poniedziałek, 15 października 2018

Październikowa mapka i mały kursik

Witam Was kochani.
Tematem październikowego wyzwania u Ulci jest kolejna mapka:
To bardzo prosta mapka i podobna do wrześniowej. Kartkę oczywiście zrobiłam ale to kompletna klapa. Cóż, każdemu może się zdarzyć. Pomysł miałam w założeniu fajny ale po wykończeniu efekt okazał się mizerny. Mimo wszystko postanowiłam ją pokazać, jakoś nie mam serca próbować po raz kolejny.
To tyle w sprawie nieudanych projektów :)))
A teraz zapraszam na mały kursik, który obiecałam w poprzednim poście. Tak sobie myślę, że sformułowanie "kursik" jest trochę na wyrost, chcę się z Wami podzielić pewnym pomysłem - może komuś się przyda.
Jakiś czas temu spodobała mi się kartka z kwiatem zrobionym z użyciem stempla. Nie pamiętam na jakim to było blogu ale bardzo chciałam spróbować. Niestety w swoich zbiorach nie mam ani jednego stempla z kwiatkiem. Mam za to kilka szablonów. Najpierw chciałam kwiatek odrysować i wyciąć ale wtedy wpadłam na pomysł, żeby użyć szpachlówki. Zrobiłam to na kawałkach tektury.
Bawiąc się szpachlówką (może to być oczywiście dowolna masa) zrobiłam też kilka innych wzorów.
Gdy masa wyschła spryskałam kartoniki wodą i zabarwiłam zwykłymi akwarelami.
Kolejne suszenie i można wycinać :)
Gotowe elementy wyglądają tak:
Najgorzej wyszły motylki, tekturka była zbyt sztywna i trudno mi było precyzyjnie wyciąć wzór. Podjęłam więc kolejną próbę z motylkami - tym razem na kartce z drukiem. Zrezygnowałam też z akwareli i użyłam farb w proszku. Takim proszkiem posypujemy wzór i spryskujemy wodą.
Kolory wyszły bardziej intensywne no i o wiele łatwiejsze było wycinanie. Do barwienia można użyć też dowolnych farb czy tuszy. Myślę, że wypróbuję jeszcze inne opcje. Takie elementy świetnie nadają się do użycia na kartkach, albumach i gdzie tylko sobie wymyślimy. Są płaskie a jednak pozwalają na uzyskanie przestrzennego efektu. Przykład kartki z wykorzystaniem jednego z pokazanych dziś kwiatków znajdziecie z poprzednim poście, tutaj.
Tworzyć można najprzeróżniejsze elementy z użyciem szablonów lub .... dziur po wykrojnikach :)
Na koniec wszystkie elementy, które dotąd zrobiłam.
Nie wiem czy i Wam spodobał się taki pomysł? Ja eksperymentuję dalej :)))
Serdecznie pozdrawiam.


63 komentarze:

  1. Śliczna kartka a kursik bardzo przydatny. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kartki niestety nie jestem zadowolona ale dziękuję Alicjo za miły komentarz i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  2. Ewa, pomysł świetny! Podoba mi się taki sposób wykorzystania szpachlówki:)
    Nie rozumiem dlaczego kartka - klapa? Chyba zbyt krytycznie podeszłaś do jej oceny. Fajna jest. Taka malowana mrozem - przypomina mi mroźne rysunki na szybach.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie Izabelko, że jest taka "bura" :) Miło mi jednak, że Ci się podoba.
      Uściski!

      Usuń
  3. Każdemu z nas zdarzają się gorsze projekty :) Chociaż moim zdaniem kartka wyszła Ci świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, to chyba był ten gorszy moment :)
      Serdeczności!

      Usuń
  4. Mi też karteczka bardzo się podoba. Ewuniu dziękuję za kursik i za wiadomości na poczcie, odpiszę w późniejszym terminie. Serdecznie ściskam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy Madziu :)))
      Dziękuję za miły komentarz.

      Usuń
  5. Mi się kartka podoba - szczególnie pomysł z gazą. Bardzo dziękuję za kursik - przejrzę moje szablony i spróbuję ;) Zauważyłam kwiatka na kartce, o której wspomniałaś i się zastanawiałam skąd go masz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój kursik może być przydatny :)
      Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  6. Super pomysł na szpachlowe dekory.
    Karteczka mi się akurat podoba -taka zimowa, mroźna karteczka więc Ewuniu dobrze że ją pokazałaś. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agniesiu, Ty wiesz jak mi humor poprawić :)
      Buziaki!

      Usuń
  7. Ewuniu! Karteczka jest bardzo ładna, A Kursik wspaniały Pięknie Ci Wyszły te dekoracje - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu i również gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ewuniu czasem tak jest, że nie jesteśmy zadowoleni z własnej pracy, co nie oznacza, że jest ona nieudana. kartka jest bardzo fajna, a Tobie się nie podoba, bo myślę, że Ty lubisz kolory a ta jest jakby monohromatyczna. Kursik na formy ze szpachli genialny. bardzo Ci dziękuję. Pewnie skorzystam i spróbuję podobnych. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu i trzymam kciuki za Twoje dekory :)))
      Mocno ściskam.

      Usuń
  9. Ale fajne dodatki wymyśliłaś ze szpachlówki, efektowne. A karteczka bardzo przyjemna taka świąteczna, delikatna :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko, bardzo mi miło. I ja serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Fajny pomysł... dlaczego na niego wcześniej nie wpadłam ? mam i kwiatowe stemple i szablony... dziękuję Ewo... na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Joasiu :) Na najlepsze pomysły wpada się zazwyczaj przypadkiem.
      Serdeczności.

