niedziela, 7 lipca 2019

Kropeczki

Witajcie kochani!
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Nic dziwnego, bo kropeczki to wdzięczny i wesoły "rzucik" - zawsze rozweselają.
Lipiec w zabawie u Ani to właśnie kropki i wciąż ta sama paleta kolorów.
Zastanawialiście się może jaki rozmiar ma kropka? Generalnie jest to punkt, kółeczko lub plamka niewielkich rozmiarów. W praktyce mówimy, że coś jest w kropki nawet wtedy gdy kółeczka są sporych rozmiarów i właśnie takiej interpretacji postanowiłam się trzymać.
Zrobiłam tradycyjnie już trzy kartki, które chcę tu zaprezentować a na koniec krótki kursik - oczywiście dla zainteresowanych.
Jako pierwsza kartka okolicznościowa z okienkiem. Bazę pochlapałam "twórczo" więc mamy tu całą masę plamek reprezentujących kropki. Ale to jeszcze nie koniec. Po bokach okienka stworzyłam coś, co powinno przypominać murek. Swój murek ułożyłam z dziurkaczowych kółeczek czyli z kropek nieco większych rozmiarów. Kolorów z palety jest kilka: żółty, czerwony, niebieski, biały.
Kolejne dwie kartki są jakby konsekwencją działania - druga kartka powstała z odpadów po zrobieniu pierwszej. Pokażę Wam to w krótkim kursiku ale najpierw same kartki.
Pierwsza kartka, urodzinowa. Kolory: biały, fioletowy i zielony.
Druga kartka okolicznościowa. Kolory z palety: biały, fioletowy i niebieski.
I kolaż:
W kursiku pokażę Wam jak powstały dwie ostatnie kartki, może komuś przyda się mój pomysł :)
Najpierw wymyśliłam sobie tło do pierwszej kartki. Przygotowałam sobie trzy kartki jednakowej wielkości (15x15) i w każdej z nich osobno wycięłam kółka różnej wielkości.
Ważne jest, żeby wycinać je w każdej kartce osobno i za każdym razem zmieniać rozmieszczenie kółek. Czwarta karta to baza właściwa, w tym przypadku są to srebrne kropeczki na białym tle.
Po sklejeniu ze sobą wszystkich warstw otrzymujemy gotową bazę kartki.
Po wycinaniu została mi spora kupka kółek różnej wielkości.
Została też połowa białego arkusza w srebrne kropki i wtedy wpadłam na pomysł zrobienia drugiej kartki. Właściwie wystarczyło ponaklejać kółeczka na bazę. Nakleiłam je na dystansach różnej grubości dzięki czemu kompozycja jest przestrzenna.
Proste, prawda? Obie bazy dla większej stabilności nakleiłam na kolorowe tekturki z których po przycięciu pozostały mi takie kawałki.
Zostało też kilka kółek z pierwszej warstwy pierwszej kartki. Jak wiecie u mnie nic się nie marnuje więc postanowiłam wykorzystać również te resztki i zrobić takie dziwaczne trochę kwiaty.
Resztki tekturek pocięłam na takie oto ścinki:
Ścinki nakleiłam na kółeczko i kwiatek gotowy.
Widok z drugiej strony:
Środek kwiatka można dowolnie ozdobić, ja użyłam półperełek.
Spodobał mi się ten pomysł. W pierwszej wersji chciałam kartki ozdobić kwiatami z foamiranu ale w ten sposób moje kartki mogę spokojnie wysłać w kopercie.
Na tych dwóch kwiatkach oczywiście się nie skończyło :) Wyjęłam kosz ze ścinkami i zrobiłam kilka kolejnych - wykorzystam je w jakimś albumie.
I co myślicie o takiej ścinkomanii?
Dziś to już wszystko. Pozdrawiam Was ciepło i zapraszam na kolejny post z kolejną piękną kartą i ciekawą postacią czyli na kolejny wpis w dzienniku emerytki.



