delikatnością i elegancją :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ewciu i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  39. a prześliczny komplecik Młoda Para piękna kwiat niesamowity

    OdpowiedzUsuń
  40. Biel jest zawsze najbardziej adekwatna do tej okazji...skromna i wymowna a przede
    wszystkim - elegancka.
    Piękne wykonanie Ewciu! :)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.