niedziela, 17 kwietnia 2016

Koliberek

Witam wszystkich bardzo ciepło.
Kolibry są najmniejszymi i podobno najszybszymi ptakami na świecie. Są też jedynymi ptakami na świecie, które potrafią latać do tyłu. Ze względu ma metalicznie błyszczące upierzenie nazywane są latającymi klejnotami.
Dlaczego o tym piszę? Otóż, namalowałam sobie koliberka. Nie jest to jednak zwykły koliberek, jest buraczkowy. Kolejny z moich dziwnych pomysłów! Nie muszę chyba pisać czyim pomysłem jest taki kolor bo w sieci ostatnio zrobiło się bardzo buraczkowo.
W kwietniowym wyzwaniu kolorystycznym Danusia pozwoliła połączyć kolor buraczkowy z odcieniami różu lub niebieskiego. Ten drugi wariant na początku wydał mi się tak absurdalny, że postanowiłam spróbować. Uwielbiam takie inspiracje. A koliberek "chodził" za mną już od dawna. Tak więc powstał oto zupełnie nowy gatunek tego niezwykle sympatycznego ptaszka.
Buraczki bardzo lubię i dość często goszczą w mojej kuchni. W ogródku co roku mam buraczkową grządkę i zajadamy się najpierw botwinką a potem buraczkami w różnych wersjach. To bardzo wartościowe warzywo.
Co do koloru - chyba go lubię. Jest intensywny i wyrazisty, mocno pozytywny. W mojej szafie jest go niewiele i w zasadzie nie wiem dlaczego. Zawsze można to zmienić!
Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój koliberek.
Od piątku mamy tu na południu prawdziwe lato. Wczoraj bardzo intensywnie pracowałam w ogrodzie więc dziś zamierzam poleniuchować wśród wiosennych kwiatów.
Życzę Wam równie pięknej i słonecznej niedzieli!

93 komentarze:

  1. Danusia swoimi zestawieniami kolorystycznymi zmusza nas często do robienia czegoś wbrew własnej woli, a potem okazuje sie że wyszło świetnie;) Buraczkowy koliberek na niebieskim tle jest rewelacyjny!
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu. Przyznaję, że lubię te wyzwania. Dzięki Danusi sięgam po nietypowe zestawy kolorystyczne i bardzo mi się to podoba.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  2. Ewuniu - rewelacja! Koliberek jest super. Jeśli chodzi o połączenia kolorystyczne, to chyba nic nie jest w stanie mnie już zaskoczyć, a to nawet całkiem mi się podoba. Może też pójdę w tym kierunku?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj Agatko - chętnie zobaczę Twoją propozycję. Wydawało mi się, że te dwa kolory nie pasują do siebie ale zmieniłam zdanie.
      Bardzo dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  3. Ewuniu przepiękne,cudowne połączenie koloru buraczkowego z niebieskim,zaskakujące ale jakże przemyślane zarazem.Kolber i kwiaty prześliczne:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu! Sama jestem troszkę zaskoczona efektem ale kolory się nie gryzą więc eksperyment się udał.
      Przesyłam buziaki!

      Usuń
  4. Cudowny koliberek ;) Spokojnego, niedzielnego leniuchowania życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny koliber wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koliberek bardzo mi się podoba, do tego ciekawe tło i te "rajskie" kwiatuszki. Pozdrawiam w słoneczne południe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu. U nas też słonecznie i ciepło choć dziś dość mocno wieje. Aż strach pomyśleć, że może znów przywieje coś nieprzyjemnego.
      Gorąco Cię pozdrawiam.

      Usuń
  7. Oj ta Nasza Danusia- jak tak dobrze Wam idzie to ino patrzeć jak wymyśli coś ekstra ;) Ja już odpuściłam dawno Danusi wyzwania- nie dawałam rady :p Twój, Ewuś, koliberek okazuje się być fantastyczny- podziwiam Twoje malarstwo... Pozdrawiam cieplutko i życzę wspaniałego leniuchowania :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Jadziu. Ja też odpuściłam większość wyzwań bo teraz absorbuje mnie ogród a pracy sporo. Tobie również życzę spokojnej niedzieli.

      Usuń
  8. Świetne połączenie koloru buraczkowego z niebieskim sprawia że koliberkiem jestem zachwycona pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Joasiu, bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  9. Ewuniu niesamowicie energetyczny wyszedł ten koliberek. Też mi się wydawało że buraczkowy z niebieskim to totalna abstrakcja a wyszło to zestawienie kolorystyczne rewelacyjnie. Kolejna bardzo udana praca i jak zawsze podziwiam te malowane detale . Masz pewną rękę do takich drobiazgów.
    U mnie też dziś słonecznie .
    Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Nigdy nie połączyłabym tych dwóch kolorów gdyby nie pomysł Danusi, jest królową inspiracji.
      Bardzo dziękuję za miły komentarz i mocno ściskam.

