poniedziałek, 9 grudnia 2019

Tekstylnie i hurtem:)

Witam Was kochani.
Czas pędzi coraz szybciej i coraz bliżej święta. Postanowiłam "rozliczyć się" z grudniowych zabaw trochę nietypowo bo hurtem. Zazwyczaj tak nie robię ale w tym roku zakończyłam już produkcję kartek świątecznych. Wszystkie kartki zostały wysłane, wędrują do Was a ja mam nadzieję, że dotrą na czas. Do mnie też już powoli docierają :)
Dziś pokażę Wam trzy ostatnie. Nie ukrywam, że powoli zaczęło mi brakować pomysłów - zrobiłam ponad 40 kartek BN. Podjęłam też ważną decyzję - to ostatnie święta, na które kartki rozesłałam.
Nie ja pierwsza podjęłam taką decyzję, coraz więcej blogowych koleżanek o tym pisze.
To piękny zwyczaj ale koszty wysyłki z roku na rok są coraz wyższe a ja jestem tylko skromną emerytką:) Od następnych świąt będę rozsyłać życzenia drogą elektroniczną i Was proszę o to samo - oczywiście jeśli zechcecie takie życzenia do mnie wysłać.
A teraz wróćmy do tematu właściwego.
Ostatni mój pomysł na urozmaicenie świątecznych prac to użycie tkaniny. Wszystkie trzy kartki powstały w podobny sposób i na wszystkich znajdują się perełki - zgodnie z grudniowymi wytycznymi Ani.
Na pierwszej kartce wykorzystałam kawałek tektury na który nakleiłam cieniutką gąbkę, obciągnęłam całość tkaniną i popikowałam perełkami.
Kolory z palety to brązowy, biały i zielony.
Na drugiej kartce zamiast typowej tkaniny wykorzystałam kawałek koronki. Kolory z palety to biały, zielony i czerwony. Są też oczywiście perełki.
Na trzeciej kartce znalazła się nieco bardziej ozdobna tkanina, którą dodatkowo udekorowałam perełkami. Zestaw kolorów identyczny jak poprzednio.
Wszystkie trzy kartki wędrują do Anulki:
Na pierwszej i trzeciej kartce znajduje się poinsecja więc zgłaszam je do Ewci, zgodnie z wytycznymi zabawy "Ćwiczymy kompozycję".
Dodatkowo trzecią kartkę zgłaszam do Ulci. W grudniu Ula zaproponowała free style z wykorzystaniem trzech dowolnych wytycznych z wszystkich dotychczasowych zabaw.
Wybrałam: styczeń 2016 - czerwony, marzec 2016 - kokardka i październik 2016 - gwiazda betlejemska.
Na prośbę Uli przygotowałam też kolaż wszystkich prac z całorocznej zabawy.
To na dzisiaj wszystko. Ciekawa jestem jak Wam się podoba pomysł na wykorzystanie tkaniny?
Cieplutko pozdrawiam!

57 komentarzy:

  1. Rewelacyjny pomysł! Najbardziej zachwyciły mnie pierwsza z pikowanym tłem i ostatnia z koronką :-)A ja mam zamiar w następnym roku kupować znaczki przy każdej wizycie na poczcie.
    Wtedy koszty wysyłki w grudniu nie będą takim obciążeniem finansowym ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobry pomysł Ewuniu ale ja pozostanę przy swojej decyzji. Mam na pocieszenie dwa ogromne kartony sentymentalnych kartek od blogowych koleżanek, mam też dziennik emerytki pełen wspomnień - to mi wystarczy żeby pamiętać. A oczy coraz słabsze więc muszę trochę ograniczyć prace "precyzyjne". Może będę więcej malować:)))
      Dziękuję Ci za przemiły komentarz i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  2. Jestem zachwycona Twoimi pracami - wszystkimi. Oglądam je z zachwytem dla Twojego talentu. Karteczki z wykorzystaniem materiału bardzo pomysłowe i oryginalne. Nigdy żadnej nie wykonałam, ale ciągle mnie intrygują. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, jest mi bardzo miło:)
      Może i Ty kiedyś spróbujesz?
      Przesyłam serdeczności!

      Usuń
  3. Ewuniu! Cudeńka! Wszystkie prace są piękne, ale przyznam się, że wpadła mi w oko ta pierwsza kartka. Józef i Maryja wyglądają na niej tak bardzo nowocześnie, zupełnie jak ludzie z naszych czasów. I bardzo mi się ten przekaz podoba. BARDZO!!!! Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Andrzejku, to ciekawe spostrzeżenie:) Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ewuniu,no mnie się bardzo podoba pomysł z tkaniną,kartki są rewelacyjne !!!
    wszystkie mi się podobają,a co do wysyłania kartek,Ja w tym roku też już nie wysyłam,niestety ceny są jakie są,mnie się troszkę inaczej potoczyło życie i niestety nie dam rady.
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Marylko, nie zawsze jest tak jak byśmy chcieli. Cieszę się, że podobają Ci się moje karteczki. Dziękuję i ściskam bardzo mocno!

