środa, 23 sierpnia 2017

Papilio Ulysses

Witam wszystkich serdecznie i ciepło.
Papilio Ulysses znany również jako Blue Mountain Butterfly to piękny motyl z rodziny paziowatych.
Występuje w północno - wschodniej Australii. Rozpiętość jego skrzydeł wynosi 14 cm.
Zamieszkuje wilgotny las równikowy oraz podmiejskie ogrody. Osobniki żeńskie różnią się od męskich małymi niebieskimi półksiężycami na czarnych fragmentach swoich tylnych skrzydeł. Motyle te stosują kamuflaż, gdy np. siedzą na roślinie - wówczas intensywny niebieski kolor ich skrzydeł zanika, aby mogły one "zlać się" z otoczeniem. Męskie osobniki często przyciągane są przez niebieskie przedmioty, które przypominają im samice. Wyszukałam go sobie jako inspirację kolorystyczną pracy na cykliczne wyzwanie u Danusi. Sierpień mamy uskrzydlony a dokładniej w motylich kolorkach.
Moja praca to tekturowe serducho oklejone gazą, pomalowane i polakierowane. Udekorowałam go małymi koralikami. Posadziłam aniołka odlanego z gipsu i dołożyłam bukiecik kwiatów z foamiranu. Szybko, przyjemnie i bez komplikacji. A czy ładnie? To już oceńcie proszę sami.
I co myślicie o takim pomyśle?
Jeszcze banerek do zabawy:
Serdecznie pozdrawiam.

81 komentarzy:

  1. No pewnie że ładne Ewuniu, kolorki super. i nawet aniołek tam się schował na tym sercu. A kwiaty robisz prześliczne :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Cudowne kolory! Praca idealna, kolorki dokładnie odzwierciedlają motyla.
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Aniu. Przesyłam uściski!

      Usuń
  3. Oczywiście, że ładnie. Każda Twoja praca ma coś z magii, Ewuniu. Każda zachwyca...
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Małgosiu. Ja też ściskam Cię serdecznie i bardzo mocno :)

      Usuń
  4. Kolejny piękny, niebieski i motyl i cudowna praca w tymże kolorze!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewciu, bardzo ładnie! A wręcz przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne serduszko, Ewuniu!
    Aniołeczek ślicznie prezentuje się na kwiatowej chmurce, a niebieskości są obłędne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Iwonko, bardzo dziękuję. Przesyłam serdeczne uściski!

      Usuń
  7. Ewuniu! Bardzo ładne, Kolorki bardzo dokładne są do motylka dobrane, Serduszko jest naprawdę Śliczne - Pozdrawiam Cię bardzo Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu za ciepłe słowa. Serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  8. Super, Ewa!!! I love the colours, the flower and the beautiful angel! Have a great week, my friend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mia, to bardzo miłe. Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  9. Przepięknie Ewuniu! Tym bardziej, ze uwielbiam kolor niebieski! Przepiękna praca Kochana:* Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Szymciu, cieszę się że Ci się podoba.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  10. Ach ten aniołek, który w błękicie ma swój dom wyglada cudnie :) śliczna praca :)

    OdpowiedzUsuń
  11. oczywiście, że nie jest ładnie tylko pięknie!
    cudna karteczka:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Reniu, ślicznie dziękuję i równie serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  12. Widzę Ewuniu , że spodobał nam się ten sam motylek :-).
    Twoje serduszko jest cudowne, Aniołek tak się wtulił w kwiaty że ledwo go znalazłam .
    Piękna praca powstała.
    Pozdrawiam i miłego dnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Anusiu, od razu się przyznałam. To na prawdę piękny motyl, szkoda że u nas takich nie ma.
      Dziękuję za ciepły komentarz i przesyłam buziaki.

      Usuń
  13. Pięknie ,pięknie Ewuniu .Serducho jest ciekawie ozdobione ,podoba mi się dodanie tych poplątanych niteczek ,które z perełkami utworzyły dodatkowe wypukłości .Kolor niebieski
    z czernią tworzy dobrą parę tu u Ciebie intensywność niebieskiego koloru wydaje się idealna .Pozdrawiam serdecznie .Od jutra zaczynam urlop i kolejną wiadomość napiszę już bez internetu nad brzegiem jeziora .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko. Życzę Ci kochana wspaniałego wypoczynku i oczywiście pięknej pogody. Mocno ściskam!

      Usuń
  14. na pewno nostalgicznie...
    jak to zwykle u ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt :) Nie wiem czemu piękno kojarzy mi się z nostalgią, najwyraźniej ten typ tak ma.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  15. Jak dla mnie ekstra kolorek a kartka fajny dala efekt końcowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  16. oj jaka śliczna kartka cudowne kolorki super Ewuś pozdrawiam buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arletko. Ja również gorąco Cię pozdrawiam.

      Usuń
  17. Prześliczne :) podoba mi się Twoja praca, :) z jednym ale, jakbym nie przeczytała że tam jest aniołek, to nawet bym go nie zauważyła, zlewa się z kwiatami :) zostawiłabym tego aniołka białego :) byłby bardziej czytelniejszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Weroniko. Niestety motylek nie ma białego koloru, musiałam się wpisać w jego barwy. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  18. Pewnie byłam w poprzednim wcieleniu samcem tego gatunku motyla, bo przyciąganie przez niebieski pozostało we mnie bardzo silne. Niebieskich ubrań ja i mój synek mamy najwięcej. Inne kolory widzę na koleżankach lub przechodniach, ale w sklepach odzieżowych tylko niebieski:((. Albo mam taką wadę genetyczną. Piękne serduszko. Podziwiam pomysł i wykonanie, no i kolor. Lecę oglądać dalej. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to byłaś Eluniu pięknym wcieleniem!
      Ja ostatnio wciąż sięgam po kolor niebieski choć nigdy nie byłam jego fanką - sama tego nie rozumiem.
      Dziękuję za ciepłe słowa i przesyłam uściski.

