wtorek, 24 listopada 2020

XXX

 Witam serdecznie!

Dziś XXX czyli o haftowaniu słów kilka. Moja przygoda z haftowaniem ( ściślej mówiąc powrót do haftu po wielu latach ) zaczęła się od obrazu "Alabastrowa dama". Postępy w haftowaniu pokazałam tutaj. Druga próba to było zdjęcie mojej wnusi. To był skok na głęboką wodę:) Sama opracowałam sobie w photoshopie schemat do haftu i sama dobrałam kolory. Powstał dość duży obraz bo 30x40 cm. Haftowałam muliną na kanwie 14ct. Drobniejsza kanwa byłaby zdecydowanie lepsza ale to już nie na moje oczy. No i skończyłam. Mam mieszane uczucia co do efektu końcowego. Z jednej strony jestem zadowolona bo jest podobieństwo, obraz świetnie wygląda na ścianie (już u wnusi) a wnusia zadowolona. Z drugiej strony wiem, że wiele detali mogłam wykonać lepiej, może lepiej dobrać kolory. Mam zbyt mało doświadczenia w haftowaniu obrazów ale przy tym projekcie dużo się nauczyłam. Nie zrywam z igiełką ale myślę, że póki co będą to jakieś niewielkie formaty.

Moje wcześniejsze postępy w haftowaniu tego obrazu pokazałam tutaj a dziś obraz skończony i oprawiony. Wszystkie wprawne hafciareczki proszę o wyrozumiałość :)))

Przy okazji oprawiłam też "Alabastrową damę".
A na tamborku siedzi mały ptaszek ale o tym innym razem:)
Życzę wszystkim dobrego tygodnia.




61 komentarzy:

  1. Ewuniu, piękne hafty! Portret wnuczki jest uroczy :))). Podziwiam Cię za podjęcie takiego wyzwania, tym bardziej że świetnie sobie z nim poradziłaś. Ja przez jakiś czas haftowałam namiętnie, ale tylko według gotowych schematów (teraz już nie haftuję ze względu na wzrok). Nie odważyłabym się samodzielnie opracować wzór ze zdjęcia. Wiem, że są do tego programy, ale mimo wszystko nie miałam zaufania do swoich umiejętności i wyczucia kolorów. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że są takie programy i nawet przyjrzałam się jednemu ale ja wszystkiego muszę spróbować sama - ten typ tak ma:) Wychodzi mi to różnie ale sprawia też mnóstwo satysfakcji. Dziękuję Małgosiu za ciepły komentarz i mocno ściskam!

      Usuń
  2. Ewuniu no mistrzostwo !!! Wspaniały obraz,naprawdę robisz cudeńka, ciekawa jestem czy jest coś co nie potrafisz zrobić 😀
    Serdeczności Ewuniu i miłego wieczoru ♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wiele takich rzeczy Marylko ale myślę, że wszystkiego można się nauczyć gdy ma się odpowiednią motywację. Ślicznie dziękuję i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Ewciu, portret Olgusi wygląda wspaniale. I myślę, że ma wartość bezcenną, bo wyhaftowany rękoma kochającej babci.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałam, żeby wnusia miała po babci taką właśnie pamiątkę:)
      Dziękuję Małgosiu i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  4. Cudowne hafty Ewciu! I ogrom pracy. Podziwiam Twoją wytrwałość i cierpliwość. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem. Niesamowity obraz. Widać ile serca w niego włożyłaś. Bardzo, bardzo piękny prezent i pamiątka.
    Przytulam mocno Ewo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu, to ogromnie miłe. Ja również serdecznie przytulam:)

      Usuń
  6. Cudnie Olgunia wygląda w krzyżykach hihi jeśli można to tak ująć. Świetnie sobie Ewuniu poradziłaś. Niedawno nawet zastanawiałam się czy skończyłaś już ten portret. Cudowną pamiątkę wnusia ma od babci, piękny prezent bo z miłości wyszyty. Nie jestem znawczynia, ale myśle że kolor nici dobrałaś świetnie. No i ta ilość konturów w wianku na głowie-chylę czoła. Dama także wspaniale się prezentuje. Pozdrawiam serdecznie☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, z konturami miałam największy problem:) Cieszę się Agniesiu, że podoba Ci się mój portret. Serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  7. Ewuś - to co zrobiłaś - to jest NAJPIĘKNIEJSZY haftowany obrazek ze zdjęcia jaki można sobie wyobrazić!!! Jestem pod ogromnym wrażeniem przede wszystkim - że sama to wszystko zaprojektowałaś, wymyśliłaś, dobrałaś kolory. I pamiętam zdjęcie Twojej wnusi i to ona!!! To chyba najlepszy prezent jaki mogłaś jej sprezentować:)) Tyle pracy, mnóstwo godzin ale efekt jest tego wart!!!
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosieńko, pięknie to napisałaś. Czuję się mocno zmotywowana do kolejnych wyzwań. Uściski!