      Usuń
  5. Ewuniu, bardzo piękne karteczki, a dodatek tkanin czyni je niezwykle efektownymi :)). Co do wysyłania kartek to rozumiem Ciebie. Dzisiaj wysyłałam, ale ciągle bije się z myślami czy nie zrezygnować od przyszłego roku. Czas pokaże. Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ważna jest pamięć a forma to kwestia wyboru. Trochę mi przykro bo to była trudna decyzja. Bardzo dziękuję Justynko za serdeczny komentarz i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Piękne kartki i zwyczaj wysyłania sobie nawzajem życzeń. Myślę,że elektroniczne życzenia będą równie miłe a można je zilustrować jakąś kartka własnej produkcji. Niestety koszty wzrosły a dochody raczej nie. Miłego tygodnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym właśnie myślałam Justynko :) Dziękuję za ciepły komentarz i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  7. Wykorzystanie tkaniny to był strzał w 10.! Bardzo podobają mi się Twoje kartki :)
    Dziękuję za udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Ewciu, dziękuję i pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. Ewciu u Ciebie jak zwykle niepowtarzalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniałe karteczki, jestem pod ogromnym wrażeniem, co jedna to piękniejsza <3 pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Madziu i również serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  10. Przepiękne karteczki przygotowałaś! Twoje sa zawsze takie ciekawe i nietypowe. Jestem pod wrażeniem.
    Dziękuję Ewuniu:) Dziś dotarła do mnie cudowna karteczka od Ciebie:)
    Pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Aniu :) Cieszę się, że karteczka dotarła. Mocno ściskam!

      Usuń
  11. Ewuniu śliczne karteczki. Pomysł z tkanina świetny. Moja faworytka to ta ze św. Rodzina.
    Co do karteczek i ich wysyłania to rzeczywiście jeśli sie dużo ich ma moze szarpnąć po kieszeni. Ja mam tylko pare osób więc nie jest aż tak źle ale ostatnio że mamy kłopoty i same wydatki to i tak każda złotówka jest na wage złota. Wiem tylko jedno że nie będę już chyba uczestniczyła w robieniu karteczek bo ten rok i tak zawaliłam choć ostatnio nadgoniłam i niedługo pokaże. Ale zasoby karteczkowe sie powoli kończa a papiery jednak kosztuja, to samo scrapki czy jakieś dodatki inne. Postanowiłam zacząć wyszywać tylko coś z haftów dla siebie, do domu. A że większość u mnie też kartek miała hafty to nie ukrywam że zabierało to masę czasu. Zobaczymy co będzie w styczniu. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trzeba z czegoś zrezygnować:) Ja z kartek na pewno nie zrezygnuję, lubię te wspólne zabawy ale będę ich robić znacznie mniej. No i może w końcu uda mi się skończyć leżące projekty a jest ich sporo:))) Czas pokaże.
      Dziękuję Agniesiu za miły komentarz i przesyłam buziaki!

      Usuń
  12. Ja co prawda kartki świąteczne właśnie dziś wysłałam, ale nie do wszystkich bo trochę sie graniczyłam i nawet mam już przygotowane takie internetowe życzenia dla pozostałych osób, do których nie wysłałam :)
    Karteczki Ewuniu są piękne, każda jedna zachwyca, a ta ostatnia z koronka jest rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu! Ja wysłałam ponad 40 a i tak musiałam wybierać. Nie sposób obdarować wszystkich znajomych choć bardzo by się chciało.
      Przesyłam uściski:)

      Usuń
  13. Ewuniu, kolejny raz mnie zachwyciłaś. Ogromnie Ci dziękuję za tę śliczną karteczkę i głębokie w treści życzenia. Twoje karteczki są dla mnie cenną i ogromną pamiątką, bardzo się nimi cieszę.Są piękne i z serca darowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basieńko. Cieszę się, że moje życzenia dotarły do Ciebie na czas - a nawet przed czasem:) Znając realia w tym roku wysłałam znacznie wcześniej.
      Serdeczności!

      Usuń
  14. Ewuniu, podziwiam te wspaniałe kartki, cudownie wkomponowałaś w nie tekstylne elementy - Twoje pomysły są rewelacyjne.
    Przy okazji serdecznie dziękuję za kartkę i życzenia, które dzisiaj do mnie dotarły.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu i wzajemnie:)))
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  15. Rewelacyjne kartki :)
    Pięknie połączyłaś różne materiały - jestem pod wrażeniem. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Splociku, jest mi bardzo miło. Ja również ciepło pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Ewuś, pomysł z tkaniną na kartkach jest niezwykły. Pięknie wyglądają! Podziwiam wykonanie - mistrzowskie.
    Cudowności prezentujesz!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Izabelko za ciepłe słowa. Buziaczki :)