      Usuń
  19. Jasne, że ładnie :). Kolory tak intensywne, że nie pozostawiają złudzeń, co do inspiracji.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat miałam na stanie taki foamiran, dopasował się idealnie.
      Dziękuję Madziu i przesyłam buziaki.

      Usuń
  20. Kolejna piękna kartka! Mocny kolor, z którym ja bym pewnie miała problem, a tymczasem w tej kompozycji jest w doskonałej proporcji do pozostałych odcieni, całość wygląda ekspresyjnie a jednocześnie bardzo harmonijnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu. To bardzo prosta kompozycja i jej głównym walorem jest właśnie gra kolorów. Cieszę się, że Ci się podoba. Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  21. Ewuniu, bardzo mi się ta praca podoba, ciekawie wkomponowałaś gazę, zdecydowane kolory, widać tu Twoją rękę! Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Moniczko, ślicznie dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  22. Śliczne serducho w motylich kolorach :)))
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lucynko i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  23. Ale śliczny motyl! Czasami żałuję, że u nas nie ma takich egzotycznych i pięknych owadów, ale z drugiej strony... Jakby były te piękne, to jakieś wielkie pająki czy inne skorpiony też pewnie by się pojawiły. Kartka prześliczna Ewuniu! Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Andrzejku. Nasze motyle też są piękne a i robali mamy pod dostatkiem, niech tak zostanie.
      Miłej niedzieli!

      Usuń
  24. Okazuje się Ewuniu, że niebieskie motyle maja wzięcie:)
    Podoba mi się Twoja interpretacja koloru. Serce z aniołem, lub serce anioła:)
    Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej kolor niebieski jest ostatnio na topie i to nie tylko u motyli.
      Dziękuję Anusiu i mocno ściskam.

      Usuń
  25. Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję Marzenko za ciepłe słowa!

      Usuń
  26. Piękna praca :) Ten niebieski jest niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ta kolorystyka jest niesamowita, warto podglądać naturę;-) Serdeczny pomysł na interpretację tematu, to strzał w dziesiątkę. Miłej niedzieli Ewuniu:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natura to niezwykłe źródło inspiracji. Dziękuję Oleńko i przesyłam uściski.

      Usuń
  28. Aż miło popatrzeć na to Twoje serducho Ewuniu i ten motyl przykuwa uwagę i aniołek,a wszystko cudownie wkomponowane.Zawsze wiesz jak mnie zachwycić :)
    Serdeczności na niedzielę zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Małgosiu, serdecznie dziękuję. Tobie też życzę wspaniałej niedzieli.

      Usuń
  29. Pięknego motyla wybrałaś jako inspirację kolorystyczną :-D Śliczne serce z aniołem i kwiatami powstało ,tło mnie też zachwyciło :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu i cieplutko Cię pozdrawiam.

      Usuń
  30. Cudne serduszko,a kolory...wiesz jak kocham każdy odcień niebieskości:)
    Bardzo zaciekawiły mnie dwie rzeczy,a mianowicie,czy aniołka też "zaznaczyłaś" niebieskim kolorem,czy to ten lazur odbija się na jego białej,gipsowej główce?Ale chyba pomalowałaś,prawda?I jeszcze zaciekawiły mnie frędzelki z gazy.Okleiłaś tylko brzegi serduszka?Wygląda to bardzo oryginalnie i ładnie.
    Piękną inspirację sobie wybrałaś:)
    Ściskam Cię Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Adusiu! Aniołka pomalowałam niebieską farbą. Starałam się kolor dopasować do foamiranu z którego zrobiłam kwiaty. Rozjaśniłam odrobinę policzki i ręce aniołka. Spód serduszka okleiłam gazą a brzegi gazy wywinęłam na wierzch podklejając ją tylko na samym brzegu serca. Potem usunęłam część nitek tak żeby powstały frędzelki. Dzięki temu wywinięciu ładnie wygląda też krawędź. Frędzle pomalowałam niebieską farbą i polakierowałam.
      Buziaczki!!!

      Usuń
    2. Mówisz Ewuniu,że samo pomalowanie farbą i lakier,wystarczą by tak fajnie usztywnić gazę?Ogromnie podoba mi się ten efekt!
      A kolor aniołka to dobrałaś idealnie.Zupełnie taki sam jak foamiranowe kwiatuszki!Całość jest niezwykle urodziwa!:)

      Usuń
    3. Wystarczy Adusiu trzeba tylko farbę nakładać stopniowo, żeby uniknąć sklejenia się nitek.
      Buziaki!

      Usuń
  31. Rewelacyjna ozdoba. I ten piękny niebieski odcień...

    OdpowiedzUsuń
  32. Ach te niebieskie kolorki,aż oczy mi się świecą widząc takie urocze serduszko .
    Dziękuję Ewuniu za udział w motylkowym zadaniu i pozdrawiam serdecznie ,buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Danusiu, dziękuję. Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  33. Piękne serduszko w moich ulubionych kolorkach pozdrawiam cieplutko ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  34. This is great post. Read my post on my site visit my site

    OdpowiedzUsuń
  35. Nice article thank you for sharing valuable information
    CSUF Guide

    OdpowiedzUsuń
  36. Super, Ewa!!! I love the colours, the flower and the beautiful angel! Have a great week,Steam wallet gift card generator my friend.

    OdpowiedzUsuń
  37. Thanks for taking the time to discuss this Capital One Routing Number, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If possible, as you gain expertise, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.