sobota, 8 stycznia 2022

Dziecięcy album


 Witam serdecznie!

Dziś piszę do Was w pozycji horyzontalnej:) Dopadła mnie jakaś wredna grypa i męczy już prawie tydzień. To bardzo dziwna prawidłowość - od wielu lat w styczniu muszę odchorować swoje. Czuję się już trochę lepiej więc myślę, że najgorsze za mną.

Pokażę Wam album dziecięcy nad którym pracowałam przez ostatni rok. Dobrze się domyślacie, to album z kartkami, które zrobiłam bawiąc się w mapkowe wyzwania u Ani. Ogromne to było wyzwanie ale udało mi się wszystko złożyć w całość. W każdym miesiącu były dwie różne mapki a ja robiłam po dwie kartki. W sumie powstało ich 24 szt. Konstrukcję tego albumu przemyślałam bardzo dokładnie, przeliczyłam drobiazgowo i wszystko wydawało się poprawne. W praktyce jednak napotkałam na sporo trudności i nie do końca jestem zadowolona. Głównie chodzi mi o to, że album jest zbyt "opasły" i nie otwiera się na płasko. Utrudniło mi to zrobienie dobrych zdjęć za co z góry przepraszam. Ale ogólnie jest ok:) Prezentacja będzie też rocznym podsumowaniem mojej zabawy z Anią. 

Album ma wymiary 30x30x10,5cm. Na okładce umieściłam haft, który prezentowałam na blogu w lutym ubiegłego roku (tutaj).





Na wewnętrznej stronie okładki umieściłam kieszeń na podwójnie składaną kartę. Jest tu też dodatkowa, otwierana strona na wklejenie zdjęć.


A teraz kilka słów o konstrukcji wnętrza.  Album zawiera 6 kart czyli 12 stron. Na każdej stronie musiałam zmieścić 2 kartki.
Nie mogłam wklejać kartek bezpośrednio na karcie albumu bo nie byłoby miejsca na zdjęcia. Bałam się też, że kartki z sąsiadujących stron będą o siebie haczyć. Na każdej stronie umieściłam więc po dwie otwierane "klapki" o wymiarach ciut większych od kartek. Przed niekontrolowanym otwieraniem się zabezpieczyłam je ozdobnym sznureczkiem zawijanym na kółeczka. Kartki wkleiłam na wewnętrznej powierzchni tych "klapek".
Do ozdobienia powierzchni stron wykorzystałam trochę różnych papierków i całe mnóstwo ścinków. Dodatkowo dla podkreślenia dziecięcego charakteru albumu strony ozdobiłam obrazkami wykonanymi wyłącznie z figur geometrycznych - również ze ścinków. Każda strona ma też kieszeń z ozdobną kartą jako dodatkowe miejsce na zdjęcia. No to zaczynamy:)
Strona 1:


Z figur geometrycznych powstały dwa pajacyki.
Strona 2:



Z figur geometrycznych dziewczynka i kwiatuszek.
Strona 3:



I dwie szare myszki z figur geometrycznych.
Strona 4:



Z figur geometrycznych dziewczynka i chłopczyk.
Strona 5:



Tutaj z figur geometrycznych zrobiłam ciuchcię:)
Strona 6:



Z figur geometrycznych powstała Baba Jaga i jej kocurek.
Strona 7:



Z figur geometrycznych dwa kolorowe ptaszki.
Strona 8:



Z figur geometrycznych są tu trzy motylki. 
Strona 9:



I domek z figur geometrycznych.
Strona 10:



Z figur geometrycznych kwiatek i żaba.
Strona 11:



Z figur geometrycznych kolorowy motyl.
I ostatnia, 12 strona - świąteczna:



Z figur geometrycznych bałwanek.

Wewnętrzna strona tylnej okładki również w świątecznym stylu, z kieszenią i podwójną kartą na zdjęcia.


Teraz pozostaje mi tylko powklejać zdjęcia:)
Jak oceniacie mój projekt? Mam nadzieję, że Wam się spodobał mój album. 
Serdecznie pozdrawiam i życzę Wam miłego weekendu!




54 komentarze:

  1. Ależ ogrom pracy musiałaś Ewuniu włożyć w zrobienie takiego albumu. Ale efekt końcowy jest niesamowity. ile się tam dzieje, jak kolorowo. Dla dziecka, które ten album otrzyma będzie to prawdziwa księga tajemnic, cały czas będzie cos nowego do odkrycia w nim. Niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Lidziu, że Ci się podoba:) To rzeczywiście był ogrom pracy, chyba po raz drugi tak dużego albumu nie będę planować.
      Uściski!

