poniedziałek, 11 stycznia 2021

Z ptaszkiem:)

 Witajcie kochani!

Polubiłam krzyżyki:) Jeszcze niedawno myślałam, że ten etap mam za sobą ale gdy wymyśliłam sobie haftowany obraz wnusi radość z malowania igiełką wróciła. Założyłam, że to będzie tylko jeden incydent ale tak to nie działa. Fakt, że obraz był bardzo duży i miałam chwile zniechęcenia ale udało mi się go ukończyć z powodzeniem. Pokazałam go tutaj. Potem była mała przerwa ale z przyjemnością przeglądałam różne wzory haftów i potencjalne do przerobienia grafiki. Miałam ochotę na kolejną próbę choć tym razem na coś znacznie mniejszego. Wciąż dokucza mi kręgosłup więc długie siedzenie przy biurku odpada ale haftować można w wygodniejszej pozycji więc to fajna alternatywa dla innych prac.

Na Pintereście wypatrzyłam sobie uroczego, kolorowego ptaszka i postanowiłam go wyhaftować. Wzór nieco zmieniłam a kolory dopasowałam do nici, które mam i zabrałam się do pracy. Poszło szybciutko bo wzór niewielki.

Już w trakcie pracy urodził się pomysł na zagospodarowanie tego haftu ale sam ptaszek jakoś mnie nie zadowolił - brakowało mi tła. Narysowałam więc sobie prostą siatkę i zaczęłam ją wypełniać kolorami.
Haft "nabrał masy" i w takiej formie podobał mi się bardziej. Oprawiłam go w własnoręcznie wykonaną, prostą ramkę i ..... wylądował na okładce albumu:)
Od dłuższego już czasu wytrwale porządkuję swoje zbiory. Przez ostatnie lata nazbierałam całą masę różnych grafik i wycinków. Wykorzystuję je głównie przy journalach ale i tak niewiele ubywa. Do tego ogrom ścinków, których nie mam sumienia wyrzucić. Kartek robię już niewiele więc zapasy nie maleją. Pomyślałam więc o albumach, takich tematycznych - bardzo lubię je robić. Wyszukałam więc zachomikowane wycinki z ptakami i tak powstał ptasi album z haftowaną okładką. Udało mi się wykorzystać mnóstwo ścinków, głównie takich nieforemnych z których powycinałam kolorowe kółka. Niektóre z nich są "obrotowe" a pod nimi ukryłam ..... oczywiście ptaszki. W kieszonkach i zakamarkach znajdują się kolorowe karty na których można nakleić zdjęcia lub coś zanotować. Wspaniale się bawiłam i jestem pewna, że takich tematycznych albumów powstanie więcej:)))
A teraz zapraszam już do obejrzenia wnętrza ptasiego albumu:

Ciekawa jestem jak Wam się podoba taki album? Może to niezły pomysł na drobny upominek.
Pracuję już powoli nad kolejnym, zupełnie innym tematycznie a na tamborku:
Powoli się uzależniam od XXX:)
Buziaki dla wszystkich!



70 komentarzy:

  1. Sympatyczny ptaszek przysiadł na albumiku :) Oj, ja też mam masę zalegających ścinków, żal wyrzucić, więc czekam na więcej czasu, aby się nimi zająć :) Ten drugi hafcik też zapowiada się interesująco. Pozdrawiam Ewciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paradoksalnie ścinków wciąż przybywa:) Na album zużyłam dość dużo ale w kartonie jakby niewiele ubyło. Bardzo dziękuję Gosiu za miły komentarz i cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  2. Ewuniu za te krzyżyki o ja Cię uwielbiam jeszcze bardziej. Ten ptaszek jest mega!! a to co zrobiłaś z tłem na obrazu to już mistrzostwo świata. Jesteś niezwykle kreatywną i uzdolniona osobą. Wykorzystanie haftu na okładkę albumiku było doskonałym pomysłem. Piękny jest taki tematyczny albumik i na pewno sporo resztek można się pozbyć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja pochwała Aniu to dla mnie zaszczyt, ślicznie dziękuję. Jestem zadowolona z efektu tła, jakoś zawsze mam problem z "pustą" kanwą.
      Przesyłam uściski:)