      Usuń
  11. Świetny kursik Ewuniu,mam parę stempelków kwiatowych,muszę kiedyś spróbować twojej metody na kwiatki :) a kartka, mnie osobiście się podoba :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Marylko i mocno Cię ściskam :)

      Usuń
  12. Pomysł świetny, ja bym nie wpadła :) motylkowe wycinanki są śliczne nie widać żadnych nierówności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te na grubszym kartonie wyszły zbyt kanciaste :)
      Dziękuję Aguś.

      Usuń
  13. Ewuniu dziękuję za kolejny świetny kursik , ta kolorowe motylki są przepiękne!!! A kartka .. nie wiem czemu jesteś z niej niezadowolona?? Mnie się bardzo podoba.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak? No to poprawiłaś mi Aniu humorek :)))
      Buziaczki.

      Usuń
  14. Ewciu, mnie się Twoja kartka niezwykle podoba - jest piękna.
    Bardzo fajny kursik.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, bardzo mi miło :) Serdecznie przytulam.

      Usuń
  15. Jaka tam klapa? Mnie ta karteczka bardzo się podoba. Jest bardzo oryginalna i niepowtarzalna :). Stempelki też są śliczne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Karolinko i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  16. I mnie karteczka się podoba, a pomysł na przestrzenne dekoracje świetny! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Danusiu - serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  17. Zawsze masz fajne pomysły:) Może i ja coś u Ciebie podpatrzę... ale ja nie jestem jednak osobą lubiącą robić karteczki.
    Mimo tych słów krytyki z Twojej strony, kartka jest bardzo ładna. Może efekt chciałaś osiągnąć inny, wiesz lepiej o Swoim odczuciu, ja natomiast powiem tak, podoba mi się ta kartka:)))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu za ciepłe słowa. Zapewne robisz teraz swoje jesienne wianki? Trzeba robić to, co sprawia nam przyjemność :)
      Mocno ściskam.

      Usuń
  18. Bardzo fajny kursik Ewuniu, dla kogoś kto lubi bawić się farbami / kolorami to super sprawa :) A karteczka wyszła Ci bardzo fajnie, może gdyby było na innym tle byłaby ciut wyraźniejsza, ale ogólnie dobrze jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę Lidziu :) Wybrałam ciemne tło dla kontrastu z białymi ciapkami ale to nie był dobry pomysł.
      Przesyłam uściski!

      Usuń
  19. Bardzo ładna karteczka Ewuniu,co chcesz od niej ? Fajne,spójne kolorki ,ten domek jest uroczy,uważam że całość pieknie się dopełnia:)
    Wczoraj akurat bawiłam się pastą strukturalną i maskami:) W końcu powoli się przekonuję do tych mediowych zabaw ;) Twoje dekoracje świetnie się prezentują:)
    Miło pozdrawiam Ewuniu 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ilonko, cieszę się że mimo wszystko karteczka może się podobać :)
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  20. Ewuniu, kartka jest bardzo ciekawa, mnie się bardzo podoba, lubię takie klimaty! Podziwiam za wycięcie tektórowych motylków! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniczko i również gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  21. Ewuniu! Jeśli ta kartka to kompletna klapa to ja chcę robić takich klap jak najwięcej. Motylki, nuty, kwiatki i wzory przepiękne! Nie nadążam z wyrażanie podziwu dla Twoich prac. Są po prostu cudne! Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe Andrzejku, dziękuję :) I ja przesyłam serdeczności.

      Usuń
  22. Ewuniu, u Ciebie zawsze twórczo i pomysłowo! Jesteś niezwykle kreatywną osobą!
    Podziwiam i pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Ewcia - kursik na kwiatuszka jest super - wspaniały pomysł i efekt końcowy :-) A karteczka wyszła Bardzo ładnie - mnie osobiście podoba się jej kolorystyka - trochę vintage i trochę retro - całość wygląda klimatycznie :-) Cieplutkie pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuję się trochę pocieszona choć nie do końca :))) Dziękuję Halinko za ciepły komentarz i przesyłam uściski.

      Usuń
  24. Kursik fajny :) Drugie motylki są naprawdę super :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kartka wyszła pięknie.Podoba mi się kolorystyka , dodatki i klimat .Myślę ,że Twoja sugestia przy tej pracy nie jest potrzebna .Kursik wspaniały i już nie mogę się doczekać soboty ,żeby poćwiczyć z szablonami .Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tymi szablonami to pomysł prosty a daje całe mnóstwo możliwości. Cieszę się Grażynko, że Ci się spodobał :)
      A kartka - nie jestem z niej zadowolona, wyszła buro i ponuro.
      Buziaczki!

      Usuń
  26. kartka jest bardzo fajna, inna niż zazwyczaj, może przez to ciekawa.
    Kursik super:) Pomysł ze szpachlówką i wycięciem wzoru do późniejszego przyklejenia rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  27. Kartka jest piękna:)
    A te wzorki co porobiłaś są super, an pewno się przydadzą w tworzeniu kolejnych prac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część już wykorzystałam :) Dziękuję Natalko!

      Usuń
  28. Mnie się podoba:-) Pejzażyk z kościółkiem i śnieżne tło dają świąteczny klimat !
    Kursik świetny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewciu, to bardzo budująca opinia :)))

      Usuń
  29. Ewuniu! Mnie mimo wszystko podoba się Twój pomysł z kulkami :)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.