      Usuń
  10. połączenie kolorów może i absurdalne ale wyszło dosyć...orientalnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słusznie - tak właśnie mi się skojarzyło to kolorystyczne połączenie - orientalnie.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
    2. nasze myśli najwyraxniej chadzają tymi samymi ścieżkami ;-D

      Usuń
  11. koliber przepiękny, połączenie kolorów niebanalne, miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie jak zwykle :)
    Serdecznie pozdrawiam Cię Ewuniu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marylko i również gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  13. Ewuś jak miło czytać te wszystkie komentarze.Czasem myślę ,że wydziwiam z kolorami ,ale kto jak nie my ma eksperymentować .A to przecież lubimy ,prawda Ewuniu.
    Koliber wyszedł rewelacyjnie ,zachwycam się nim i jeszcze nie raz do niego wrócę i sobie popatrzę ,bo jest świetny.
    Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydziwiaj Danusiu - im dziwniejsze wyzwanie tym zabawa fajniejsza. Cieszę się, że podoba Ci się moja propozycja. Bardzo dziękuję i mocno ściskam!

      Usuń
  14. Ewciu, koliberek wśród kwiatów w tonacji buraczkowo-niebieskiej wyszedł idealnie. Jak zawsze cały obrazek perfekcyjny :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, jest mi bardzo miło. Ja również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  15. Ewuniu, koliberek jest przeuroczy i bardzo mi się podoba w tym zestawieniu kolorystycznym. Tej pięknej pogody bardzo Ci zazdroszczę, u mnie niestety pada i jest zimno :-(
    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego niedzielnego wieczoru :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Beatko! Może i do Ciebie wkrótce dotrze słoneczko. Przesyłam uściski.

      Usuń
  16. Cudownie zawisł Ewuniu Twój egzotyczny ptak nad kwiatem z nektarem.Gorące wilgotne powietrze skrapla się na roślinach więc wyczarowałaś dla koliberka fantastyczny klimat Bardzo podoba mi się dobranie kolorków .Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Grażynko, ślicznie dziękuję za niezwykły komentarz. Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  17. Koliberek przepiękny!!! Wspaniale się prezentuje:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Uroczy koliberek w pięknych rajskich kwiatach.Kolorystyka śliczna.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  19. Buraczkowy z niebieskim... jak widać tylko pozornie abstrakcyjne zestawienie, bo kolorki pięknie współgrają a koliberek jest śliczny!
    Ewuniu, powtórzę po raz kolejny - Twoja wyobraźnia nie zna granic!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko. Ja też jestem trochę zaskoczona efektem kolorystycznym - Danusia ma niezwykłe pomysły. Przesyłam uściski!

      Usuń
  20. Bardzo oryginalna i piekna praca. Malowanie to twoja pasja. A jak tam pergaminki, ćwiczysz troszkę kreseczki na kalce? Pozdrawiam i miłego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu! Pergaminki ćwiczę, oczywiście że tak - wkrótce będzie debiut. Musiałam jednak zrobić małe zakupy bo żadne moje nożyczki nie nadawały się do wycinania pergaminu. Muszę przyznać, że ta technika podoba mi się coraz bardziej.
      Cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  21. Jakoś połączenie buraczkowego z niebieskim mnie przerażało, ale w Twojej wersji kolibra na błękitnym tle to zestawienie jest rewelacyjne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje odczucie było podobne ale zaryzykowałam. Cieszę się, że Ci się podoba!
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  22. Koliberek prezentuje się wspaniale! I to połączenie buraczkowego z błękitem wyszło Ci niesamowicie. Całość bardzo mi się podoba. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu i witam wśród obserwatorów. Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  23. Niby połączenie tych kolorów nie takie oczywiste a jak pięknie wyszło:) wspaniale prezentuje się ten koliberek. Mnie mocno zachwycił:)
    U mnie tego lata jakoś nie ma:( długo padało a dziś chłodnawo, choć bez deszczu. Zaś kręgosłup odmówił mi pracy w ogródku i muszę sobie bezczynnie poczekać. Także zazdroszczę, ale pozytywnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Anitko, dziękuję! Mój kręgosłup też się buntuje ale pomalutku przyzwyczajam go do nowej pozycji - cały sezon przed nami. A pogoda wkrótce się poprawi więc może i u Ciebie zrobi się cieplutko. Mocno ściskam!