59 komentarzy:

  1. Ewciu u Ciebie jak zwykla pomysłowo i z polortem :) brawo za kreatywność :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuniu, miałas świetny pomysł na te karteczki w kropki.Niby nic takiego zwykłe kropki a jakie ciekawe kompozycje można zrobić.Ja jak zwykle zachwycam się Twoimi kwiatkami a te ścinkowe są dla mnie rewelacyjne. Dziękuję za kursik,przyznam że takie ścinki to u mnie lądują w koszu zazwyczaj.No cóż brak wyobrażni.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elżuniu! Nie trzeba wyrzucać ścinkow, szczególnie z ładnych papierów. Można z nich wyczarować całe kompozycje. Miło mi, że spodobały ci się moje kwiatki. Uściski :)

      Usuń
  3. Ewuniu, jesteś niesamowita!!! Oczywiście kartki super, ale pomysł na ich zrobienie przebija wszystko :)). Mnie najbardziej zachwyciły te kwiatki!!! Są piękne, efektowne, a tak łatwo je zrobić :). Buziaczki posyłam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko :) Rzeczywiście te kwiatki robi się łatwo i bardzo szybko.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  4. Kropki, kropki widzę :)
    Nie no, bardzo kreatywnie u Ciebie w te wakacje.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko i również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Podeszłaś odrobinę inaczej do tematu (cała Ty) :) Ciekawy pomysł na ,,kropki,,, ciekawy pomysł na kartki ... pięknie wszystko skomponowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak już mam Danusiu, wszystko robię po swojemu :) Bardzo Ci dziękuję!

      Usuń
  6. Wspaniałe kropeczkowe karteczki Ewuniu, piękności!! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maksiu i również pozdrawiam!

      Usuń
  7. Ewa jesteś GENIALNA ! a Twoje pomysły rewelacyjne !! Te kartki z wycinanych kółek są świetne, obie mi się bardzo podobają. Zresztą ta z okiennicą też jest cudna. Ale dla mnie hitem tego postu są te kwiatki. Tak małych ścinków zazwyczaj nie zachowuje, ale tym razem zostawię bo muszę koniecznie zrobić takie kwiatki.
    Ewuniu pozdrawiam serdecznie i dziękuję za udział w zabawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie Anusiu :) Świetnie pasują do płaskich kartek, takich "do koperty" no i robi się je szybciutko. Ogromnie się cieszę, że spodobały Ci się moje kartki.
      Buziaki!

      Usuń
  8. The dot arrangements in the first cards is nice.
    You are really good to create beautiful works, the flowers and the circles are so amazing :)

    Hugs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Evi, dziękuję i również przesyłam uściski :)

      Usuń
  9. Ewuś, wszystkie piękne, ale ta z okiennicą aż zachwyca!

    OdpowiedzUsuń
  10. Karteczki cudne! Szczególnie te z wycinanymi kółkami!
    A pomysł na takie kartki - jak je zrobic - na pewno się przyda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Milenko, bardzo mi miło.
      Cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Jak zawsze oryginalnie podeszłaś do tematu :-)
    Piękne kropkowe karteczki! Najbardziej zachwyciła mnie ostatnia: ma wyraziste kropy i kropki oraz cudny fioletowy kwiat :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak Ty Ewciu lubię sobie powymyślać :))) Serdecznie dziękuję!

      Usuń
  12. Ewciu, pomysłowa z Ciebie dziewczyna :) Fantastyczne kartki zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ewo, Twoje pomysły są rewelacyjne.
    Kartka z bramą bardzo mi się podoba. Brama otwiera drzwi do tajemniczego świata kwiatów. Murek bardzo pomysłowy. Kartki z wycinanymi kółeczkami świetne. A kwiatuszki ze ścinków mistrzostwo świata. Pięknie mogą ozdobić i kartki i album. Taka ścinkomania bardzo mi się podoba. A tyle ciekawych resztek papieru odkładam. Chyba muszę otworzyć pudełka ze ścinkami i coś z nich wyczarować. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobry pomysł Zosiu, ze ścinków można wiele wyczarować :)
      Dziękuję za serdeczny komentarz i mocno ściskam.