      Usuń
  3. Śliczny album. Widać, że kosztował Cię dużo pracy. Podziwiam umiejętność klejenia albumu. I cierpliwość. My z mężem w tym roku dostaliśmy gotowca, atlas ptaków i motyli od Św. Mikołaja.
    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piękny prezent:) Bardzo dziękuję za serdeczny komentarz i równie gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ewuniu ,wygląda na to, że zaraziłaś się krzyżykową chorobą która jest nieuleczalna.Ptasi albumik uroczy i pięknie ozdobiony na okładce.Fajny pomysł masz z tematycznymi albumami.Ja sobie założyłam mini przepiśnik cukirniczy/uwielbiam ciasta i je piekę /
    Czekam na następny hafcik i albumik.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nawrót choroby Elżuniu:) Kiedyś, za młodu namiętnie haftowałam choć głównie był to haft Richelieu ale i krzyżyki też lubiłam. Widać tak miało być.
      Ślicznie dziękuję i mocno ściskam!

      Usuń
  5. Witamy w gronie uzależnionych 😁 jak miło wiedzieć, że jest nas spora gromadka :)
    A co do albumu to jestem na tak, mówiąc bardzo powsciagliwie, ale chyba nie o taką reakcję Ci chodzi 😉
    Album jest bajeczny, a element haftowanej okładki podniósł jego wartość, z czasem wnuczka doceni Twoje prace. Podziwiam sam projekt, jak wymyslilas tło dla ptaszka 😊 bardzo piękne i pomysłowe, świadczy o dużej kreatywności. Uwielbiam takie prace, wlasnie dzisiaj oglądałam notes z haftem...kolejny zresztą i już mnie palce swędzą ale najpierw zaleglosci.
    Jak to napisała Ela myślę, że zarazilas się nieuleczalną chorobą i życzę Ci tylko takiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miłe powitanie Małgosiu:) Rzeczywiście gromadka jest spora. Często podziwiałam Wasze hafty no i w końcu dołączyłam.
      Cieszę się bardzo, że podoba Ci się mój album. Może notes też kiedyś zaliczę ale najpierw - zaległości!
      Serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ojej Ewuś, obejrzałam z wypiekami na twarzy. Cudny album. Okładka, wnętrze, ptasie motywy - wszystko bardzo mi się podoba. Kompozycje z kółek i kółeczek sa bardzo oryginalne i świetnie wyglądają. Jestem pod wrażeniem ogromnym tej pracy.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izabelko, jesteś kochana. Pracy było mnóstwo ale i czasu mam teraz sporo więc trzeba go jakoś zagospodarować. Buziaczki!

      Usuń
  7. Jaka piękna ta haftowana ptaszyna, Ewo! I pomysł świetny z umieszczeniem ptaszyny w ramce na albumie, godny naśladowania. Album z ptakami super. Mnóstwo pracy, a efekt świetny.
    Może Twoje śliczne dzieła zmobilizują mnie do haftu xxx, bo ostatnio tylko u mnie szydełko i to skromniutko...
    Zimowe uściski przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak się skusisz na xxx:) Dziękuję Izabelko za ciepłe słowa i również uściski posyłam!

      Usuń
  8. No no Ewuniu super że sie uzależniasz bo piękne hafty powstaja. Ja dzis nawet sobie takiego ptaszorka ściągnełam na zawieszkę żeby zrobić, ale Twój to mistrzostwo. Świetne zrobiłaś tło, calkiem inny haft wyszedł. Album bardzo fajny, kolorowy i z cudnymi ptaszkami. A ta dziewuszka zapowiada się fantastycznie. Buziaki☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tego jeszcze nie widać ale to chłopiec:)
      Ciekawa jestem Agniesiu jak wyjdzie Twój ptaszek - koniecznie musisz się pochwalić.
      Cieszę się, że mój album Ci się podoba. Buziaki!

