wtorek, 28 sierpnia 2018

Księga - zestaw nr 3

Witam serdecznie.
Zapraszam Was dziś do obejrzenia kolejnego wpisu do księgi.
Wpis powstał na podstawie trzeciego zestawu przygotowanego przez Grażynkę. Stali bywalcy na pewno wiedzą o co chodzi :) Zestaw prezentuje się tak:
Mamy tu papier z nutkami, grafikę z ptakami i ptasie pióro. Tym razem do zestawu dodałam też cytat z długiej listy, którą się inspirujemy:
"Czasem przypada nam rola gołębi a czasem pomników"
Hans Christian Andersen
Interpretacja tego cytatu nie jest prosta. Pierwsze skojarzenie jest ... delikatnie mówiąc nieeleganckie :) No bo z czym się kojarzy pomnik na którym lubią przysiąść gołębie? Choćby taki biedny Adaś na krakowskim rynku. Nie sądzę jednak, żeby właśnie to Pan Andersen miał na myśli. I ja podeszłam do tematu na poważnie. Spójrzmy na gołębia jak na symbol miłości, delikatności, wolności a może nawet duszy. Spójrzmy na pomnik jak na symbol pamięci, twór monumentalny, ponadczasowy a jednocześnie przyziemny i niezniszczalny - jak opoka. Resztę powinna podpowiedzieć wyobraźnia...
Jestem bardzo ciekawa Waszych spostrzeżeń i Waszej oceny mojej interpretacji.
Pozdrawiam Was bardzo ciepło :)

38 komentarzy:

  1. Ciekawa interpretacja :) Podoba mi się Twoje drzewo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś. To drzewo to coś "pomiędzy" :)
      Serdeczności.

      Usuń
  2. Wspaniała interpretacja Ewuś, pięknie wkomponowałaś ptaszki. Mam wrażenie, że z prostych rzeczy potrafisz zrobić cudo. Brawo.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewuniu świetny kolejny wpis. Bardzo podoba mi się pomysł z kobietą której wyciągnięte dłonie w górę rozchodzą się w gałęzie i te nutki. A ptaszki wkomponowane mistrzowsko. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Agniesiu, że Ci się podoba :) Mocno ściskam!

      Usuń
  4. Tak czasami możemy być wolni beztroscy radośni a czasami trzeba przeczekać , przemilczeć
    ,przyjąć .Piękny wpis Ewuniu ,wspaniała interpretacja i ciekawy pomysł na połączenie cytatu z moim zestawem .Sprawiłaś mi wiele radości nowym wpisem ,pobudziłaś do pracy i własnych przemyśleń .Dziękuję .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie Grażynko. Niecierpliwie czekam na Twoją interpretację. Przesyłam uściski :)

      Usuń
  5. Ewuniu, nie mogę się napatrzeć! Piękna, wymowna karta, cudowna kompozycja!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za ciepłe przyjęcie mojej pracy :)
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ewuniu! Twoja wyobraźnia jest tak bogata że żadna interpretacja nie jest Ci straszna, Twoja kompozycja jak zawsze Przeurocza i pełna zadumy - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Krysiu, ślicznie dziękuję i ciepluśko pozdrawiam.

      Usuń
  7. Piękne słowa Ewo! W pierwszej chwili miałam to samo skojarzenie co Ty na początku. Jednak jeśli zastanowić się tę chwilę dłużej... Masz rację 😉
    Piękna ta strona, świetnie oddaje Twoją interpretację jak i dosłowność cytatu. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Ann za przemiły komentarz i również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Podziwiam za Twoja kreatywność . Ja nie miałam żadnych skojarzeń , zawsze była cienka w te klocki. ALe Ty poradziłaś sobie wyśmienicie, chylę czoła Ewo !.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, jest mi bardzo miło że Ci się podoba. Serdecznie przytulam :)

      Usuń
  9. Ewuniu, piękna karta, jak ja podziwiam Twoją księgę, którą można tak wielorako interpretować. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powoli księga się zapełnia :) Cieszę się Małgosiu, że moje wpisy wywołują refleksje - właśnie o to chodzi w tej zabawie.
      Dziękuję i równie mocno Cię ściskam.

      Usuń
  10. Uwielbiam surrealizm! Z karty aż przebija:)
    Niesamowita kompozycja. Cudo.
    Pozdrawiam Ewa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja lubię Izuniu, strasznie mnie kręci operowanie obrazem w taki właśnie sposób. Wyobraźnia powinna być niezależna a i na odrobinę dziwactwa czasem można sobie pozwolić :) Dziękuję i serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  11. Przepiękne.
    A co do cytatu: "Czasem przypada nam rola gołębi a czasem pomników". Teraz mam role pomnika na którego strają gołębie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wersja nieelegancka :) Bywa i tak Dorotko, mam nadzieję że to minie...
      Serdeczności.

      Usuń
  12. Gołębie to coś ulotnego i niestabilnego, pomnik - zgadzam się z Twoją interpretacją. Tylko czy sama bym taką kompozycję wymyśliła. Śmiem wątpić i dlatego podziwiam Twoją kreatywność. Dawno nie byłam u Ciebie to pewnie sporo przegapiłam jak to jest kolejny wpis w księdze. Powoli nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi Ewuniu, i ja mam ostatnio sporo zaległości :)
      Dziękuję za serdeczny komentarz i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  13. To jest tak wspaniałe, że nawet nie wiem jak to skomentować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze Karolinko jest by journal budził emocje :) Dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  14. Niesamowite jest to Ewuniu jak Ty zawsze potrafisz wszystko piękne zinterpretować słownie, ale też i za pomocą tych wszystkich obrazów-wpisów. Niesamowite i piękne zarazem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Lidziu, dziękuję z całego serca :)

      Usuń
  15. Niesamowity wpis :) Podoba mi się podejście do tematu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale Pani ma talent. Gratuluje serdecznie!!!! Coś wspaniałego!!!! ŚLICZNE kartki

    Pozdrawiam z Krakowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu i również serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
  17. Kochana piękna karta!!! Wspaniały wpis!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko. Serdeczności przesyłam :)

      Usuń
  18. cudowny wpis i karta też całuski

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.