wtorek, 7 maja 2019

Albumik

Witam Was kochani po małej przerwie.
Przedłużyła mi się trochę ta majówka :) Spędziliśmy niezapomniane chwile z wnusią, szkoda tylko że pogoda nam nie dopisała. Odpoczęłam też od internetu i komputera - czasem taka przerwa jest potrzebna. Dziś wnusia wyjechała a ja powoli wracam do codzienności. Ominęło mnie pewnie wiele ciekawych wpisów na Waszych blogach ale pomalutku postaram się Was poodwiedzać.
Przez te dni nie miałam też czasu na tworzenie czegokolwiek ale w kolejce do pokazania czeka wiele prac więc czas nadrobić powoli zaległości.
Jak zapewne pamiętacie, w moim dzienniku emerytki przybywa wpisów i kolejnych podarowanych kart pamiątkowych. Postanowiłam sobie, że w ramach podziękowania każdą osobę od której otrzymam taki serdeczny podarunek obdaruję jakimś drobiazgiem. Pierwsze upominki już dotarły do właścicielek, inne się tworzą i zajmie mi to jeszcze trochę czasu.
Pierwsza karta dotarła od Basi (Blondi), ja dla Basi zrobiłam pamiątkowy albumik, który dziś chcę Wam pokazać. Albumik powstał z gniecionych papierków, które ostatnio robię coraz częściej. Polubiłam taką formę papieru i mam wciąż nowe pomysły na jego wykorzystanie. A ponieważ kilka osób prosiło mnie o kursik to korzystając z okazji pokażę Wam dziś jak to robię.
Najpierw jednak zapraszam do obejrzenia albumiku.
Cały albumik powstał w zasadzie ze zwykłego papieru ksero. Główną zaletą takiego projektu są niskie koszty bo jak wiecie ozdobne papierki choć piękne to tanie są. Poza tym takie tworzenie "od zera" bardzo mi odpowiada i jest świetną zabawą. Zabarwiony, gnieciony papier ksero o niskiej gramaturze zmienia swoje właściwości - staje się jakby grubszy i bardzo plastyczny, idealnie nadaje się do robienia albumów. Wiem, że nie każdy lubi tego typu projekty ale przecież nie ma rzeczy, które podobałyby się wszystkim bez wyjątku :)))
Pracę zaczynam od przygotowania czystych, białych kartek papieru do ksero. Ten albumik to połowa A4. Przygotowuję też sobie czarno-białe wydruki wybranych grafik, drukuję je na zwykłej, atramentowej drukarce.
Do barwienia używamy tzw. kolorowej wody. Możemy ją zabarwić w dowolny sposób - akwarelami, farbkami do barwienia jajek lub mocno rozcieńczonymi farbami akrylowymi. Świetne brązy uzyskamy z pomocą kawy lub herbaty. Ja mam jednak inny sposób, używam kolorowych pigmentów.
Można je kupić w każdym sklepie z materiałami budowlanymi po kilka złotych a gama kolorów jest niezwykle bogata. Taka buteleczka pigmentu wystarcza na bardzo długo bo do zabarwienia szklanki wody wystarczy kilka kropel.
Kartkę papieru układamy na gazetach, które wchłoną nam część wilgoci.
Mokrym pędzlem smaruję brzegi kartki.
Teraz można je lekko i szybko oberwać uzyskując w ten sposób efekt poszarpanego brzegu.
Całą powierzchnię kartki malujemy wybranym kolorem roztworu. Mój roztwór ma kolor oliwkowy, taki jak na kartkach w albumiku.
Pomalowaną, mokrą jeszcze kartkę zgniatamy w kulkę.
Delikatnie rozprostowujemy.
Na tym etapie możemy dodatkowo przyciemnić brzegi, na przykładzie użyłam czarnego roztworu.
Tak przygotowany papier pozostawiamy do wyschnięcia.
Zawsze, jak już porozkładam słoiczki z kolorowymi roztworami robię mały hurcik :) Efekt godzinnej zabawy wygląda tak:
Pozostaje nam tylko suche kartki wyprasować. Tu efekt końcowy też zależy od tego jak mocno rozprasujemy zagięcia. Tak wygląda średnio rozprasowana kartka:
A tak mocno rozprasowana kartka z grafiką, ta której użyłam na okładce albumiku.
To oczywiście podstawa ale tu nie ma żadnych ograniczeń. Fajne efekty uzyskamy mieszając kolory.
Poniżej przykład grafiki pomalowanej roztworem brązowym i żółtym,
żółtym i niebieskim,
różowym,
niebieskim,
i kilkoma różnymi kolorami.
Tą samą metodę wykorzystuję również do robienia tagów i innych drobnych elementów do albumów a czasem i do kartek.
Jak widzicie, możliwości są nieograniczone - zachęcam do spróbowania :)))
Na dziś to już wszystko. Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam?
Serdecznie pozdrawiam!

