piątek, 30 października 2020

Tygrys w wodzie

 Witam wszystkich ciepło i serdecznie.

Tygrys w wodzie to zdjęcie inspiracja w trzeciej odsłonie zabawy "Oblicza, odbicia, odsłony sztuki" u Izabelki (klik).

Piękne zdjęcie, prawda? Ale nad jego interpretacją długo myślałam, to chyba najtrudniejsze jak dotąd wyzwanie. Postacią pierwszoplanową jest tu niewątpliwie sam tygrys - piękne, dzikie stworzenie o wyjątkowo łagodnym spojrzeniu. Może to zasługa wody, która koi jego dzikość? Właśnie tym tropem poszłam. Woda - bez niej nie ma życia. Potrzebują jej wszystkie stworzenia naszej planety, potrzebują jej rośliny a my potrzebujemy roślin. Woda to coś, czego nie potrafimy szanować łudząc się, że zawsze będzie jej pod dostatkiem. Wiem, że brzmi to patetycznie ale od kilku lat obserwujemy jak bardzo zmienia się nasz klimat. Długotrwałe okresy suszy mają negatywny wpływ na nasze środowisko.
Moja interpretacja to kolejny wpis do Księgi. Hasło przewodnie to: "Woda gasi nawet dzikie pragnienie". Skojarzenie ze zdjęciem to oczywiście tygrys i woda. Jest tu też zegar nadgryziony zębem czasu jako symbol przemijania niosącego za sobą zmiany, także ocieplenie klimatu. Symbolem suszy jest spękana ziemia, pragnienie i niemy krzyk bezsilności, prośba o kroplę wody. Tak w skrócie można opisać te strony, resztę niech opowiedzą zdjęcia:)
Jestem bardzo ciekawa Waszego odbioru takiej interpretacji.
Na dziś to wszystko a w następnym poście, już 2 listopada obiecane candy na które serdecznie zapraszam wszystkich chętnych.
Przed nami trudny weekend bo chyba po raz pierwszy nie będziemy mogli zapalić świeczki na grobach bliskich. Pamiętajcie jednak, że tego co mamy w sercu nie zniszczy żaden wirus.
Ściskam Was mocno!


56 komentarzy:

  1. Nie przypuszczałam, że można umieścić tyle treści na tak małej powierzchni. Każdy element dopełnia kompozycję. Bardzo piękne i bardzo smutne. Czas jest też teraz mało wesoły. Podwójnie będziemy przeżywać rozłąkę z naszymi zmarłymi. Ale dla bezpieczeństwa lepiej odwiedzić wspomnienia w naszej pamięci niż groby.
    Pozdrawiam serdecznie, Ewo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio nawarstwiają nam się smutki:) Rzeczywiście interpretacja wyszła raczej poważna i smutna ale jakoś trudno mi było wykrzesać wesołego tygryska.
      Dziękuję Agnieszko za serdeczny komentarz i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  2. Cóż ja mogę napisać - kolejna fenomenalna praca!!! Zapełniasz księgę niezwykłymi rzeczami. Świetna interpretacja i ciekawie opisana. Wszystko naszpikowane symbolami. Podziwiam mocno:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Gosiu, cieszę się, że moja interpretacja Ci się podoba.
      Buziaki!

      Usuń
  3. Znakomity wpis Ewuniu.:) Zastanawia mnie skąd bierzesz te wszystkie grafiki, które idealnie tworzą całość? Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej tworzę je w photoshopie, czasem korzystam z darmowych grafik z internetu. Zbieram też różne wycinki z gazet i z czego tylko się da:)
      Cieszę się Madziu, że Ci się podoba moja interpretacja. Cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ewuniu, czekałam na Twoją interpretację, wiedziałam, że to będzie coś wyjątkowego! Twoje prace zawsze są takie niezwykłe, bogate zarówno w formie jak i w treści, z przesłaniem i podtekstem. Gratuluję, to wszystko razem jest bardzo piękne, głębokie i ważne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię opowiadać obrazem bo mam wrażenie, że wtedy siła przekazu jest większa a journal to idealna forma. Bardzo dziękuję Małgosiu, taka ocena wiele dla mnie znaczy.
      Mocno ściskam:)

