niedziela, 11 listopada 2018

Księga - zestaw nr 6

Witajcie kochani.
Dzień dziś niezwykły i ważny. Niepodległość to marzenie każdego narodu ale co oznacza dla nas, zwykłych ludzi? Zastanawiałam się nad tym obserwując wszechobecne, biało-czerwone flagi. Najpiękniejszą odpowiedź znalazłam w wierszu Marcina Wolskiego (źródło)

Spośród słów używanych nieczęsto
tłumnie dzisiaj na place wybiegło
słowo piękne, jak honor i męstwo,
słowo, które brzmi – niepodległość.

Niepodległość to brąz na cokołach,
lecz na co dzień – mówiąc po prostu
polski dom, polski las, polska szkoła,
polska władza i polski Kościół.

Ono znaczy – bez strachu spać.
Ono znaczy – spokojnie się budzić,
kochać, śmiać się i pewnie trwać
– w wolnym kraju wśród wolnych ludzi.

Lepiej tego ująć nie można. Szkoda tylko, że nie potrafimy świętować ponad podziałami - wielka szkoda. 
Taki dzień jak dzisiejszy to również dzień odpowiedni na wspomnienia, przemyślenia i refleksje więc i temat mojego wpisu jest refleksyjny. Zapraszam Was do obejrzenia kolejnych stron Księgi.
Wpis powstał w oparciu o przygotowany przez Grażynkę zestaw nr 6 choć tym razem są to raczej wytyczne niż zbiór elementów.
Przyznam, że jak dotąd to chyba było najtrudniejsze zadanie. Długo szukałam odpowiednich skojarzeń, sugerując się grafiką w kolorystyce nocnego nieba każdy kolejny pomysł był coraz bardziej mroczny. I poniekąd tak zostało :) Nie odbierajcie go jednak zbyt posępnie, raczej jako zbiór refleksji ważnych choć trudnych. Męczące nas dylematy są do rozwiązania, nasza inność może się stać naszą siłą i sprawić, że będziemy się czuć ludźmi wyjątkowymi. Nie jest to łatwe ale jest to możliwe...
Każda z postaci jest na swój sposób symboliczna i próbuje w ten sposób pokazać swoje niedostosowanie. Jeśli się im zechcecie przyjrzeć, na pewno rozpoznacie nieśmiałość, skrępowanie, izolację a może zdziwienie? A może sami czujecie się jak jedna z nich? Bo ja w każdej z nich odnajduję cząstkę siebie :)

Serdecznie pozdrawiam.

58 komentarzy:

  1. Piekny wiersz ;) Cudna karta z żurnala :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kartka wyszła genialna, kolory dobrane idealnie! Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maksiu i również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ewuniu! Podziwiam Cię za te pomysły, Skąd Ty je czerpiesz, Kolejna Przepiękna strona, Wierszyk Cudowny - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Krysiu. Skąd pomysły? To mój sposób opowiadania o tym co czuję :)
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  4. Twoja wyobraźnia nie zna granic:) Podoba mi się ten wpis, jest bardzo ciekawy, ale muszę się bardziej przyjrzeć. Niesamowite postacie!
    Księga rośnie w objętość:)
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zrobiłam już ponad 20 wpisów. Myślę, że jest jeszcze miejsce na drugie tyle.
      Dziękuję Anusiu i serdecznie przytulam :)

      Usuń
  5. Prace piękne. Jestem pod wrażeniem talentu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna :) uwielbiam abstrakcje a ta wyjątkowo skłania do przemyśleń :) bardzo ciekawa i przepięknie wykonana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię opowiadać obrazem a journal jest do tego idealny. Bardzo Ci dziękuję za ciepłe słowa i serdecznie witam wśród obserwatorów :)))

      Usuń
  7. Ewuniu,piękny wiersz, a księga robi się coraz ciekawsza :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marylko i gorąco Cię pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ludzie są jak kwiaty. Niby podobne ale jakże inne. Kolory, zapachy, kształty. Tyle mamy z kwiatami wspólnego!!! Na szczęście dobry Bóg sprawił, że podobnie jak kwiaty każdy z nas jest inny, wyjątkowy i niepowtarzalny. I w tym nasza siła :-) Piękna karta Ewuniu, serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to ująłeś Andrzejku, od razu pomyślałam że byłyby to świetny temat na wpis do journala. Chodziło mi właśnie o mocne podkreślenie "inności". Dziękuję i serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  9. Ja cały czas jestem pełna podziwu nad Twoją wyobraźnią. Ja na prawdę nie wiedziałabym co z tym zestawem zrobić, a u Ciebie Ewuniu coś takiego... tak tylko Ty potrafisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu :) To rzeczywiście było dość trudne wyzwanie ale największy problem miałam z woskiem - użyłam go po raz pierwszy.
      Serdeczności!

