wtorek, 27 kwietnia 2021

Dmuchawiec i słońce

 Witam Was cieplutko!

Ku mojej radości Izabelka wznowiła zabawę "Oblicza, odbicia, odsłony sztuki". To już siódma odsłona i jak widzicie bardzo romantyczna. Dmuchawiec na tle zachodzącego słońca wygląda zjawiskowo. Tym razem pomysłu nie musiałam szukać, przyszedł mi do głowy natychmiast po obejrzeniu zdjęcia. Od razu usiadłam do pracy i dziś chcę Wam zaprezentować moją interpretację. Jest to tradycyjnie już wpis do mojej journalowej "Księgi". Zwykle taki wpis ma też swoje motto lub jakiś pasujący tekst. Tym razem jest to fragment pięknego wiersza Pana Bogumiła Pijanowskiego "Dmuchawce".
"Nasze myśli rozproszone
jak dmuchawca spadochrony
lecą lekko w różne strony".
I tu interpretacja nasuwa się sama:) Nasze myśli  niesione wiatrem wędrują sobie tam, gdzie sami dotrzeć nie jesteśmy w stanie. Wystarczy odrobina wyobraźni, szczypta marzeń i może spojrzenie w niebo albo w stronę zachodzącego słońca. Są jak puszyste parasolki poczciwego dmuchawca.
Ale to nie wszystko, poszłam o krok dalej. Pod puszystymi parasolkami umieściłam miniaturowe postacie ludzi. Jest pewna analogia pomiędzy wędrującymi z wiatrem nasionkami dmuchawca i naszym życiem. Takie nasionko nie ma wpływu na to, gdzie upadnie i na jaki trafi grunt. Podobnie jest z naszym losem:) Wydaje nam się, że panujemy nad swoim życiem i w wielu jego aspektach tak jest ale nasza przyszłość to jedna, wielka niewiadoma. Pomyślne lub niepomyślne wiatry wiodą nas w nieznane a my jak te puszyste parasolki dmuchawca poddajemy się przeznaczeniu. Postacie są różne bo i my różni jesteśmy. Jedni odważnie "skaczą" na głęboką wodę i nie mogą się doczekać kresu nowej podróży, inni z wiecznym optymizmem, tanecznym krokiem wyruszają w nieznane. Są też jeszcze inni - nieśmiali, niepewni, nie lubiący zmian ale pokornie pogodzeni z losem. Ci stoją spokojnie w oczekiwaniu na nieuniknione. To moja interpretacja choć pewnie nie jedyna. Czy udało mi się to odpowiednio zobrazować? Oceńcie sami:)
A Ty którą z postaci jesteś?
Dziękuję Izabelko za kolejną, piękną inspirację.

Pozdrawiam Was bardzo ciepło:)



 


64 komentarze:

  1. Ewuś, ja zawsze czekam na Twoją interpretację. Zawsze podziwiam. Ta dzisiejsza też jest niesamowita. Wspaniałe ujęcie tematu. Można patrzeć i tyle myśli nasuwa się do przeanalizowania. Dla mnie to taka joga umysłowa:)
    Dodatkowo technika - bardzo trudna. Bo połączyć spójnie różne elementy i jednocześnie dać przesłanie to ogromna sztuka. Jesteś Ewuś mistrzynią kolażu.
    Piękna interpretacja. Dziękuję!
    PS Ja jestem z tych nieśmiałych. Zawsze z niepewnością, bardzo ostrożnie i pomalutku:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się podoba ta "joga umysłowa":) Właściwie to kwintesencja art journalu, który powinien mobilizować do myślenia i interpretowania a im więcej interpretacji tym lepiej. Obraz jest bardzo plastyczny ale jego odczytanie to już bardzo osobista sprawa. Bardzo mi miło Izabelko, że tak ciepło odbierasz moje wpisy, to dla mnie zaszczyt. Dziękuję i mocno ściskam:)

      Usuń
    2. Zapomniałam dodać, że i ja już należę do tej ostatniej grupy. Kiedyś rzucałam się na głęboką wodę i tańczyłam jednocześnie ale czas przygasił moją energię:)
      Buźka!