      Usuń
  5. Ewuś, niesamowita interpretacja! Gdy czytałam post i oglądałam zdjęcia "latały mi ciary po ciele". Wiem, brzydko to brzmi, ale dreszcze jeszcze czuję. Takie samo wrażenie towarzyszyło mi gdy oglądałam pierwszy raz obrazy Beksińskiego. Twoja praca jest niezwykle fascynująca, piękna i jednocześnie straszna. Przesłanie, które w niej zawarłaś jest bardzo oczywiste, czytelne chociaż świetnie ukryte pod wieloma symbolami. Powinno u wszystkich wzbudzić dreszcze-ciary, o których pisałam. Masz rację. Woda to życie! Szanujmy to życie, bo mamy tylko jedno.
    Twarz w rogu, spękana powierzchnia ziemi, twarz-meduza, tygrys... niesamowite.
    Jesteś mistrzynią! Dziękuję za udział w trzeciej odsłonie.
    Serdeczności Ewuś! Jak zwykle, popatrzę jeszcze na Twoja pracę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham Beksińskiego od dawna, jego obrazy są zjawiskowe i przejmujące do głębi.
      To niezwykłe uczucie gdy ktoś reaguje tak emocjonalnie na twoją pracę, dziękuję Ci Izabelko z całego serca. I za tą zabawę też, nie przypuszczałam że sprawi mi tyle przyjemności. Serdecznie przytulam:)

      Usuń
  6. Wspaniała interpretacja tematu. Wszystko przemyślane i wspaniale wykonane. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alicjo i również serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Ewuniu, cudowna, bardzo głęboka interpretacja, taka, która każe myśleć, zastanawiać się...
    Tulę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką miałam nadzieję Małgosiu, dziękuję i życzę Ci spokojnej niedzieli:)

      Usuń
  8. Podziwiam Ewuniu Twoją kreatywność i wyobraźnię. Ja patrząc na to zdjęcie chyba bym nic nie wymyśliła. A u Ciebie tyle treści w tym wpisie że szok . A co najważniejsze istota pięknie wyeksponowana. Brawo Ty.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu lubię takie wyzwania Aniu:) Ślicznie Ci dziękuję za ciepłe słowa i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  9. Niesamowita praca. Wiedziałam Ewo, że jesteś bardzo kreatywna, twórcza, ale na dodatek potrafisz to nie tylko ukazać przez pracę, ale jeszcze opisać.
    Pewnie nie wymyśliłabym sama takiej interpretacji, ale to właśnie jest niesamowite, jak każdy widzi jedną rzecz inaczej.
    Gratuluję tak niesamowicie poruszającej pracy.
    Ściskam mocno Ewo i życzę kolejnych wspaniałych pomysłów, które poruszą innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie lubię najbardziej - różne interpretacje tej samej pracy. Każdy z nas ma inną wrażliwość i inaczej patrzy, inaczej czuje.
      Dziękuję Ci Kasiu za przemiły komentarz, czuję się bardzo podbudowana:)
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  10. Oj, widać, że odezwała się dusza artystki! Wspaniała prezentacja, wielka wyobraźnia. Pozdrawiam serdecznie Ewuniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Małgosiu, dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło:)

      Usuń
  11. Przeraziłby mnie temat, ale Ty doskonale sobie z nim poradziłaś.
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, nie był prosty:) Dziękuję Aniu i posyłam buziaki.

      Usuń
  12. wow! Ewcia, fantastyczna interpretacja! Podoba mi się pomysł z tygrysem, fontanną i ogólny efekt całej kompozycji, mega jest.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo pięknie to wszystko przedstawiłaś -pozdrawiam ciepło Ewuniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gabrysiu i również pozdrawiam bardzo ciepło!