      Usuń
  10. beautiful girl (second photo from bottom)

    greeting - evi erlinda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To okładka księgi :) Dziękuję Evi i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  11. REWELACJA !!! Kolory, te zadziwiające kształtami ludziki i do tego hasła wspaniale pasujące :-) Jestem zachwycona ujęciem tematu i Twoją wyobraźnią:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Ewuniu, serdecznie dziękuję za przemiły komentarz i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Tajemnica postaci, ich przesłanie - tak w każdym można odnaleść coś dla siebie. Trzeba się skupić wpatrując w poszczególne elementy pracy. Poruszające.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna kartka powstała. Bardzo ciekawe cytaty w niej zawarłaś. Myślę Ewo, że wywiązałaś się z zadania wzorowo. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  14. Ewuniu, jestem oczarowana i poruszana tą stroną Twojej księgi. Penie dlatego, że doskonale odnajduję się w tych postaciach...
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej Małgosiu mamy podobną wrażliwość :) Dziękuję i serdecznie Cię przytulam.

      Usuń
  15. Niesamowita jestTwoje tworzenie i ta twoja kolejna już karta księgi, cytaty, postacie, cos można odnaleźć dla siebie i w sobie. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Elu, że tak ją odbierasz. Dziękuję i przesyłam uściski :)

      Usuń
  16. Po przeczytaniu wiersza poczułam rozrzewnienie, jest taki prawdziwy, oddaje to, co najistotniejsze. Kolejne karty Twojej księgi są za każdym razem nie do odgadnięcia. Tworzysz w niej wielką sztukę, taką z najwyższej półki. Jestem zachwycona Twoim dziełem Ewuniu!
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również zachwycił ten wiersz Alinko.
      Bardzo mi miło, że podobają Ci się moje wpisy do księgi. Ślicznie dziękuję i cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Twoje skojarzenia są niesamowite. Wielka praca!

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie napisany wiersz, aż miło się czyta ^^ Prace naprawdę robią wrażenie!
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Dorotko, dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  19. swietna praca, świetnie dobrane skojarzenia i kolorystyka. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  20. Ewuniu zawsze podziwiałam Twoja wyobraźnię, przelanie na papier skojarzeń, emocji. I tu kolejny raz pokazałaś "co potrafisz". Gratuluje !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu i również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Cudujesz kochana, cudujesz !
    moja fantazja siedzi w środku głowy i w żaden sposób nie mogę z niej ją wydostać... hihi
    pozdrawiam Ewciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się czasem udaje Joasiu :))) Dziękuję i przesyłam uściski.

      Usuń
  22. Imponująca i wymowna kartka! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu i pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  23. Jesteś niesamowita Ewuniu ! Kolejny raz pokazałaś ,że z najmniejszego skrawka ,rzeczy wydającej się zupełnie nieprzydatnej można stworzyć coś absolutnie pięknego .Wpis bardzo ciekawy , absorbujący ,zachęcający do refleksji .Piękne tło ,cudna kolorystyka , własne skojarzenia i skrawki myśli przeniesione w sposób artystyczny między strony tej księgi czynią ją wyjątkową i bezcenną .Zadanie i trudne i łatwe ,Ty wybrałaś drogę trudniejszą bo połączyłaś kolor i technikę z bogatą treścią .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Grażynko. Nie ukrywam, że temat jest trudny ale cieszę się że przekaz wyszedł czytelny. Mocno ściskam :)

      Usuń
  24. piękny wiersz i niesamowita kartka pa pa

    OdpowiedzUsuń
  25. Niesamowita karta!!! Jestem pod ogromnym ważeniem!!!
    Przypomniałam sobie ja na egzaminie na studia miałam wykonać jedną pracę z trzech: strzaskane nerwy, zalew informacji, i trzeci temat zapomniałam. Wtedy był to dla mnie szok, teraz może nie aż taki, ale Ty na pewno poradziłabyś sobie znakomicie.
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście trudne tematy Aniu, ciekawa jestem jak sobie poradziłaś?
      Cieszę się bardzo, że podoba Ci się moja interpretacja. Dziękuję i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  26. cudo:) Masz pomysł za pomysłem zazdroszczę - jestem zachwycona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewelinko, jest mi bardzo miło :)

      Usuń
  27. Dla mnie jesteś prawdziwą artystką :) Twoje prace poruszają jakieś struny w mej duszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeden z najpiękniejszych komentarzy jakie dostałam, dziękuję Ci Kasiu z całego serca!

      Usuń
  28. niesamowite grafiki znalazłaś...

    ja jestem permanentnie "zdziwiona" i mimo upływających lat i doświadczeń nie mogę wyjść z tego stanu,
    no niby wiem, że człowiek jest tylko człowiekiem...ale i to mu mija z wiekiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie pełne jest paradoksów :) Żałuję, że to co w nas najciekawsze i wyjątkowe skrywamy bardzo głęboko. Pewnie z obawy przed śmiesznością...

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.