      Usuń
  9. Ewuniu bardzo podoba mi się Twój pomysł na zagospodarowanie haftu. Pięknie prezentuje się haftowany ptaszorek na okładce albumu. Ślicznie wyszło, a takie kolorowe wzory bardzo pozytywnie nastrajają :). Pozostałe albumy też piękne i pomysłowe!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko, to bardzo miłe! Ja też buziaki posyłam:)))

      Usuń
  10. Wspaniałe hafty Ewuniu i super album. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu i gorąco Cię pozdrawiam!

      Usuń
  11. Od dawna nie haftuję, ale czasem też mam ochotę na zwinięcie się w fotelu z tamborkiem :). Hafcik z ptaszkiem uroczy, świetny miałaś pomysł z tłem! Albumik też mi się bardzo podoba, dla jakiegoś wielbiciela ptaków to na pewno doskonały upominek :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haftowanie bardzo mnie relaksuje choć sama jestem zdziwiona, że znów to robię. Życie pełne jest niespodzianek:)
      Dziękuję Małgosiu i pozdrawiam bardzo ciepło.

      Usuń
  12. mnie też ostatnio naszedł niechciej do xxxx. Ale pewnie po czasie wróci, zawsze wraca :) ciekawy ten Twój ptaszkowy albumik, ale hafcik na okładce cudowny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martusiu i cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Piękna sikorka? Taki ptaszorkowy album to cudowny prezent dla wielbiciela świata ptasiego:-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głowy nie dam ale trochę sikorkowaty to ten ptaszek jest:)
      Dziękuję Ewciu i przesyłam serdeczności.

      Usuń
  14. Obydwa hafty są super! I pomysłowo je wykorzystałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale ładny wyszedł Ci ten hafcik i ciekawy album. Wiele pięknych wspomnień się weń zmieści.
    Buziaki Ewciu

    OdpowiedzUsuń
  16. Ptasi albumik jest świetny. Ciekawe czy znasz nazwy tych wszystkich ptasich mieszkańców :) to zdjęcie z pisklakami jest rozkoszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam wszystkich tych ptaków:( Wycinając grafiki powinnam sobie zapisać nazwy ale jakoś o tym nie pomyślałam. Słabo znam się na ptakach.
      Cieszę się Aguś, że Ci się podoba - dziękuję!

      Usuń
  17. O rany ile tu dziś u Ciebie Ewuniu ptaszków? :) Podziwiam Cię za to tło, bo ja zawsze omijam je jak tylko mogę, a Ty sama sobie postanowiłaś je wyhaftować. Pięknie ten hafcik wygląda. Miłego dalszego haftowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez tła było trochę "pusto":) Dziękuję Lidziu i cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  18. Ewciu, ogromnie mi się ten album podoba. Lubię ptaki (i nawet widzę tu moje ulubione sikorki). A haftowana ptaszek na okładce jest cudny.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, jest mi bardzo miło. Uściski:)

      Usuń
  19. Pięknie wyhaftowany ptaszek zapowiada wspaniały środek albumu. I zaglądając w głąb... nie mylimy się. Jest cudnie:) Akurat album przypadł mojemu sercu bo kocham ptaki:) Sliczne zdjęcia w środku, niektóre wywołują uśmiech na ustach. Fantastyczny temat i wykonanie!
    Buziaki Ewuniu zostawiam na nowy rok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Anulko, jesteś kochana. Ja również posyłam całe mnóstwo buziaków:)

      Usuń
  20. Ewuniu ptaki na rowni z kwiatami i motylami uwielbiam. Twoj hafcik jest wspanialy. Jak zwykle tworczo podeszłaś do sprawy i pięknie go oprawilas. Ja tez przekopuje się przez moje przydasiowe i scinkowe pudla. Teraz, zanim potne nowy papier zastanawiam się, czy nie znajdę czegoś odpowiedniego w scinkach. Pomysl na album super. Wiele się w nim zmiesci. Pozdrawiam. U nas nocą śniegu nasypało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Zosiu, czytałam u Ciebie o zabawie ze ścinkami i jestem za:)
      Cieszę się, że mój album Ci się podoba.
      U nas już bielusieńko, jak zaczęło sypać w nocy to końca nie widać.
      Uściski!