      Usuń
  2. Jestem zaskoczona wielkością tego albumu bo taki gabaryt widzę u Ciebie pierwszy raz .Jestem zachwycona tym albumem !Piękna bajeczna kolorowa praca i wspaniale umieszczone wcześniej przygotowane karty !Miałaś wspaniały pomysł na powtarzanie geometrycznych figur na kolejnych kartach albumu !Haft na okładce jest przepiękny i podkreśla bezcenny charakter Twojej pracy .Życzę zdrowia i buziaki posyłam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To największy album jaki zrobiłam ale inaczej się nie dało pomieścić wszystkich kartek. Dziękuję Grażynko za ciepłe słowa i również buziaki posyłam:)

      Usuń
  3. WOW! Niesamowita praca. Moc kolorów, kształtów, motywów... i sama nie wiem czego. Obdarowane takim cackiem dziecko będzie mieć moc zabawy podczas oglądania. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję Elu:) Bardzo dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  4. Bardzo go byłam ciekawa. Zwłaszcza gdzie umieścisz te cudne kartki. Fajnie Ci wyszedł ten albumik choć jak dal mnie za dużo się w nim dzieje, a jak jeszcze przyjdą zdjęcia nie bardzo wiem gdzie te oczy podzieję :-) Ale cieszę się Ewa że wszystkie kartki znalazły swoje miejsce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za szczerość. Rozumiem, że mój chaotyczny styl nie każdemu się podoba:)
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  5. Ewuś! Gratuluję! Czekałam na niego. Jest wspaniały.
    To był świetny pomysł, aby nadać kartkom z zabawy Ani spójną całość w postaci albumu. Dużo pracy włożyłaś, ale efekt jest WOW! Pajacyki z figur geometrycznych bardzo mi się podobają.
    Popatrzę jeszcze raz. Ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Izabelko, jest mi bardzo miło:) Ja również uściski posyłam.

      Usuń
  6. mnóstwo pracy Ewciu :) duzo sie dzieje:) duzo pomysłów, niepowtarzalna praca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Album jest niesamowity tylko podziwiać👍👍👍😮😮😮😘😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ cudny ten album sam w sobie. Zdrowia Ci Ewuniu życzę i nie testuj się bo każdy wirus daje pozytyw i już jesteś na czarnej liście!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Basiu. Na razie nie testowałam się, nie było potrzeby:)
      Uściski.

      Usuń
  9. Czy się spodobał?? zachwycił mnie i pomysł i wykonanie- ogrom dobrej roboty Ewuniu!
    Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Reniu i cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  10. This is additionally an excellent post which I truly delighted in perusing. It isn't each day that I have the likelihood to see something like this
    wordpress
    blogspot
    youtube
    មាន់ជល់តាមអនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny albom, piękny haft na okładce. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu i również gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Piękny haft na okładce już zapowiada ile pracy włożyłaś w ten album! Dużo się dzieje i dużo pomysłów:) Nietuzinkowa praca, która będzie cieszyć oko i serce:)

    Dużo zdrowia Ewuś. Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe Gosiu, ślicznie Ci dziękuję. Buziaki!

      Usuń
  13. Ewciu, niesamowity, cudowny i jedyny w swoim rodzaju album. Kolejne kartki robione w zabawie u Ani wkomponowałaś idealnie w całość, a obrazki z figur geometrycznych to strzał w dziesiątkę. Wszystko spójne, przemyślane i po prostu piękne w odbiorze.
    Wracaj szybko do zdrowia. Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu za ciepłe słowa i mocno ściskam:)

      Usuń
  14. Czekałam na ten album, jak tylko o nim wspomniałaś. Jaki ogrom pracy włożyłaś w to cudo. Niesamowity!! kolorowy i taka różnorodność. Oj ten, co go otrzyma jest szczęściarzem. Masz takie ciekawe pomysły. Życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia. Uściski Przesyłam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Janeczko. Album chcę wypełnić zdjęciami wnusi, będzie miała pamiątkę:) Przesyłam serdeczne uściski.