      Usuń
  2. Piękna interpretacja, aż zaczęłam się zastanawiać jaka teraz jestem. Nadal chodzę czasami pod wiatr, ale potrafię też iść z wiatrem i cieszyć się wspaniałą drogą.

    Dziękuję Ewuś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby jak najdłużej Kasiu:) Dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  3. Cudowna wolność na twojej pracy, słońce i wiatr, ach być takim dmuchawcem i lecieć przed siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poniekąd każdy z nas jest takim dmuchawcem:) Bardzo dziękuję Aguś za miły komentarz.

      Usuń
  4. wiesz Ewo chyba mnie zaskoczyłaś tą interpretacją. Jak dla mnie jest świetna. Bardzo mi się podoba Twój wpis do księgi. Jest bardzo wymowny. Idealnie wpasowany w temat zabawy. Gratuluję
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Aniu, serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  5. To wspaniała interpretacja i niesamowity wpis Ewo !Uwielbiam takie prace w Twoim wykonaniu !
    Jeśli ten kwiat jest mój to odkrywam siebie w każdej postaci .To taka ulotność różnych chwil,czasami wiatr jednego dnia potrafi przywiać wiele różnych emocji i myśli .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Grażynko, dużo zależy od chwili:) Cieszę się, że moja interpretacja Ci się podoba. Przesyłam uściski!

      Usuń
  6. zabiłaś mnie tymi dmuchawcami! w życiu takiej piękności nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie na śmierć:))) Dziękuję Martusiu!

      Usuń
  7. Super interpretacja Ewuniu, a jeszcze piękniejsze wykonanie tej interpretacji, bardzo mi sie ten wpis podoba :) Ja jestem z tych nieśmiałych, ale nie ważne co mi los przyniesie, zawsze patrzę do przodu z optymizmem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki optymizm jest godny pozazdroszczenia:) Dziękuję Lidziu za ciepłe słowa i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  8. Niesamowity wpis , piękna interpretacja, no cóż zawsze lubiłam nowości i zmiany , teraz trochę ostygłam , ale zawsze tajemnicza i jak ta Zosia - samosia -- pozdrawiam cię Ewuniu i zawsze czekam na twoje wpisy blogowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło Tereniu, dziękuję z całego serca.
      Ściskam Cię mocno!

      Usuń
  9. Ale filozoficznie dzisiaj u Ciebie... A Twoja praca jest MEGA! Fantastyczne są te ludziki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem lubię sobie pofilozofować:) Dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  10. Ewciu, Twoja interpretacja mocno przemawia i budzi zachwyt. Masz duszę artysty.
    Ja raczej z tych nieśmiałych i bojących się zmian.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Małgosiu i serdecznie przytulam:)

      Usuń
  11. Chyba rozbiłaś bank:) Niezwykła interpretacja!!! Wszystko tu takie wymowne. Sztuka przez duże "S". Kolory, kompozycja - wspaniałe.
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Gosiu, że Ci się podoba:) Dziękuję i przesyłam buziaki!

      Usuń
  12. Tak pięknie opisujesz rzeczywistość i to nie tylko słowem, ale kolorem, formą, kompozycją... Niesamowicie silne są we mnie emocje, które rozczytuję się w Twoich słowach, oglądam Twoje prace. Twoje posty nigdy nie są obojętne, zawsze trafiają gdzieś głęboko i zostają... do przemyślenia. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzruszyłam się czytając Twój komentarz Jolu, takie słowa zawsze dodają mi wiary w siebie i w to co robię. Dziękuję z całego serca i ściskam bardzo mocno:)

      Usuń
  13. Interpretacja arcyciekawa. Pewnie z każdej postaci coś by się znalazło, zależy od dnia:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie wygląda ten dmuchawiec z postaciami ludzi. Chyba w każdej chwili życia inaczej reagujemy na wiatr losu. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Lucynko i cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Ewuś tą niezdecydowaną, szukającą po omacku;)
    Powiem Ci że jestem pod ogromnym wrażeniem Twoje interpretacji, cudowna praca
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Reniu, dziękuję za ciepłe słowa. Przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  16. Piękne uchwyciłaś temat :) wspaniałe dmuchawce wirujące na wietrze.
    Serdeczności Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marylko i również serdeczności posyłam:)