      Usuń
  21. Pięknie - już tak trochę wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gabrysiu. Marzę już o wiośnie:)

      Usuń
  22. Hafcik z ptaszkiem śliczny i fajnie go zagospodarowałaś. Album z ptakami
    bardzo mi się podoba. Też wykorzystuje resztki papierów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze ścinków można wyczarować wiele rzeczy choć zajmuje to więcej czasu:)
      Dziękuję Tereniu i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  23. Och, jestem oczarowana tym albumem!!! Jest prześliczny i bardzo ciekawy!
    Pozdrawiam bardzo gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Danusiu i przesyłam uściski:)

      Usuń
  24. Każda nowa technika wciąga, a widzę, że faktycznie xxx i Ciebie wciągnęły. Ptaszek jest rewelacyjny, a i zastosowanie go to fantastyczny pomysł. Twoje albumy są bardzo piękne Ewuniu. Takie Twoje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie moje:) Wiem, że zawsze "wydziwiam" ale chyba inaczej nie potrafię. Miło mi Haniu, że Ci się podoba. Buziaki!

      Usuń
  25. Ewuniu u Ciebie tyle pięknych prac, przeglądam posty, czytam i jestem oczarowana wszystkimi pracami. Zachwycił mnie wyhaftowany obraz Twojej wnusi, jest przepiękny jak malowany. Podziwiam Twój talent, czego nie dotkniesz wychodzi pięknie. Pozdrawiam i ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basieńko, jesteś kochana:) Przesyłam uściski.

      Usuń
  26. Przechodząc kolejno przez wszystkie zdjęcia , przeniosłam się w inny świat - pełen kolorów i tajemnic. Czarujesz kolejnymi kartkami albumu.
    Natomiast ptaszek ? No cóż - brak słów. Zachwycający. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Ewuniu za ciepłe słowa, to ogromnie miłe.
      Gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  27. To fantastyczny pomysł na upominek, cudowny, niepowtarzalny, osobisty. A ptaszek wprowadza super atmosferę radości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptaszki już tak mają:))) Dziękuję Basieńko!

      Usuń
  28. Pomysł idealny i bardzo oryginalny, Zaskoczyłaś mnie ilością barw. Praca bardzo radosna i pełna pozytywnej energii. Ptaszek śliczniutki. Kolejny haft zapowiada się rewelacyjnie!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolory starałam się dopasować do grafik z ptakami. Dziękuję Alinko za odwiedziny i miły komentarz. Pozdrawiam bardzo ciepło:)

      Usuń
  29. Piękny hafcik, w dodatku z moją ukochaną modraszką! Krzyżyki wciągają i wcale się nie dziwię że i Ciebie to dopadło;) Album przepiękny!
    Pozdrawiam cieplutko Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałam się wciągnąć Aniu i bardzo mi z tym dobrze:) Dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  30. Ewuniu, śliczny album, ale hafcik mnie zachwycił:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Reniu, dziękuję przesyłam uściski:)

      Usuń
  31. Haft z ptaszkiem jest prześliczny !Oglądałam kolejno zdjęcia i miałam obawy widząc kilka ciemnych krzyżyków w rogu ,że ta ptaszyna zniknie na tak ciemnym tle .Kolejne wypełnianie tła dało niesamowity i uroczy efekt .Album wygląda ciekawie ,zachęca do oglądania i jest z ptaszkami więc posiada wszystko co lubię .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie te krzyżyki z kratownicy, chciałam żeby było ją widać:) Dziękuję Grażynko za serdeczny komentarz i cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  32. Bardzo fajny pomysł z tymi albumami tematycznymi. Ptaszek na tym tle cudowny, podziwiam twoja artystyczna duszę i trochę zazdroszczę zdolności ☺️.
    Ściskam ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję Tabito i również uściski przesyłam:)

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.