wtorek, 25 sierpnia 2020

Kudłate torby

 Witam Was cieplutko:)

Wróciłam, jestem zdrowa i naładowana pozytywną energią. To był ostatni, kilkudniowy wakacyjny wypad. Przy odrobinie rozsądku można spędzić trochę czasu poza domem i choć przez chwilę poczuć się w miarę normalnie. Jeszcze przed wyjazdem stwierdziłam, że nie mam zwykłej, małej torebki do której można wrzucić telefon, chusteczki i kilka niezbędnych w czasie wędrówki drobiazgów. Zawsze kupuję zbyt duże torby w których noszę zbyt dużo rzeczy. Kończy się to zwykle bólem ramienia:) Pomysł na szydełkową torbę powstał, gdy Ania (Pawanna) pokazała na blogu swoją słoneczną torebkę - możecie ją zobaczyć tutaj. Pomysł kupiłam i chwyciłam za szydełko. Przejrzałam swoje zapasy włóczki, nie mam ich zbyt wiele i są to pozostałości po produkcji maskotek. Kolory też zazwyczaj nieodpowiednie bo dzieci lubią maskotki w intensywnych barwach. Wtedy wpadła mi w ręce włóczka-trawa. Kupiłam ją jakiś czas temu z myślą o maskotkach ale niewiele wykorzystałam. Przykładową maskotką jest kudłacz, którego pokazałam na blogu w lipcu. Trochę się wahałam bo kudłata torba? Zaczęłam jednak robić a z każdym rządkiem pomysł podobał mi się coraz bardziej. Torba jest niewielka i bardzo prosta w wykonaniu - zwykły prostokąt wykonany półsłupkami, ściegiem ściągaczowym. Robiłam na przemian dwa rzędy włóczką kudłatą i dwa rzędy włóczką zwykłą. Boki zszyłam, pasek zrobiłam też ściegiem ściągaczowym a wewnątrz paska umieściłam gruby sznurek. Zrobiłam też cienki troczek do ściągnięcia górnej części torby. Zrezygnowałam z zamka błyskawicznego bo bałam się, że kudełki będą utrudniać zapinanie. Kolorystyka jest nieco przypadkowa bo jak już wcześniej wspomniałam jest to torba z resztek włóczki. No i tak powstała moja kudłata torba:

Zostało mi jeszcze trochę tej kudłatej włóczki trawy a że potrzebowałam drobnego prezentu dla koleżanki z marszu powstała kolejna torba:)

I obie torby razem.

Prezent się spodobał a obie torby świetnie się sprawdziły - są lekkie, miłe w dotyku i chyba trochę zabawne. Pasek wytrzymał a torba ładnie utrzymuje kształt. Generalnie jestem zadowolona i myślę, że trochę mi posłuży. Jak to mówią: potrzeba matką wynalazków! A Wam jak się podoba?

Serdecznie pozdrawiam i pędzę zobaczyć co nowego u Was:)))


46 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł i ciekawe torebki. Oby nosiły się dobrze i długo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podobsją te torby takie fajne kolorowe, wakacyjne. 2😊🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Lucynko, dziękuję i przesyłam uściski:)

      Usuń
  3. Bardzo mi się podobają Ewuś. Kolorowe, wesołe i bardzo praktyczne. Mała torebka musi być:) Przypomniałam sobie, że miałam kiedyś podobną torbę-kudłacza i lubiłam bardzo.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Izabelko, że Ci się podoba. Świetnie się sprawdziła a ja w czasie wakacyjnych wędrówek miałam fajny, podręczny niezbędnik:)
      Buziaki!

      Usuń
  4. Fantastyczne :) u Ciebie zawsze coś oryginalnego i niepowtarzalnego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowicie wesołe torby. Soczyście kolorowe, mięciutkie. Takie moim zdaniem powinny być letnie akcesoria.
    Uściski, Ewo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę podobnie:) Dziękuję Agnieszko i również mocno ściskam.