      Usuń
  24. Ewuniu koliberek wyszedł Ci jak z bajki, powinnaś wciąż eksperymentować bo świetnie Ci to wychodzi, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecuję! Dziękuję Moniczko i serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  25. Jak mi się podobają Twoje prace.... Piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuję się zaszczycona Olu, ślicznie dziękuję.

      Usuń
  26. Bardzo ładnie wygląda to połączenie kolorystyczne, a koliber jak żywy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Za każdym razem jak do ciebie wpadam opada mi szczęka(nie żebym miała sztuczną czy coś, za młoda jeszcze jestem). :D
    Robisz takie wspaniałości, że nic tylko oglądać.
    Koliberek wspaniały i świetnie wygląda w tej właśnie kolorystyce. Ja z początku nie byłam przekonana do połączenia bordo z niebieskim ale jak sama się przekonałam to połączenie jest wspaniałe a najlepszym na to dowodem jest Twój koliberek :D
    Podziwiam za robotę i pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Kamilko, że podobają Ci się moje prace - to bardzo motywujące.
      Ja też nie byłam przekonana do takiego połączenia kolorów a jednak się sprawdziło.
      Dziękuję Ci za ciepły komentarz i przesyłam serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  28. Przepiękny ten koliberek,bardzo mi się podoba połączenie kolorów ♥ pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  29. Ależ sliczny ten koliberek. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dla mnie niewiarygodne było to, że ptak może być mniejszy od motyla :)
    Dobrze, że Twój koliberek ma słuszne rozmiary - przepieknie Ci wyszedł, a i kolor ma ciekawy :) Podziwiam tą niesamowitą precyzję w malowaniu piórek.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Madziu. To rzeczywiście niezwykły ptaszek!
      Serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  31. Piękna praca, kolorystyczne cudeńko.

    OdpowiedzUsuń
  32. połączenie kolorów istotnie oryginalne wybrała Danusia, ale Twój obrazeczek cudny, nie mogłabyś wybrać lepszego zestawu do tej pracy

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękny koliberek. Oryginalnie zrobiony. Podobają mi się to jasne tło.Pasuje świetnie bo bordowego koliberka. Ewuniu, tworzysz swoistą galerię:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Raj dla oka, masz niesamowity talent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Elu i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  35. Piękny koliberek :) Bardzo podobają mi się Twoje malunki :* Podziwiam talent :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Cudowne drewienko:) Koliberek i kwiatuszki są rewelacyjne:) i przepiękne połączenie kolorów:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu, cieszę się, że Ci się podoba.
      Mocno ściskam!

      Usuń
  37. Przepiękny koliberek,podziwiam niesamowity talent. Jestem pełna podziwu,tym bardziej,że ptaki to moje ulubione zwierzęta:) Cudowny po postu :) Ja w tym roku pierwszy raz posiałam buraczki-ciekawa jestem czy się udadzą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martusiu i witam Cię serdecznie wśród obserwatorów.
      Jestem pewna, że buraczki się udadzą. Ja co roku mam swoje w ogródku i nie ma z nimi większego problemu. Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

      Usuń
  38. Wspaniały koliberek, bardzo mi się podoba:-)

    OdpowiedzUsuń
  39. oj pewnie, ze sie spodobal, te kolory sa absurdalnie piekne :)
    A moj koliberek byl tu: http://www.mojeszydelkoweprzygody.blogspot.de/2015/06/koliber.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Byłam obejrzeć koliberka - jest śliczny.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  40. Zachwycający koliber. Zaskoczyło mnie to połączenie kolorystyczne w takim wydaniu, chociaż sama też je wykorzystałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kamilko. Ja też myślę, że to połączenie jest zaskakujące. Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  41. Koliber jest przepiękny! A kolorystyka wygląda bardzo ciekawie - to co, że w naturze nie ujrzymy kolibra o takim upierzeniu, za to bardzo fajnie wykorzystałaś zaproponowane przez Danusię kolory. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Adrianno! Przesyłam serdeczności.

      Usuń
  42. to jest poprostu mistrzostwo

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja nie mogłam wymyślić zestawienia buraczkowego z niebieskim. A tu u Ciebie takie cudo! Rewelacja! Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko. Szkoda że nie spróbowałaś, czasem efekty zaskakują nas samych.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  44. kolejne cudo na drewnie :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Śliczny koliber w pięknym połączeniu z niebieskim kolorem :) Wyszło wyjątkowo :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Marzenko, bardzo dziękuję i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  46. I w ten sposób powstaje całkiem niezła kolekcja niebanalnych obrazków :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko. Niewielka to kolekcja bo większość szybko znika z mojej pracowni. Ale dla mnie to tylko powód do radości.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.