      Usuń
  8. Przepiękna wnusia malowana zdolnymi rękoma babci. Pamiątka na całe życie. Tyle serca i pracy może dać tylko babcia. Drugi haftowany obraz też cudny. Ależ Ty jesteś zdolna. Podziwiam Twoje talenty do robótek wszelakich. Pozdrawiam serdecznie 🍁🍂🌿

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnusia to moje oczko w głowie, jeden z najpiękniejszych darów losu:)
      Dziękuję Ci Janeczko za ciepłe słowa i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  9. Po prostu słów barak mi z podziwu piękne !

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewuniu Kochana, po prostu nie mogę się napatrzec. Te hafty są arcydziełami ! Przepięknie Kochana !

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewuniu obraz jest śliczny, a najważniejsze, że wnusia zadowolona. Kilka razy haftowałam dobierając sama kolory więc wiem jakie to trudne i wymagające :). Poradziłaś sobie świetnie. Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tak myślisz Justynko. Przyznaję, że to było trudniejsze niż się spodziewałam:) Dziękuję i również buziaki posyłam.

      Usuń
  12. Wspaniały obraz! Podziwiam Ewuniu, tym bardziej, że tak jak napisałam wcześniej, bardzo trudno jest samodzielnie dobrać kolory mulin. Wnusia będzie miała cudowną pamiątkę!
    Miłego dnia Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, miło mi że tak myślisz. Posyłam same dobre myśli:)

      Usuń
  13. Cudowna dziewczynka patrzy z tego pierwszego obrazu, Ewuniu. Widzę, że jesteś osobą wszechstronnie utalentowaną! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem Karolinko czy to talenty, raczej ciekawość różnych technik i własnych możliwości. Podobno w życiu trzeba wszystkiego spróbować:)
      Dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  14. oba hafty piękne, no ale z Wnusią nieziemski wręcz! Najważniejsze, że Jej bardzo się podoba. Cudowny prezent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martusiu i pozdrawiam bardzo ciepło:)

      Usuń
  15. Ewuniu ja wiem że każdy patrząc na swoje dzieło zawsze czuje, że coś mógłby poprawić, coś dodać, coś zrobić lepiej, inaczej... Ale uwierz mi kochana, że Twój portret wnusi jest fantastyczny, piękny i zachwycający i absolutnie nic bym w nim nie zmieniła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dużo dla mnie znaczy Lidziu, dziękuję z całego serca :)))

      Usuń
  16. Ewuniu jestem w szoku. Ten obrazek jest cudny, ale przede wszystkim podziwiam Cęe za to że opracowałaś go sama. Taka babcia to wieki skarb.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za ciepłe słowa i przesyłam uściski!

      Usuń
  17. Ewuś, wszystko jest doskonałe, wszystko pasuje. Ogromnie mi się podoba. Stworzyłaś piękną pracę. I to od podstaw. Gratuluję. Podziwiam!
    Dama też piękna!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Izabelko i ściskam mocno:)

      Usuń
  18. Wspaniałe hafty Ewuniu, ale prezent dla Wnusi najlepszy. Pozdrawiam milutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe Madziu, dziękuję i przesyłam buziaki!

      Usuń
  19. Witam Cię Ewuniu no i doczekałam się haftowanego portretu Olguni jest śliczny drugi hafcik też jest bardzo ładny pozdrawiam i życzę zdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arletko, jesteś kochana! Przesyłam cieplutkie pozdrowienia:)

      Usuń
  20. Wspaniałe prace :) widać, ze wnusia z sercem haftowana :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie - podziwiam wodą cierpliwość i - co tu dużo mówić - kręgosłup i oczy :) To skarb przy takich działaniach - coś o tym wiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety u mnie ani oczy ani tym bardziej kręgosłup nie są w formie dlatego tak długo to trwało. Trudno jednak ze wszystkiego zrezygnować więc pomalutku sobie tworzę.
      Dziękuję Gabrysiu:)

      Usuń
  22. Genialne. Ewo, jesteś wszechstronnie utalentowana. Nic już mnie u Ciebie nie zdziwi, nawet gdybym zobaczyła jakiś zestaw w technice jubilerskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego jeszcze nie próbowałam:) Musiałabym ponieść sporo kosztów na niezbędne materiały więc raczej się nie skuszę. Dziękuję Elu i cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Przepiękny portret wnusi.Jak mógł się wnusi nie podobać zawsze kiedy popatrzy będzie myślała o babci.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to sobie wymarzyłam Tereniu:) Dziękuję i mocno ściskam.

      Usuń
  24. Ewuś padłam!! portreciki oba cudowne, ale to Twojej wnusi jest MEGA!!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Reniu, że tak myślisz:) Bardzo dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  25. Ależ to będzie piękna pamiątka, efekt niesamowity, podziwiam Cię Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniały portret i zostanie z wnuczką na zawsze.Nie jestem fachowcem od haftu ale moim zdaniem robisz to pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Ewuniu, dziękuję i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Obie prace cudowne i wyjątkowe .Jesteś kochaną babcią ale i wspaniałą koleżanką rozpieszczającą nas tyloma cudownymi pracami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko za ciepłe słowa, to bardzo miłe:)

      Usuń
  28. Oba hafty piekne, ale dziewczynka mnie urzekła :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.