wtorek, 5 maja 2020

Akwarelowy anioł

Witajcie kochani!
Dziękuję Wam serdecznie za wszystkie ciepłe komentarze pod moim pierwszym, haftowanym obrazem. Dzięki Wam nabrałam odwagi i jeszcze większej ochoty do dalszego krzyżykowania.
Na razie jednak zrobiłam sobie małą przerwę dla oczu, wyjęłam z zapasów drewienko i namalowałam kolejnego anioła. To taki troszkę zatroskany anioł, zadumany nad trudną i niepewną sytuacją w jakiej przyszło nam żyć.
To pierwszy obraz namalowany na drewnie wyłącznie akwarelą. Używałam wcześniej farb akwarelowych ale zazwyczaj łączyłam je z akrylami. Jestem zadowolona z efektu, rozlewające się akwarele dały ciekawe rozmycia i cieniowania, zupełnie inne niż farby akrylowe. Dla podkreślenia głębszej bieli w niektórych miejscach nakładałam dwie, a czasem i trzy warstwy.
Ciekawa jestem również Waszego odbioru:)
Dziś króciutko więc żegnam Was i życzę wszystkim udanego tygodnia.


64 komentarze:

  1. Jak dla mnie po prostu cudo. I mimo tej zatroskanej miny Anioł bardzo mi się podoba. Masz niesamowity talent Ewuniu. Brawo Ty !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu i również cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Ewuniu słów mi brak. Napisze szczerze... zobaczyłam go i sie popłakałam, nie wiem dlaczego ale skojarzył mi sie z moją Mamusią. Jest przepiękny, jest zachwycający, jest taki "magnetyczny" ja nie potrafie oczu od niego oderwać. Zapisałam sobie to Twoje zdjęcie i będę często sobie na niego spoglądać, dzięki temu będe sie czuć bliżej Mamusi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie wzruszył Twój komentarz Lidziu, dziękuję z całego serca. Ciepło wspominam Twoją mamusię, była wspaniałą i serdeczną osobą. Bardzo ją kochałaś i dlatego wciąż jest obecna w Twoim życiu i czuwa nad Tobą jak dobry anioł.
      Mocno Cię ściskam.

      Usuń
  3. Jest anielski, cudowny, a wykonanie mnie zachwyca Ewuniu. Nigdy bym nie pomyślała, że drewienko przyjmie akwarelę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjmuje Basiu choć inaczej niż papier albo płótno. Trzeba znacznie więcej wody przez co powierzchnia dłużej schnie. Niektóre fragmenty drewna mocniej chłoną pigment i wtedy trzeba nałożyć kolejne warstwy bo kolor blaknie. Ale efekt jest ciekawy:)
      Dziękuję za miły komplement i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  4. Przepiękna praca i cudowny anioł .Podziwiam niesamowitą kolorystykę i wykonanie .Akwarela sprawdziła się świetnie na zastosowanym drewienku i nie zakryła naturalności materiału-.Patrząc na Twoją pracę czuję przyjemność podziwiania , a między skrzydłami anioła spokojnie i bezpiecznie ukrywam swoje refleksje .Buziaczki .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to ujęłaś Grażynko, dziękuję za ten niezwykły komentarz.
      Buziaczki!

      Usuń
  5. Ewuniu, jak zawsze jestem zachwycona. Zamyślony i zatroskany anioł niesie nadzieję - on wie, że po smutkach i trudnościach przyjdzie dobry czas, tak jak po najgorszej nawałnicy w końcu przychodzi słońce i spokój.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musimy wierzyć, że właśnie tak będzie:)
      Dziękuję Małgosiu i serdecznie przytulam.

      Usuń
  6. Dobrymi ludźmi zawsze opiekuja sie anioły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy z nas ma swojego anioła stróża:)
      Uściski Aguś.