      Usuń
  17. Magicznie się zrobiło :) Pomysł z postaciami unoszącymi się pod baldachimem dmuchawca bardzo wymowny. Tacy jesteśmy. Ja bywam każdą z tych osobowości. Czasem odważnie krocząca w nieznane, czasem dająca się nieść fali życia i czekającą dokąd mnie ona doprowadzi, a czasem tkwiącą w miejscu, pełna obaw, obserwująca innych :)
    Dziękuję Ewuniu za Twoją wizytę na moim blogu i pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja dziękuję Agnieszko za miły komentarz i gorąco pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Podziwiam ujęcie tematu. Piękne tło dla lekkich dmuchawców i trafnie wplecione różne postawy ludzi. A przede wszystkim pobudza do refleksji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, to bardzo miłe. Serdeczności!

      Usuń
  20. Piękna interpretacja, i piękne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ewuniu Ty to masz głowę pełną pomysłów, inspiracji. Ja nie wiedziałabym jak wybrnąc z takiej interpretacji a Ty sobie świetnie poradziłaś. Zawsze jestem ciekawa co wymyślisz, i za każdym razem zaskakujesz. Super wpis.
    Co do osoby którą jestem?-chyba bardziej z tych mniej odważnych:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agniesiu:) Wiesz jak lubię zabawy z journalem, zawsze świetnie się bawię. Przesyłam uściski!

      Usuń
  22. Świetna interpretacja❤

    OdpowiedzUsuń
  23. Zaskoczyłaś mnie swoją interpretacją - jest niezwykła, skłaniająca do refleksji. Twoje przemyślenia są zawsze bardzo głębokie, ja bym z pewnością ten temat spłyciła do wrażeń estetycznych i ewentualnie kwestii przyrodniczych. Od strony artystycznej - praca fantastyczna. Jestem pod wrażeniem, podziwiam i gratuluję :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Małgosiu. Ja zawsze szukam "drugiego dna", lubię się bawić skojarzeniami. Ten temat był wyjątkowo plastyczny. Przesyłam serdeczne uściski:)

      Usuń
  24. Ewuś ale rewelacyjna interpretacja podziwiam pozdrawiam życzę zdrówka buziaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arletko i wzajemnie zdrówka ci życzę:)

      Usuń
  25. Ale cudne to zdjecie z dmuchawcem. Cos niesamowiego. Natura to natura, sama w sobie jest cudem. Tekst takze bardzo mi sie podoba. Trafna inrerpretacja. Brawo!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natura to najpiękniejsze źródło inspiracji. Bardzo dziękuję Kasiu i równie serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Teraz Ewuniu trafiłaś w sedno i pięknie zinterpretowałaś temat. Faktycznie sami jesteśmy jak te dmuchawce. Jakim typem jestem? Czasem wydaje się, że tym, który odważnie rzuca się w wir życia i sam nadaje mu kierunek, czasem jednak wyczekuje, z obawą co będzie dalej. Bardzo podoba mi się Twoja praca. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie większość z nas tak ma choć pandemia wprowadziła do naszego życia niepewność. Dziękuję Haneczko i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  27. Wspaniała interpretacja. Czasami chciałabym potrafić unieść się wraz z dmuchawcem i lecieć niesiona przez wiatr. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To byłoby wspaniałe uczucie:) Dziękuję Karolinko i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  28. that's a wonderful interpretation. i admire.
    greetings
    closure wig

    OdpowiedzUsuń
  29. Idealnie uchwyciłaś temat wiersza ! Dmuchawce - odwaga, niepewność, lęk. Jaka to piękna przenośnia ! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Uleńko, że Ci się podoba:) Ściskam!

      Usuń
  30. Zachwyciły mnie te dmuchawce! Tak artystycznego i pięknego spojrzenia na dmuchawce jeszcze nie widziałam.Cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło, ślicznie Ci dziękuję za ciepłe słowa. Serdeczności:)

      Usuń
  31. Cudnie i pomysłowo zrobiona praca!!!

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.