      Usuń
  6. fantastyczne torebki , wcale mi te kudły nie przeszkadzają, wręcz dodają uroku - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przeszkadzają Tereniu a torba jest bardzo przyjemna w dotyku.
      Dziękuję i również ciepło pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Świetne torebki! Fantastyczny sposób zastosowania włóczki- trawy! Torebki są naprawdę oryginalne niepowtarzalne.
    Cóż, ja też jestem wielką fanką toreb i torebek. Często jest właśnie tak jak napisałaś na początku. Kupuję duże,a potem ładuję w nie wszystko, co mi przyjdzie do głowy. A efekt wiadomy...
    Torebki mają śliczną kolorystykę.Obydwie są piękne i trudno byłoby mi wybrać, która bardziej mi się podoba, bo zarówno turkus z brązem i paseczkiem bordo wygląda ładnie, jak i połączenie jasnego różu z bordo jest bardzo korzystne.
    Pozdrawiam serdecznie, Ewo! Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, duża torba jest ekstra i wiele rzeczy można mieć pod ręką. Czasem jednak przydaje się coś bardziej podręcznego:) Miałam obawy co do kolorów ale myślę, że wyszło dość fajnie a ja wykorzystałam leżące włóczki.
      Dziękuję Izabelko za serdeczny komentarz i posyłam serdeczności!

      Usuń
  8. Świetne torby, podziwiam talent :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja z kolei mam odwrotnie z torebkami - kupuje małe i brakuje mi dużych :). Ewuniu Twoje torby są super! Bardzo oryginalne, radosne, idealne na lato. Bardzo podobają mi się szydełkowe torebki, są pięknym dodatkiem do letnich stylizacji :). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie na lato ale skoro już spróbowałam to może coś jeszcze wydziergam:)
      Dziękuję Justynko i również buziaki posyłam.

      Usuń
  10. o kurcze, jakie fajowe! To takie do wyjscia na szybko do sklepu, aby tylko portfelik wrzucić, super :) a ja 8-go jadę nad morze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martusiu i życzę Ci wspaniałego wypoczynku:)

      Usuń
  11. Świetne torby super kolorki pozdrawiam buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się czasami zastanawiam czy jest coś, czego Ty nie umiesz. hehe Mam na myśli, że nadal zaskakujesz, ciągle zaskakujesz. Świetne inspiracje, cudowne torby, takie inne. Ja się zgadzam, że są takie zabawne, takie oryginalne, lubię takie rzeczy. Widać jakby od razu, że są to torby wykonane przez kogoś przepełnianego dobrem, kogoś, kto kocha tworzyć, tak ja je odbieram. Cieszę się, że wypoczęłaś. Pozdrawiam bardzo serdecznie. :)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam pisać to samo - więc się podepnę :) Pierwsza myśl - co takiego Ewa znów wymyśliła :))))

      Usuń
    2. Jest wiele rzeczy, których nie umiem ale uwielbiam wymyślać a jak już wymyślę to próbuję zrobić:))) Niespokojny duch ze mnie. Dobrze się bawię a te wszystkie, ciepłe komentarze dają mi potężnego "kopa". Dziękuję Agnieszko, Gabrysiu za ciepłe słowa i ściskam bardzo mocno!

      Usuń
  13. Nie powtarzalne piękne torebki i jakie praktyczne.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Tereniu, że Ci się podobają:)
      Dziękuję i gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  14. Ewciu, świetne są te torby. Jedyne w swoim rodzaju.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Miło mi Agnieszko, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak dla mnie jest rewelacyjna. A ta "kudłatość" nadaje jej indywidualności.

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko i równie ciepło pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Świetne torebki! Z takiej włóczki robiłam kiedyś szaliki, zresztą mam kilka, są takie milusie.
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to fajny pomysł Aniu. Mam jeszcze jakieś resztki, może na szaliczek wystarczy!
      Dziękuję i przesyłam uściski:)

      Usuń
  18. Dobór odpowiedniego kształtu torby. Praktyczny, niepowtarzalny zapewnia również wygodę.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie super torby Ewuniu, fajne takie kudłate. I jak pięknie sie prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ewuniu podoba się nie tylko torba, ale projekt:) to właśnie mamy- My Rękodzielniczki, ze zamiast gnać do sklepu pędzimy do naszych zasobów i tworzymy unikalne i jedyne przedmioty, który niejeden nam pozazdrości, a my mamy satysfakcje;) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Reniu, fajnie jest mieć takie umiejętności i warto się uczyć nowych technik.
      Dziękuję za miły komentarz i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Torby na które od razu zwraca się uwagę :) Świetne są :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne, kudłate torebki! I przytulaśne :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, przytulaśne:) Dziękuję Małgosiu!

      Usuń
  23. Ależ to fantastycznie wyszło! Śliczne torebki, nietuzinkowe! Często tak bywa, że z różnych resztek powstają najfajniejsze "wynalazki" :))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Małgosiu, nigdy nie wyrzucam takich resztek:)
      Dziękuję i przesyłam serdeczności.

      Usuń

Ślicznie dziękuję za każde miłe słówko pozostawione na moim blogu.