      Usuń
  7. ZACHWYCAJĄCY!!! Rewelacyjne skrzydła, piękny światłocień! Brak słów ..... Te rozjaśnione skrzydła jak promyk nadziei :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadzieja jest nam teraz bardzo potrzebna:)
      Dziękuję Ewuniu i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  8. Co za cudowny anioł:)
    Fantastyczna praca:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko, zakochałam się w nim!!!! Dech mi zaparło! Przepiękny jest!!! I jakie ma cudowne, niesamowite skrzydła, nic tylko wtulić się w nie. Przepięknie Ewuniu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Justynko, Twój komentarz sprawił mi ogromną radość.
      Ściskam Cię bardzo mocno:)

      Usuń
  10. Wspaniały anioł Ewuniu, aż by się chciało wtulić w jego skrzydła. Taki boski opiekun bardzo potrzebny na dzisiejsze trudne czasy. Życzę dużo zdrówka i ściskam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo potrzebny Madziu:) Dziękuję za ciepły komentarz i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  11. Ma piękne skrzydła, myślałam że na drewnie nie można akwarelkami , a jednak da się i to z dobrym powodzeniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się Tereniu. Jak już wcześniej pisałam potrzeba więcej wody i czasem kilku warstw dla intensywności kolorów. Cieszę się, że Ci się podoba:)
      Buziaki!

      Usuń
  12. Jestem fanką Twoich Aniołów! Ten również mnie zachwyca.
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Aniu, dziękuję i również cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Powiedzieć o obrazie, że piękny - to zbyt mało. Tak jak napisała Lenka, skrzydła zapraszają aby się w nie wtulić. Cudowny ! Masz Ewuniu ogromny talent. Zaskoczona jestem efektem malowania akwarelami na drewnie. Oczywiście bardzo pozytywnie. Obraz jest trójwymiarowy, czuje się przestrzeń i lekkość. Gratuluję i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja opinia Ewuniu zawsze jest dla mnie bardzo ważna. Dziękuję za tak ciepły odbiór i mocno ściskam:)

      Usuń
  14. Przepiękny - czego nie dotkniesz - zamieniasz w dzieło sztuki Ewuś 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystko Gabrysiu ale to bardzo miłe:)
      Dziękuję!

      Usuń
  15. Ewuś, Artystko! Zachwyca mnie Twój anioł. A sama technika - akwarela na drewnie - pięknie się prezentuje. Cudowna praca! Patrzyłam i patrzyłam... podziwiam każdy szczegół.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izabelko, jesteś kochana.
      Ja również posyłam serdeczne uściski:)

      Usuń
  16. Wow!!! nie wiem co napisać... boski jest. Nie mogę się napatrzeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uleńko, jest mi bardzo miło:)

      Usuń
  17. "w skrzydła anioła się wtulę, schowam swój lęk i obawy, a on mnie ogrzeje nadzieją ..." - takie mam pierwsze skojarzenia. Anioł jest przepiękny, skrzydła sprawiają wrażenie trójwymiarowych. Jak już napisały dziewczyny, dzisiaj bardzo potrzeba nam aniołów, wiary i pokrzepienia. Pozdrawiam Cię Ewuniu serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne skojarzenie Małgosiu, ogromnie mi się podoba.
      Dziękuję za miły komentarz i przesyłam serdeczne uściski:)

      Usuń
  18. Przepiękny obraz. Jest taki jakiego dziś potrzebujemy : czuły, opiekuńczy i ma wspaniałe skrzydła . Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alicjo:) W tych trudnych czasach wszyscy czujemy podobnie.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  19. Piękny anioł. Zwróciłam uwagę na kolorystykę. I te błyski na skrzydłach i sukni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te błyski Zosiu są w miejscach, w których nakładałam potrójną warstwę białej akwareli.
      Cieszę się, że podoba Ci się mój obraz. Dziękuję i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  20. Przepiękny anioł.Bardzo mi się podoba i ta kolorystyka.
    Wielkie brawa dla Ciebie.Każdemu by się przydał taki anioł
    z tymi skrzydłami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu. Myślę, że każdy z nas ma swojego anioła:)
      Serdeczności!