      Usuń
  17. Pomysł na recyklingowe wykorzystanie tkanin rewelacyjny, wyszły bardzo oryginalne karteczki. A co do wysyłania kartek to fakt, że jest to niestety coraz większy wydatek i też go w tym roku ograniczyłam, taki czas niestety, ale przecież liczy się gest i dobre słowo, forma to sprawa drugorzędna. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja myślę, że forma to rzecz drugorzędna stąd moja decyzja. Dziękuję Oleńko za miły komentarz i cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Ewuniu wszystkie karteczki są pomysłowe, ciekawie wykonane, naprawdę śliczne :) Coś o tym wiem, ponieważ jednej przyjrzałam się dokładnie :) :) :) Bardzo, bardzo z całego serca dziękuję Ci za piękną kartkę i ciepłe życzenia, szczerze mnie ucieszyła :) Zgadzam się z Tobą, że koszt przesyłek coraz droższy i każda forma przekazania życzeń będzie miła ważne, żeby pamiętać o innych. Pozdrawiam i ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu, że karteczka dotarła i że ci się podoba :) Dziękuję za serdeczny komentarz i pozdrawiam bardzo ciepło!

      Usuń
  19. No pięknie,Ewuniu efekt bardzo fajny z wykorzystaniem tych tkanin :) Pomysł z pikowaniem extra ! Wszystkie mi się bardzo podobają,więc dziś wyróżniam wszystkie 😊
    Ja już od kilku lat mam tylko maleńkie,skromne grono znajomych do których wysyłam karteczki,które z resztą też zawsze pamięta o mnie ;)
    Serdecznie pozdrawiam Cię Ewuniu ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Ilonko :) Ja też próbowałam ograniczyć swoje grono ale nie potrafię, raczej odwrotnie - przez ostatni rok jeszcze się powiększyło. Przesyłam serdeczne uściski!

      Usuń
  20. Ewuniu niezmiennie Cie podziwiam. Pomysł na wykorzystanie materiału uważam za kapitalny. Zawsze znajdą się w domu skrawki ładnego materiału czy tasiemki. Karteczki są jedyne w swoim rodzaju. Pięknie wyszło. Co do wysyłania kartek, masz rację. Koszty są coraz większe. Tak to zabija się tradycję i ducha świąt . Szkoda. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też szkoda bo to piękny zwyczaj:)
      Dziękuję Haneczko za ciepły komentarz i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  21. Podoba się mi ten pomysł i to bardzo. Każda ma inny klimat ale są piękne. Dla mnie naj.. jest ta trzecia. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, jest mi bardzo miło. Ja również pozdrawiam Cię serdecznie i ciepło:)

      Usuń
  22. Ewa nie przestajesz mnie zadziwiać swoimi pomysłami . Jak widać kartkę można zrobić ze wszystkiego.świetne są wszystkie trzy i nie wiem którą bym wybrała. Chyba ta pierwsza z imitacją skóry spodobała mi się najbardziej.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za udział w zabawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Aniu, kartkę można zrobić ze wszystkiego:)
      Bardzo dziękuję i równie serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ewa zapomniałaś podlinkować kartki do grudniowej żabki

      Usuń
    3. Sorki przegapiłam , jednak są Twoje kartki

      Usuń
    4. Nic nie szkodzi Aniu.Uściski:)

      Usuń
  23. Ewuniu, twoje karteczki są prześliczne. Mam ich od ciebie sporo i będą pamiątką. Dzisiaj listonosz przyniósł kolejną. dziekuje. jestem nią zauroczona. Będzie stała na półeczce zdobiąc pokój. Cudownie pokryłaś farbami tę kartkę i umieściłaś na niej kazdy element Dziękuję . co do wysyłania kartek to jestem za. też przecież jestem emerytką a poczta tak bardzo podniosla ceny na przesyłki. pozdrawiam Cię setdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Elżuniu, że kartka dotarła i że ci się podoba. Twoja również jest śliczna :) Dziękuję za serdeczny komentarz i przesyłam uściski.

      Usuń
  24. Świetny pomysł z tkaniną. Bardzo mi się podobają.
    Dla mnie naj... to trzecia. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu i serdecznie przytulam :)

      Usuń
  25. Ewuś, jakie cudne użycie perełek. Pięknie wyszło. Jak świetnie umieszczone te zielone na tej ażurowej siatce :) Uściski przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Martusiu i również uściski przesyłam:)

      Usuń
  26. Ewuś ty to jesteś mistrzynią stworzyłaś cudowne kartkibuziaczki

    OdpowiedzUsuń
  27. Ewuniu bardzo ciekawe kartki powstały :) Pięknie wyszło z tymi perełkami :)
    Ewo pięknie dziękuję za cały rok Twojego uczestnictwa :) Jak widać na kolażdu fantastyczne prace powstały w ciągu roku, bardzo, bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję Ulciu za wspaniałą zabawę i ciekawe inspiracje, które były dla mnie świetną motywacją. Gorąco pozdrawiam:)

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.