      Usuń
  15. Mega pracę wykonałaś. Piękny album będzie wspaniałą pamiątką. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alicjo i również serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Genialny w swojej wymowie. Zdjęcia z dziećmi będą w nim ciekawie wyglądać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko i pozdrawiam bardzo ciepło:)

      Usuń
  17. Teraz to jestem zaskoczona, choć wiem, że Twoje projekty zawsze są dla mnie zaskoczeniem. Album piękny i nie wyobrażalnie czasochłonny. Włożyłaś w jego stworzenie mnóstwo pracy i czasu. Jest bardzo energetyczny i zapewne pobudzi wyobraźnię nie jednego oglądającego. Tyle się tam dzieje... Brawo Ewuniu. Zdrówka życzę i pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włożyłam w niego mnóstwo pracy i prawdę mówiąc trudno mi było dotrwać do końca ale jakoś się udało:) Dziękuję Haniu za ciepłe słowa i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  18. Ewuniu przede wszystkim życzę dużo zdrówka!! Wracaj szybciutko do sił. A co do albumu to szczęka mi opadła. Czekałam na niego, ale nawet nie wyobrażałam sobie, że tak wspaniale będzie prezentował się. Ogrom pracy, talentu, fantazji i Twojej wyjątkowej kreatywności Ewuniu w nim widać!!! BRAWA!!!!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuję się już lepiej ale wciąż walczę z osłabieniem. Dziękuję Justynko za troskę i serdeczny komentarz. Buziaki!

      Usuń
  19. Piękny album,już sama okładka z tym wspaniałym haftem zachęca do zaglądania w wewnątrz tych cudnych kart 🙂
    Ogrom pracy i dużo serca w nim widać 🙂
    Nieustannie podziwiam twoją kreatywność ❤
    Serdeczności Ci przesyłam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Marylko i przesyłam serdeczne uściski:)

      Usuń
  20. Ewo domyślałam się,że ten album będzie piękny.Ale jest rewelacyjny wszystko mi się podoba,kolory, kompozycja stron,figurki geometryczne itd.Masz talent i umiesz zadziałać na wyobraźnie dziecka.Wnuczka będzie zachwycona i dumna z BABCI.
    Życzę dużo zdrówka i cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe Tereniu:) Bardzo dziękuję i gorąco Cię pozdrawiam.

      Usuń
  21. Byłam bardzo ciekawa efektu końcowego i jest naprawdę niesamowity :) A ja przez Ciebie zaczęłam robić ścinkowy album że starego kalendarza. Bo jak się u Ciebie na te wszystkie piękne prace napatrzę to mnie ciągnie do pracowni :) pozdrawiam serdecznie i ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz Mireczko jak mi miło:))) Mam nadzieję, że dobrze się bawisz. To fantastyczne uczucie obserwować jak z czegoś potencjalnie nieprzydatnego powstaje piękny projekt. Trzymam kciuki!
      Dziękuję za miły komentarz i posyłam buziaki.

      Usuń
  22. Ewciu jak zawsze pięknie skomponowałaś wszystko w całość. Byłam bardzo ciekawa jak wkomponujesz karty w album i nie zawiodłam się efektem🤩🤩🤩
    Świetny pomysł na figury geometryczne i jak fajnie zrobiłaś z nich np zwierzątka. Bardzo mi się podoba, kolorowo i dziecinnie jak powinno być. Buziaki 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zadowolona z tych obrazków z figur geometrycznych, czułam się trochę jak małe dziecko:))) To fajny pomysł na zabawę z dzieciaczkami.
      Dziękuję Agniesiu za przemiły komentarz. Buziaki kochana!

      Usuń
  23. Ewuniu, cudowna praca. Ileż cierpliwości wymagała! Album jest piękny. Fajny miałaś pomysł z kartkami. Ileż ich można robić! Ale jak ktoś kocha pracę z papierem, to jest w tym coś więcej niż chęć. Ty takie karteczki przemieniłaś w cudowny album, pełen tajemnic. Będzie to piękną pamiątką. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio rzeczywiście robię coraz mniej kartek, chwilowo wolę journaling. Ale zabawę ukończyłam i udało mi się kartki zagospodarować. Cieszę się Anulko, że album Ci się podoba:) Mocno ściskam!

      Usuń
  24. Śliczny album, okładka z haftem zachwyca :) Pozdrowionka serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Violu i również serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Bardzo ładne prace gdybym sam był autorem to postawił bym je do gabloty ekspozycyjne i wystawiał w salonie by wszyscy mogli je oglądać i się nie kurzyły.

    OdpowiedzUsuń
  26. This is one of the best articles I'm reading right now. Great job and really informative and help me in
    wordpress
    blogspot
    youtube
    កីឡាបាល់ទាត់​ អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  27. Rozpływam się Ewuś. Coś pięknego, istne cacko zrobiłaś.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Kasiu, serdecznie dziękuję. Buziaki!

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.