      Usuń
  14. Karteczki są mega, bardzo pomysłowe i przyciągają wzrok. Kurs tez ciekawe, może z niego skorzystam i sama spróbuję dla kogoś karteczkę zrobić :) Kwiatek ze ścinków tez jest piękny, taka prosta rzecz a fajny efekt daje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby mi bardzo miło :)
      Dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  15. Bardzo oryginalne karteczki. Swietny kursik, najfajniejsze w tym wszystkim są kwiatuszki. Strasznie podoba mi się pomysł i ich wygląd. Ewuniu, umiesz wykorzystać każdy skrawek papieru!
    Miłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię marnować papieru a wymyślanie sprawia mi największą frajdę.
      Dziękuję Anusiu i serdecznie przytulam :)

      Usuń
  16. Świetne i pomysłowe karteczki.U Ciebie zawsze można zobaczyć coś nowego.
    Kwiatki rewelacyjne i dzięki za kursik.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Tereniu, może kiedyś się przyda :)
      Uściski.

      Usuń
  17. Witaj Ewuniu. Potrafisz zaskakiwać! Kropeczki wyszły wspaniale. Wyglądają naprawdę trójwymiarowo. A ten na drugiej i trzeciej karteczce chyba zaraz gdzieś podskoczą i polecą. Zupełnie jak żywe. Piękne prace. nie mogę się napatrzeć! Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Andrzejku, ślicznie dziękuję i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Bardzo ładne kartki Ewuniu, a pomysł na zagospodarowanie ścinków rewelacyjny.:) Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu i również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Ewciu, jesteś niezwykle kreatywną artystką. Te bazy z kółek są rewelacyjne. I świetnie do nich pasują niesamowite kwiaty.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i przesyłam uściski!

      Usuń
  20. Super karteczki Ewuniu! Uwielbiam kropki, groszki i grochy w każdym wydaniu. Podeszłaś do tematu jak zwykle bardzo twórczo oryginalnie. Poza tym jak widzę nic się u Ciebie nie marnuje a to niewątpliwie wielka zaleta. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie nie lubię wyrzucać i dotyczy to nie tylko papierków :)
      Dziękuję Oleńko i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  21. Genialny pomysł!!! Karteczki, jak zawsze u Ciebie wspaniale skomponowane i perfekcyjne!
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za ciepłe słowa i mocno ściskam :)

      Usuń
  22. Jak dla mnie genialny pomysł, warty zapamiętania i wykorzystanie:) aż mnie ścisnęło w środku, bo przy małym remoncie robiłam porządek i trochę papierów, a właściwie resztek zwyczajnie posłałam na makulaturę:(
    pozdrawiam serdecznie i dziękuje za inspiracje, a kartki jak zwykle perfekcyjnie wykończone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie kwiatki można zrobić właściwie z każdego papieru. Jak widać na ostatnim zdjęciu zrobiłam próbę nawet z kolorową gazetą :)
      Dziękuję Reniu za miły komentarz i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  23. Niby wszystko proste w wykonaniu, ale pomysł rewelacyjny! Wspaniale wyglądają Twoje karteczki!!! Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko i gorąco Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  24. Ależ Ty masz pomysły Ewuniu. Takie kwiaty i ja sobie do albumu zrobię, bo dam radę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz radę Basiu, to bardzo proste :) Miło mi, że Ci się spodobało.
      Serdecznie przytulam.

      Usuń
  25. Fajny pomysł na kropki! I to w tak różnym wydaniu. Kartki bardzo mi się podobają. Buziaki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Małgosiu, dziękuję i również buziaki wysyłam!

      Usuń
  26. Kropeczkowy pomysł na karteczki jest wyśmienity. Bardzo pieknie każda kartka wyglada. Twój pomysł nawykonanie kartek bardzo mi sie spodobał i byc może jeśli pozwolisz kiedys wykorzystam. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak Elżuniu! Bardzo Ci dziękuję za serdeczny komentarz i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  27. Fantastyczny pomysł kartki wyglądają wyśmienicie wspomnę jeszcze o kwiatku który jświetnie się prezentuje pozdrawiam buziaczki Ewuś

    OdpowiedzUsuń
  28. Ewuniu jesteś niesamowita, pomysłowa i kreatywna, super pomysł na ścinki ważne, żeby jak najmniej wyrzucać. Kwiatek super i bardzo podoba mi się kartka z okiennicą, ciekawy murek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Basiu i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  29. Bardzo pomysłowe i oryginalne kartki :-).

    OdpowiedzUsuń
  30. Ślicznie wyglądają i miałaś super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.