44 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy pomysł Ewuniu, możliwe że kiedyś odgapię, zapisałam sobie link. Dziękuję za kurs. Oj trzeba będzie się wybrać kiedyś po pigmenty, które mogą się przydać na tło do kartek. Pozdrawiam serdecznie.:) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znakomity pomysł Madziu, i ja czasem robię takie tła do kartek.
      Dziękuję za miły komentarz i mocno Cię ściskam :)

      Usuń
  2. Ten albumik jest świetny ,lubię taki styl.Dzięki za kursik,spróbuje farbkami bo do tej pory robiłam barwienie mocna herbatą.Tło do kartek robię posypując mokry papier akwarelowy suchymi farbkami do tkanin .Pokazywałam na blogu kartkę tak zrobioną.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Elżuniu :) Ja czasem posypuję mokry papier farbami w proszku, można uzyskać świetny efekt.
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!

      Usuń
  3. Przepiękny album Ewuniu. Wskazówki bardzo cenne. Może i ja spróbuję... Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Polecam, to fajna zabawa :)
      Serdeczności Andrzejku!

      Usuń
  4. Swietny efekt pogiętej kartki. Niby nic, a jak zmienia efekt albumu. Będzie bardzo fajnie skorzystać z Twojego kursiku w wolnym czasie:))) Ewuniu, album wyszedł znakomicie. Podziwiam Twoje twórcze pomysły.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu, cieszę się, że podoba Ci się mój pomysł :)))
      Przesyłam buziaczki!

      Usuń
  5. Wspaniałe są Twoje albumiki, Ewuniu, wiem coś o tym, bo i do mnie takie cudo trafiło.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Małgosiu i również mocno ściskam :)

      Usuń
  6. Ewuniu masz racje czasami trzeba odpocząć od wirtualnego świata, tak dla równowagi i zdrowia :) Twoim kursem jestem zachwycona! Dwa razy przeczytałam!! Efekt niesamowity, oryginalny a koszt wykonania niewielki. Super!!! Buziaczki!
    PS. Albumik śliczny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Justynko, dziękuję za ciepłe słowa :)
      Buziaczki!!!

      Usuń
  7. Świetny pomysł i wykonanie albumiku! Jest bardzo ciekawy i ślicznie wygląda! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu i również cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Sympatyczny albumik. Widać, że zrobiony z sercem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko i przesyłam uściski :)

      Usuń
  9. Jaki fajny sposób na postarzanie :) dziękuję, że sie nim podzieliłaś :) Ja kiedyś z córką cały zeszyt herbata pomalowałam i byłam zachwycona efektem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też dobry sposób Uleńko choć chyba wolę kawę :)
      Dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  10. Dziękuję za kurs, ja zakupiłam taki gnieciony papier ze smugami srebra lub złota.
    A tu w taki prosty sposób można uzyskać efektowne papiery :-)
    Albumik ma piękną grafikę na okładce i kolory, a wnętrze zawiera wiele mądrych cytatów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu! Srebrne czy złote smugi to żaden problem, wystarczy użyć farb metalicznych lub specjalnych mgiełek - możliwości są nieograniczone.
      Przesyłam uściski :)

      Usuń
  11. Ewuniu świetny ten albumik a kursik na gnieciony papier rewelacja . Efekt mnie bardzo pozytywnie zaskoczył. Masz świetne pomysły.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu. Wiem, że to nie Twoja bajka więc tym bardziej jest mi miło :)
      Mocno ściskam!

      Usuń
  12. Efekt cudny !!! Fantastycznie wykonany album:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję i cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  13. Ewo efekt fantastyczny! Podziwiam talent!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dla mnie miły komplement Gosiu, serdecznie dziękuję!

      Usuń
  14. Ewciu a ja podziwiam Twoją kreatywność :) pięknie tworzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam Cię Ewuś albumik wyszedł rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały pomysł na albumik ! Pięknie Ewuniu odmieniłaś papier i wykorzystałaś go w tej pracy.Dziękuję za dokładny i inspirujący kursik.Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję Grażynko za przemiły komentarz i mocno Cię ściskam :)

      Usuń
  17. Gniecionym papierem ksero wyklejałam kiedyś spody koszyków, ale to dawno było, rzeczywiście jest świetnym materiałem plastycznym wiec dziękuję za przypomnienie. Albumik śliczny:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Oleńko i również gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Rewelacyjny album!!!
    Ewuniu, Twoja wyobraźnia jest rozległa jak morze. Raz spokojna, a raz zaskakująca, z wysokimi falami pomysłowości!!! Nie mogę wyjść z podziwu. Pozdrawiam z promieniami wiosennego słońca:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć Alinko, jesteś kochana! Buziaczki :)

      Usuń
  19. Piękny, piękny i już mój :) Dotykam, oglądam, delektuję się każdą stroną :) Jest świetnie wykonany, pomysłowy i niepowtarzalny :) Ewuniu Twój talent to skarb a pomysłowość nie ma końca :) Dziękuję, pozdrawiam i ściska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę Basiu, że albumik Ci się podoba :)
      Ściskam Cię bardzo mocno!

      Usuń
  20. No proszę niższymi kosztami zrobiłaś coś naprawdę niesamowitego. Wspaniale, że wyjaśniasz jak to jest zrobione, bo jak patrzę na gotowe zdjęcia to magia i czary :D Przepięknie Ci wychodzą te arcydzieła z papieru <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rzeczywistości to bardzo proste i jednocześnie tanie rozwiązanie a zabawa wspaniała.
      Cieszę się, że Ci się podoba i bardzo dziękuję za ciepłe słowa :)

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.