      Usuń
  14. Bardzo podoba mi się Ewuniu hasło przewodnie Twojej pracy :). Wywołało pewne wspomnienie z liceum, kiedy to kolega próbował dyskutować z księdzem na temat seksu, a raczej chciał księdza rozdrażnić. Wówczas ksiądz powiedział: „Marcin, jak jesteś za gorący to napij się zimnej wody. Ugasi Twoje pragnienie” :)))). Do dziś pamiętam, jak koledze mina zrzedła, a cała klasa wybuchła śmiechem :))). Interpretacja super Ewuniu, bardzo wymowna, pełna symboli, przekazu. SUPER!!!
    Buziaki i miłego weekendu :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe wspomnienie Justynko, ksiądz świetnie zareagował:)
      Bardzo dziękuję za serdeczny komentarz. Tobie również życzę miłego i spokojnego weekendu.

      Usuń
  15. Niesamowita symbolika!!! Masz artystyczną dusze i wyobraźnie.
    Woda a co się stanie jak jej zabraknie - to widać na twej pracy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że praca jest czytelna. Dziękuję Tereniu i przesyłam uściski:)

      Usuń
  16. Ewuniu pięknie wkomponowałaś każdy drobny element, całość wygląda rewelacyjnie !!!
    Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaniemówiłam z wrażenia! Fantastyczna praca!!!
    Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu i również gorąco Cię pozdrawiam!

      Usuń
  18. Ciekawa interpretacja . woda to życie ale czasami niesie zagładę tak jak tygrys to piękno ale i dzikość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie powiedziane Lucynko, podoba mi się to porównanie.
      Dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło:)

      Usuń
  19. Piękna praca:) Cieszę się ,że do ciebie trafiłam.Twoja praca, mimo że dotyka z jednej strony zagrożenia dla całego świata pogłębiającym się brakiem wody pitnej, a co za tym idzie suszą i głodem.To z drugiej strony ten tygrys i zielona roślinka są dla mnie elementami siły, jaką potrafi okazać Natura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda dlatego powinniśmy o tą naszą Naturę dbać.
      Bardzo Ci dziękuję za odwiedziny i miły komentarz. Cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Aaa!, wyszło wspaniale. A ten tygrys wygląda tak sympatycznie, że aż żal się go bać!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko, i równie serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Ewuniu , uwielbiam Twoją wyobrażnięi iteligencje intreetowania tematu poprzez sztukę. Niesamowicie to skomponowałaś i bardzo mi sięto podoba :) Buziaczki Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Szymciu, dziękuję za ciepłe słowa. Buziaczki kochana:)

      Usuń
  22. Wspaniale poradziłaś sobie z tematem:) Ogromnie mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Całe bogactwo symboli, na niewielkim skrawku przestrzeni, świetnie udało Ci siē je połączyć w spójną całość. Bardzo ciekawa i niepokorna interpretacja, ale w końcu tygrysy pokorą nie grzeszą. Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się określenie "niepokorna":) Chyba masz rację Oleńko.
      Dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  24. Niesamowita interpretacja. Trochę straszna, ale jeżeli chodzi o brak wody i przemijanie, to należy nas wystraszyć! Są momenty optymizmu, jak zielone listki, arka... Czyli musimy się zastanowić nad przyszłością naszego świata. Może jeszcze jest czas, róbmy coś z tym wszystkim oby nie było za późno.
    Tylko Ty Ewuś możesz tak wymyślić i potrząsnąć nami.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, wspaniale odczytałaś wszystkie symbole. Myślę, że temat jest ważny, jeśli nie dla nas to dla naszych dzieci i wnuków na pewno. Buziaki:)

      Usuń
  25. Wow! Rozwaliłaś system,że tak się wyrażę.Ta interpretacja jest bardzo poruszająca.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miły komplement, dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło:)

      Usuń
  26. Ewuniu, krótko: mistrzowski kunszt tworzenia i niespotykana wyobraźnia!!!
    Chapeau bas!!!

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.