      Usuń
  21. Ewuniu fantastyczna praca. Uwielbiam Twoje malowane drewienka. Anioł jest cudny. Ma wspaniałe skrzydła, rewelacyjnie je wykonałaś. Daja odczucie realistyczne, chciałoby sie w nie wtulic, ogrzać i ochronić a najważniejsze zapomnieć o wszelkich zmartwieniach. Lece jeszcze raz popatrzeć. Buziaki☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Agniesiu, że obraz Ci się podoba. Nieskromnie powiem, że ze skrzydeł jestem zadowolona bo rzadko tak fajnie mi wychodzą.
      Dziękuję i również posyłam buziaki:)

      Usuń
  22. Cudo!!! kolejny cudny obraz Ewuniu namalowałaś. Jestem nim zachwycona!
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Reniu:) Przesyłam serdeczne uściski.

      Usuń
  23. Napiszę krótko. WSPANIAŁY!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowny Anioł, Ewuniu. Ma w sobie to coś.
    Ściskam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko i równie gorąco ściskam:)

      Usuń
  25. Witam Ewuś cię cieplutko twój anioł jest cudowny buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  26. Niesamowity anioł. Skrzydła wyglądają, jakbyś zrobiła wycisk z foremki. Bardzo mi się podoba :)
    Gorące uściski, Ewo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Agnieszko, serdecznie dziękuję.
      Ja również przesyłam gorące uściski:)

      Usuń
  27. Ewuniu witaj. Anioł śliczny, nie wiedziałam, że tak można namalować na drewienku. Ja maluję tylko na papierze i o gramaturze 500 g (uczę się).
    Podziwiam Cię i Twojego anioła, jest bardzo interesujący i można na różne sposoby interpretować jego postać...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Aniu, ta zaduma pasuje do wielu sytuacji - to taki uniwersalny anioł, dobry na każdą okazję. Malowałam już wcześniej akwarelą na drewnie ale posiłkowałam się farbami akrylowymi. Tym razem spróbowałam inaczej i na pewno jeszcze to powtórzę.
      Czekam na Twoje akwarelowe obrazy, myślę, że się pochwalisz:)))
      Serdecznie przytulam.

      Usuń
  28. Może nie powinnam oceniać aniołów, bo mam na ich punkcie małego świra i zawsze się nimi zachwycam ale ten naprawdę mnie kupił. Jest przepiękny. Taka czułość od niego przemawia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miły komplement Roksanko:) Dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  29. Jestem nim zachwycona! Wygląda jakby był wyrzeźbiony. Chylę czoła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za ciepłe słowa i przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  30. Ewuniu to taki zatroskany anioł czuwający nad nami. Pięknie go namalowałaś, oddaje uczucia stanu w którym obecnie się znajdujemy. Niech nas chroni Twój anioł z sercem przez Ciebie namalowany :) Przesyłam uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech nas chroni Basieńko, bardzo potrzebujemy takiej opieki:)
      Dziękuję za serdeczny komentarz i mocno ściskam.

      Usuń
  31. On jest przepiękny! Trzeba mieć wrażliwą duszę i być wielką artystką by sprawić by namalowany anioł ożył, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzruszające słowa:) Nie jestem wielką artystką ale wrażliwą duszę chyba mam.
      Ślicznie Ci dziękuję i również pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  32. Bardzo mnie rozczulił ten obraz.
    Z resztą za każdym razem bardzo się wzruszam oglądając Twoje Ewuniu efekty pracy z pędzlem !!!Nie wiem,nie potrafię tego w słowa ująć,gdyż coś w nich jest co po prostu wielbię i kocham :) Pięknie Ewuniu !!! Jestem kolejny raz pod wielkim wrażeniem :) Miłej niedzieli :)* Buziaki :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe i wzruszające Ilonko, dziękuję Ci z całego serca i mocno ściskam:)

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.